Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JV

J58i67r94i 53V66r73a79b94e93c

12. 10. 2019 17:25

Jak to ? Tisíce brečelo a šlo za Gottem ;-)

4 1
možnosti
JT

J19i92r17i 34T69i23c24h81y

12. 10. 2019 17:11

Uplne pomateny clanek. Jako by nevira v nejakou scestnou ideologii (patri tam nabozenstvi fasizmus, bolsevizmus) byla pricinou tech uvedenych nedostatku a nes(^)varu. Mnohe spolecnosti s velkym procentem "vericich" se bezne vykazuji s takovymi nehodnotami. Cesky narod ma bohatou zkusenost s nabozenstvim coby nastrojem k jeho potlaceni, odreknuti takove ideologie povazuji za klad.

6 3
možnosti
MB

Volně navážu na Bronislava, úvaha dobrá. I tak se v podstatě vyjadřuje věřící - Věří, že ničemu nevěří. Jsem pokřtěn, propracoval jsem se k poznání, že Bohu není třeba sloužit. Je třeba sloužit člověku. Proto věřím v jeho dobro a smysl konání. Přes člověka se případně k vrcholu hodnoty propracovat. Tak to dělám já a domnívám se, Bronislav rovněž . Já zase osobně, věřím, že věřím ... :-)

1 0
možnosti
BG

Naštěstí věřící nejsem. Ale to, že nejsem věřící, ze mě nutně nedělá špatného nebo horšího člověka, než je věřící.

Nezajímá mě žádné náboženství a je mi jedno, jestli chodíte do synagogy, mešity nebo kostela. Ale jak můžete soudit člověka a jeho ideály podle toho, jestli uctívá nějaké náboženství nebo ne? Copak víte, co je mým ideálem? Kdo je mým vzorem? Jak můžete vědět, jestli ctím lásku nebo přátelství? Jak můžete vědět, že můj život nemá bez bohů řád? Jak můžete vědět, jak je pro mě hodnotné manželství? Jestli třeba toto Vaše hledění skrz prsty nevzbuzuje v ostatních pocit, že nejsou tak hodnotní a tak osvícení jako Vy, která v něco věří. Znám pár věřících, jsou to v pohodě lidi, ale o náboženství se s nimi bavit nechci. Nemám k tomu co říct. A zcela jistě vím, že mě Bible neobohatí. Nemusíte se ani snažit mi to vymluvit.

Dokážu být slušný, aniž bych k tomu potřeboval nějaké náboženství. A tímhle článkem se právě nad ostatní vyvyšujete. Víte, to, že máte kříž na krku, nutně neznamená, že jste člověk morální a mravní. Jistě, náboženské zanícení nás může odvést od pokušení a zla, ale je tato cesta tak čistá, jestliže je toto zanícení slepé?

11 3
možnosti
MF

Paní tomu rozumí jako koza petrželi. Bere za křesťanské hodnoty např. manželství, i když to je už předkřesťanský vynález jakékoliv patriarchální společnosti. Monogamie se vůbec v asijských náboženstvích nezmiňuje. V reáliích Starého světa byla populární hlavně v Evropě.

Pokud jde např. o vykácení obrovských lesních ploch během středověké kolonizace, tak to prováděli především křesťané. Ale ne kvůli své víře, ale proto, že tu nikdo jiný nežil a ekologie a soužití s přírodou nikoho nezajímalo, šlo jen o to přežít a uživit rodinu.

A svobody si lidé v Evropě vydobyli navzdory ne díky náboženství nebo církvi.

Dál jsem to už nečetl. Ano, jsem nevěřící. Ale texty takovýchto lidí ze mě pomalu dělají ateistu.

0 0
možnosti
MP

Nemyslím si, že by Češi byli neznabozi. Pouze nemusí institucionální náboženství. A mají k tomu historické důvody :-).

7 0
možnosti
PJ

P74a90v41e27l 37J15á52š65e84k

12. 10. 2019 15:53

Otázka ale zní, jestli si uvědomujeme kořeny a ideu naší civilizace. Horší než neznabozi jsou ti, co se opravdu snaží vyeliminovat křesťanský étos z našeho prostoru. Bohužel, je jich strašně moc!

4 4
možnosti
TT

Jsme bezbožným národem, a to je jen dobře. Chorobné lpění na utkvělých falešných představách není přínosné ničemu, ba je naopak silně škodlivé.

3 8
možnosti
PJ

P28a74v30e98l 35J82á16š28e23k

12. 10. 2019 15:57

Ty "falešné představy" tuto civilizaci vybudovaly! A rozhlídněte se po světě kde měli jiní "falešné představy", jak to tam vypadá!

Jedinou "ateistickou společnost" chtěli vyrobit bolševici. A jak to dopadlo!

A nyní se snaží bruselofašisté...

8 6
možnosti
  • Počet článků 1263
  • Celková karma 21,56
  • Průměrná čtenost 1112x
Jsem především žena a v ženství spatřuji smysl svého života. Mám ráda život i s jeho těžkostmi, vážím si maličkostí, neuznávám konzumní způsob života, jsem zastánkyní svobodné vůle člověka.

Seznam rubrik