Diskuse
Zoufalý stav školství
Děkujeme za pochopení.
J12i58r28i 50T71i54c82h81y
Bohuzel, tato situace neni jen v Cesku. Jde o svetovy problem prohnile demokracie.
F83r14a62n51t29i53š71e13k 97K35š22í18r
Škola je vězení a reforma vzdělání nastane, až se zruší povinná školní docházka.
V91o22k32o10u13n 50V90l43a72d74i10m76i49r
To neni stav skolstvi, toje stav nastoleny zakonodarci.
J74a20n98a 71M42a25j29o11v97á
Ten váš život podle pravitka...bez komentáře.
Tak jen drobnost. 'Sablony vůbec nejsou o nějakém učení hrou. 'Skoly si z nich mohou doplnit to, co potřebují tak, jak to potřebují. Asistenty, speciálního pedagoga, psychologa, vzdělávání pro pedagogy dle libosti, a to včetně jazyků. Tu "hru" asi navozuje to, že šablony umí podporovat projektové dny. Casto se používají na třeba na přípravu vánočních besídek, velikonočních jarmarků a dalších věcí.
I61v57e61t90a 32N26e54s31t78l95e62r31o88v35á
Máte pravdu obě. Šablony můžou být na školního asistenta, neplést si s asistentem pedagoga, ale jsou i na to, co psala paní Vlachová. Naopak neznám případ, kdyby byly pouze na nějaké jednorázové akce, jako je besídka to budou zase peníze z jiné hromádky
O47n30d63ř49e19j 18F14i84l12i21p77c60z14y36k
Naprosto s vámi souhlasím. A nevím, kde žila třeba paní Leona Blahová
Jako těšínský Polák jsem byl sice mírně diskriminován, určitě více než dnešní romské děti, nicméně naše škola bal celkem kvalitní. V čem spočívala ta diskriminace ? Do první třídy jsem nastoupil do pěkné školy v Třinci Lyžbicích, nicméně pak nám
zde polskou školu zavřeli, zůstala jen česká část. Do druhé třídy jsem už začal
chodit do starého Třince, chodil jsem kolem Jižní brány Třineckých železáren.Smrad,
na silnici těžké Tatry, věčně zatopený viadukt / Myší díra/, nad hlavou nákladní vlaky...
škola ještě pamatovala Franc Josefa, žádná tělocvična, cvičilo se ve třídě, žádné parkety, jen červeně navoskovaná podlaha, a z té podlahy spousta třísek v zadku.
V "tělocvičně" jedny kruhy a asi troje lana. Z jedné školní budovy do druhé, kde byla jídelna , se chodilo po bahnitém chodníku. Nicméně výuka byla na úrovni, naučil jsem se dokonce i trochu česky, učili nás i učitele , kteří zažili první republiku a ti nám
nic neodpustili. Žádná šikana, disciplína ve třídě, dnes z nás jsou mistři v železárnách, vysokoškoláci ....
P.S tu diskriminační vložku berte s rezervou. V sedmé třídě jsem měl samé jedničky a dvojku z chování.Už tehdy bylo jasné , že ze mne bude troll...
O92n95d87ř90e24j 70F52i50l59i68p27c27z52y30k
Česko dává na vzdělání částku odpovídající asi 4 % HDP. To je v rámci srovnávaných zemí jedno z nejnižších čísel. Menší částky už na vzdělání putují jen v Maďarsku, na Slovensku a v Itálii. Průměr OECD je pak 5,2 % HDP. Informace vyplývají ze studie OECD Education in Glance 2016.
K80l86á85r85a 83T80r33n21k61o78v90á
Uvádíte "...nesmyslné projekty... ...projekt Šablony, podle něhož se mají žáci vzdělávat pomocí her... "
V předchozím odstavci se odvoláváte na Komenského, jehož základní myšlenkou byla názorná výchova (Škola hrou , Svět v obrazech). Jestli si trochu neprotiřečíte.
A opět jen stížnosti a kritika, musíte mít šílený život.
Mohu sledovat školní aktivity svých vnoučat a jsem nadšená. Co bych za to v mládí dala. Když jsem si kdysi učení, tedy sešity zpestřovala ilustracemi (k tématu), většinou jsem se se zlou potázala. Bylo mi řečeno, že se mám učit a ne si kreslit.
L88e56o71n59a 78B53l64a50h94o85v10á
Ve školství jsem v 80. letech pracovala a rovnou musím říci, že s opěvováním socialistického školství nesouhlasím. Nikdy jste neslyšela o totálně zpackané tzv. nové koncepci, zavedené do základního školství ve školním roce 1976/77?
Veřejnost ji znala jako "množinovou matematiku". Pokud měl učitel dodržet osnovy a časové plány, téměř nezbyl čas na procvičování a upevňování učiva. První absolventi nové koncepce se poznají ještě dnes - neumějí pravopis a mají problém i s triviálním sečtením několika položek... A do toho třídy po 34 žácích..., prvňáci a druháci
se běžně učili i 5. a 6. vyučovací hodinu (a to v těchto hodinách měli psaní, čtení a matematiku) a končili v půl druhé. Po dvou třech letech muselo být penzum učiva nové koncepce výrazně redukováno, ale ti první to odnesli...
I tehdy byly nevychované a agresivní děti, jen nebyly mobily, na které bylo možné tyto excesy natáčet a chlubit se jimi. Ale i tehdy byly výchovné ústavy (i pro dívky) plné a na základce se rozdávaly i trojky z chování.
Na rozdíl od minulé doby si dnes mohou rodiče školu pro své dítě vybrat, navíc jsou tu i vynikající soukromé školy. I před rokem ́89 byly mezi školami velké rozdíly v kvalitě, ne že ne.
I73v40a74n64a 75L96a70n93c31e
Souhlasím s vámi. Připomněla jste mi to hrozné období, množiny odnesl můj syn, to byla tragédie ve školství. A potom je vykopli ve 14ti ze školy a vyber si povolání. Nevím už kolik let vydržela školní docházka pouze do 14ti let. Vzpomínám si, že v několika letech mu nabídli gymnázium, ale on chtěl zůstat ve škole, kterou zná a se spolužáky. Tenkrát do gymnázia odešlo pouze jedno dítě, nebylo to až tak rozšířené, začinala gymnázi pro děti na základce. Také školu měl pět minut od bydliště a můj syn nemá rád změny,
Ale take musím souhlasit s tou žunglí před tabulí, v některých školách mají grázlové zelenou a učitelé i žáci se bojí. Disciplína je to,co děti potřebují...
- Počet článků 1262
- Celková karma 22,34
- Průměrná čtenost 1113x