Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Žena ve věku 60+ i víc

Když váš věk končí na "sát", neznamená to, že váš život skončil, že byste měli trénovat skok do rakve

Když váš věk končí na "sát", neznamená, že váš život skončil, že byste měli trénovat skok do rakve. Platí o mužích i ženách, žádné pohlaví není ve výhodě. Narodila jsem se jako žena, mám to tak napsané v rodném listě a rozhodně bych nepolemizovala, zda je tomu opravdu tak. Jsem v tomto směru velmi konzervativní a vycházím z toho, co platí v přírodě. Samec je samec a samice je samice. Být ženou je krásné, znám z vlastní zkušenosti. Jak jsou na tom muži, nevím, ale určitě jim vyhovuje být mužem. Mužem dobyvatelem, mužem lovcem, mužem, jenž přináší ženě objetí, jež voní po bezpečí a něze.

Ale zpět k věku na "sát". Abyste se mohli dobře cítit, musíte mít především v harmonii duši a tělo nebo tělo a duši, jsou to dvě propojené nádoby, nelze ošidit ani jednu z nich. Když už jste dlouho mladí, velmi záleží na tom, jak laskaví jste ke svému tělu. Zda jste nezlenivěli hned po třicítce, možná i před ní, ale zda jste udržovali své tělo v pravidelné fyzické aktivitě. Za nejlepší považuji jogging, plavání a samozřejmě sexuální naplnění. To by mělo být základem pro každého. Kdo naplňuje tyto základní činnosti, nekončí v péči lékařů. 

Věkem už jsem skončila na "sátce", už mi bylo šedesát, nicméně to neznamená, že bych měla vzdát, proč jsem tady. Řekla bych, že čím jsem starší, tím víc miluji život, jsem jak archivní víno, které je určené jen pro opravdové labužníky. Rozhodně nevytloukám supermarkety, netřímám letáky v akcích, jak se stalo zvykem některých českých seniorů, ale žiji tak, abych neustále poznávala nové. K tomu mi dopomáhá moje práce, které mám i přes svůj věk víc než dost, k tomu mi dopomáhá cestování po světě. Chce-li někdo rozumně investovat peníze, nechť je investuje do cestování, protože mu jednak přináší bohaté zážitky, jednak jej udržuje v dobré zdravotní kondici. 

Já sama měla velmi bohaté letošní léto, neb jsem si opět dopřála retro Bulharsko, které se každoročně zlepšuje. Navštívila jsem svého syna v Norsku, který pracuje jako šéfkuchař v jedné restauraci v centru Osla. Ode mě získal lásku k vaření a ta se mu stala životní náplní. Naučila jsem jej péct borůvkové koláče, které jdou v jeho restauraci na dračku. Když jsem tam před dvěma týdny přiletěla, vyzkoušela jsem si, jaké to je pracovat v kuchyni. Je to velká dřina, jako každá práce, která se dělá s vervou. Pekla jsem hlavně koláče. Byla jsem ve svém živlu, protože mě maminka naučila, abych se uměla postavit ke sporáku či troubě. V Norsku jsem zažila, jaké to je, když si někdo váží vaší práce. To samozřejmě dělá dobře na duši, a když je duši dobře, i tělo šlape, jak má.

Po Norsku následovala adrenalinová Mallorka, spousta zážitků, spousta obohacení duše i těla...

A teď jsem zpátky doma. I když jsem ženou na "sát", cítím se krásně. Cítím životní naplnění, i přesto, že jsem si zvolila cestu křivolakou, nelituji. Není to cesta vždy lehká, nicméně přináší zralost a šťavnatost života, vy máte pocit, že ve vás uzrála malina, jež voní a je nesmírně sladká. A toto by mělo být mottem pro každého...

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Helena Vlachová | pondělí 28.8.2023 16:43 | karma článku: 22,40 | přečteno: 983x
  • Další články autora

Helena Vlachová

Komunistická zrůdnost

Komunismus je stejná ideologie jako nacismus. Je zrůdnější v tom smyslu, že jde proti vlastním lidem.

9.5.2024 v 7:04 | Karma: 24,81 | Přečteno: 728x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Ze školních lavic

Velmi ráda vzpomínám na gymnázium, kde jsem začala učit po VŠ. Byla jsem mladá, poprvé jsem ochutnávala, jaké to je, když stojíte za katedrou a před vámi studenti, kteří vám vaše začátky nikterak neulehčují.

1.5.2024 v 7:49 | Karma: 13,10 | Přečteno: 453x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Svým založením jsem idealistka

I když jsem založením idealistka, nemohu se svou maličkostí připodobnit k Johnu Lennonovi. Nicméně se mohu vyjádřit vůči panu Babišovi a jeho propagandistické rétorice. Totéž lze vznést i vůči SPD.

19.4.2024 v 17:53 | Karma: 10,91 | Přečteno: 712x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Ředitel, jenž používá estébácké praktiky

Na základě mých posledních mou dvou blogů se mi dostalo útoků i vyhrožování ze strany ředitele střední školy. Vyhrožoval mi trestním udáním. Nestačila jsem žasnout. Že by opět povstali soudruzi? Že by byl jedním z nich?

15.4.2024 v 19:33 | Karma: 23,09 | Přečteno: 1681x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Měla bych počítat s vyhazovem za svůj poslední blog?

Když píšu své blogy, vždy jde o něco, co se v současnosti kolem nás děje. Můj poslední blog o neaprobovaném angličtináři na SŠ mě stál dost útoků vůči mně samé

14.4.2024 v 17:28 | Karma: 26,53 | Přečteno: 1699x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

NATO určilo červené linie. Má dva scénáře zásahu proti Rusku, píší média

6. května 2024  12:35

Premium Severoatlantická aliance připravila krizové scénáře „červených linií“, při jejichž překročení...

S babičkou nepřežila nehodu ani vnučka. Její orgány zachránily tři jiné děti

6. května 2024  12:02,  aktualizováno  13:46

Nehoda z Čáslavic na Třebíčsku si vyžádala druhou oběť. Auto tam minulý čtvrtek zatím z...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Neprošli Zeman, Posselt ani Kundera. Poslanci třídili návrhy na vyznamenání

13. května 2024  11:54,  aktualizováno  12:30

Exprezident Miloš Zeman nezískal podporu poslanců, aby dostal státní vyznamenání. „Já jsem říkal,...

Podmínka za spuštění hašení v muzeu neplatí, odvolací senát vyměnil soudce

13. května 2024  12:22

Maye Lukové, která bezdůvodně spustila hasicí systém v pražském Národním muzeu, odvolací senát...

Ukrajina připouští taktické úspěchy Rusů na severu země, vyměnila velitele

13. května 2024  9:13,  aktualizováno  12:19

Ruské jednotky mají v bojích o město Vovčansk na severu Charkovské oblasti taktické úspěchy,...

AfD bude možné sledovat jako podezřelou z extremismu, lze nasadit i odposlechy

13. května 2024  9:34,  aktualizováno  12:18

Německá civilní kontrarozvědka může vést celou pravicově populistickou stranu Alternativa pro...

  • Počet článků 1264
  • Celková karma 21,78
  • Průměrná čtenost 1111x
Jsem především žena a v ženství spatřuji smysl svého života. Mám ráda život i s jeho těžkostmi, vážím si maličkostí, neuznávám konzumní způsob života, jsem zastánkyní svobodné vůle člověka.

Seznam rubrik