Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OD

Tohle psaní je poněkud emotivní a skrze zkušenost s nepříliš naplánovanou cestou - co jste popsala v minulém článku nesvědčí o Vaší zběhlosti - do NY. Každý Američan Vám řekne, že NY není Amerika a naopak.

Podezřívám Vás z toho, že jste osobně uražena, že jste měla očekávání, která se nenaplnila a teď tu ventilujete své zklamání.

Už vůbec nechápu poznámku o klanění se. Mezi životním stylem Evropy a potažmo ČR a USA jsou velké rozdíly, kdo je s nimi obeznámen, se pak po příjezdu nediví a nedostává se do situací, které jste popsala.

9 0
možnosti
PC

Jak s Vámi prakticky nikdy nesouhlasím, protože si stále na něco stěžujete a něco nebo někoho kritizujete, tak v jednom Vám dnes dávám naprosto za pravdu: Také nechápu (a je mi to bytostně naprosto cizí), proč má náš národ a mnoho lidí v něm neustálou potřebu se před kýmkoli hrbit, ať už jde o Západ, Východ, nadřízeného, "celebritu" apod.

12 6
možnosti
OD

Veškeré "hrbení" je jen Vaše konstrukce, kterou stavíte na svém obecně negativním postoji, který tu ventilujete.

Jako u Vás vždy a všude je veškeré hrbení jen Vaší interpretací, která se nezakládá na realitě ale na Vašem negativním přístupu k světu.

To, že jste se tu dvacet let hrbil před poskoky Kremlu ještě neznamená, že to dělal každý nebo že se to děje dnes, i když byste zjevně byl rád, kdyby to tak bylo.

Je mi líto, že se tak cítíte, ale nemůžete generalizovat, je tu spousta lidí, kteří se nehrbili, nehrbí a ani nebudou, ale to se Vám nehodí do krámu, tak je nevidíte.

9 12
možnosti
PS

P51e16t32r 58S22k69á73l43a

22. 12. 2022 9:40

Váš názor na New York nezpochybňuji, města mě moc netáhnou a hodnotit si je netroufám. Mám ale pochybnosti o tom, že jsou mnohem hezčí místa než národní parky na západě USA.

2 0
možnosti
Foto

Až na ty filmy. Produkce je velmi široká. Většina jistě je komerční, ale je mnoho skvělých amerických filmů, mnohem více než českých. Filmová produkce u nás v posledních desetiletích má do kvalty velmi daleko. Ale filmaři za to nemohou, to diváci z našeho, údajně velmi kulturního, národa klesli velice hluboko.

10 0
možnosti
JH

J36a56n 55H55a46r75v70a13n

22. 12. 2022 9:25

Fond kinematografie má přes 1 miliardu Kč, t.j. více než 1 000 milionů korun. Tak pochopitelně, že tohle vyčerpat za rok je pěkná honička. Tudíž se musí narychlo něco splácat a zase je pár desítek milionů doma! A starost jestli na to budou chodit diváci odpadá R^;-D

2 0
možnosti
PD

P15e58t80r 22D94r78a92p34a16l

22. 12. 2022 8:54

já nevím, ale najít veřejné WC v jakémkoliv městě je u nás dost problém, někdy přímo prrrekerrrní

9 0
možnosti
Foto

To je pravda. Nezbývá, než abyste zapadl do nejbližší hospody dát si třeba kávu, a než Vám ji donesou, odskočit si tam na toaletu. Dlužno dodat, že ony místnůstky jsou dnes u nás v perfektním stavu, vybavené vším potřebným, což úplně eliminuje zoufalství z toho, že ve městě nemám kde se vyčurat :-)

6 0
možnosti
JH

J62a68n 23H23a31r64v24a27n

22. 12. 2022 8:48

R^ Díky za pohled jinýma očima. Dosud jsem o N. Y. četl jen samé chvalozpěvy.

3 0
možnosti
JV

J96i66r59i 39V42r80a17b89e50c

22. 12. 2022 8:21

Po tomto blogu nedostanete do konce života vízum do USA. Napsáno velmi subjektivně. I v Česku není všude čisto a jsou nekulturní záchody.

2 0
možnosti
Foto

Ono jde také o to, kam autorku pustili. ;-D

0 0
možnosti
LV

Někdo Vám šlápl na kuří oko? Jak jinak si, při vší úctě,vysvětlit Vaše tvrzení, že nás politici nutí poklonkovat západu? Na fotce vypadáte velmi dobře, ale i tak lze z ní vyčíst, že pamatujete doby vlády jedné strany. Chcete snad říct, že dnes se děje totéž, jen opačným směrem?

Nevím,v Americe jsem nebyl, a upřímně řečeno ani se tam nechystám. Právě pro ten dotazník a pro to, že Vás imigrační úředník na letišti může vrátit zpět jen proto, že se mu nelíbíte. Do takové země nechci, byť do jisté míry chápu, proč to dělá.

Ale - píšete, že hodně cestujete. Byla jste taky v Paříži? A viděla ty hordy hromotluků ve špinavých teplákách a sešmajdaných botách procházející se po Champs Elyséees? Navštívila jste toalety v nějaké restauraci? Jeden unisex záchod v celém podniku, vytížený tak, že není kdy ho uklidit... V nejhonosnějším obchodním domě na La Fayette není toaleta vůbec, musíte, když potřebujete, najít na ulici unimobuňku... Takže močící elegán u trafiky nebo plotu není zas tak řídký zážitek...

Realita obvykle příliš nekoresponduje s našimi představami. A to nepíšu o Moskvě a o tom, co jsem zažil tam.

Hezký den!

10 2
možnosti
Foto

Jsem na tom podobně jako vy. V USA jsem taky nikdy nebyl a ani se tam nechystám. Před covidem jsem se chystal do Petrohradu nebo do Moskvy, ale tam se asi už taky nepodívám. To, co autorka píše o ženách v USA potažmo v NY, to jsem zažil na vlastní kůži poprvé v roce 1980 v Paříži. Ženy v ČSSR mi přišly hezčí a upravenější než bílé Pařížanky. Taky jsem tam vydržel jen 3 týdny a vrátil jsem se za holkama do Prahy resp za jednou medičkou ze Slovenska...

0 0
možnosti
  • Počet článků 1264
  • Celková karma 21,72
  • Průměrná čtenost 1111x
Jsem především žena a v ženství spatřuji smysl svého života. Mám ráda život i s jeho těžkostmi, vážím si maličkostí, neuznávám konzumní způsob života, jsem zastánkyní svobodné vůle člověka.

Seznam rubrik