Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Setkání se stařenkou

Myslím si, že jako národ nepatříme mezi chladné a necitelné typy. Avšak do naší mentality bych nezařazovala většinu politiků - bývalých či současných. Myslím si, že nejsme hluší ani lhostejní k těm, kteří pomoc potřebují.

Myslím si, že jako národ nepatříme mezi chladné a necitelné typy. Avšak do naší mentality bych nezařazovala většinu politiků - bývalých či současných. Myslím si, že nejsme hluší ani lhostejní k těm, kteří pomoc potřebují.

Stačí toto pozorovat, kolik je náš národ schopen poslat finančních prostředků na účet potřebných, když se stane nějaká tragédie. Povodně, tornádo, požár v chráněné oblasti, na pomoc vážně nemocným dětem... Ve výčtu bych mohla pokračovat dál. 

Je páteční dopoledne. Stojím ve frontě v obchodě se zeleninou, nutno podotknout, že tuto prodejnu provozují Vietnamci, jejichž ceny se diametrálně liší od toho, co nabízejí zdejší supermarkety. Chodím tam také, proč bych měla zbytečně plýtvat penězi, když jsou Vietnamci schopni dovézt zeleninu a ovoce z Německa za podstatně nižší ceny, než je tomu tak v místních supermarketech. Za mnou stojící stařenka si povzdechne, protože polovina melouna, již drží v ruce, je nad její síly. "Kdyby to nebylo tak těžké", zaslechnu ji. Nabídnu jí, ať si dá vše do mého košíku (těch není ve vietnamském obchodu nadbytek). Paní s úlevou přijímá a dodává, že až dosáhnu jejího věku, budu za každou pomoc vděčná. Vím to, nikdo nemůžeme vědět, jak na tom budeme ve věku 70+, 80+, či 90+(což je věk mých rodičů). Nekonám nic ze zištnosti, vidím-li, že někdo mou pomoc potřebuje, jsem mu pokaždé nablízku. Stařenka mi neopomene sdělit, že se setkává s pomocí ostatních lidí, že prý jsem strašně hodná, když jí pomohu dát vše do tašek a ona může odejít z obchodu s určitou úlevou. S pocitem, že tu není na život sama, že tu bude vždy někdo, kdo jí bude nablízku. Odcházím z obchodu rovněž šťastná, že jsem mohla někomu pomoci. A to si myslím, k naší mentalitě patří. Nejsme tvrdým bezohledným národem. Možná můžeme být občas na štíru s disciplínou, ale jinak nejsme zlí. Slova stařenky mi toto potvrdila...

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Helena Vlachová | neděle 25.6.2023 18:03 | karma článku: 18,91 | přečteno: 657x
  • Další články autora

Helena Vlachová

Komunistická zrůdnost

Komunismus je stejná ideologie jako nacismus. Je zrůdnější v tom smyslu, že jde proti vlastním lidem.

9.5.2024 v 7:04 | Karma: 24,65 | Přečteno: 699x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Ze školních lavic

Velmi ráda vzpomínám na gymnázium, kde jsem začala učit po VŠ. Byla jsem mladá, poprvé jsem ochutnávala, jaké to je, když stojíte za katedrou a před vámi studenti, kteří vám vaše začátky nikterak neulehčují.

1.5.2024 v 7:49 | Karma: 13,09 | Přečteno: 452x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Svým založením jsem idealistka

I když jsem založením idealistka, nemohu se svou maličkostí připodobnit k Johnu Lennonovi. Nicméně se mohu vyjádřit vůči panu Babišovi a jeho propagandistické rétorice. Totéž lze vznést i vůči SPD.

19.4.2024 v 17:53 | Karma: 10,91 | Přečteno: 711x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Ředitel, jenž používá estébácké praktiky

Na základě mých posledních mou dvou blogů se mi dostalo útoků i vyhrožování ze strany ředitele střední školy. Vyhrožoval mi trestním udáním. Nestačila jsem žasnout. Že by opět povstali soudruzi? Že by byl jedním z nich?

15.4.2024 v 19:33 | Karma: 23,09 | Přečteno: 1680x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Měla bych počítat s vyhazovem za svůj poslední blog?

Když píšu své blogy, vždy jde o něco, co se v současnosti kolem nás děje. Můj poslední blog o neaprobovaném angličtináři na SŠ mě stál dost útoků vůči mně samé

14.4.2024 v 17:28 | Karma: 26,53 | Přečteno: 1698x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

NATO určilo červené linie. Má dva scénáře zásahu proti Rusku, píší média

6. května 2024  12:35

Premium Severoatlantická aliance připravila krizové scénáře „červených linií“, při jejichž překročení...

S babičkou nepřežila nehodu ani vnučka. Její orgány zachránily tři jiné děti

6. května 2024  12:02,  aktualizováno  13:46

Nehoda z Čáslavic na Třebíčsku si vyžádala druhou oběť. Auto tam minulý čtvrtek zatím z...

Napadení a hajlování. Policisté v rámci derby pražských S zadrželi šest lidí

11. května 2024  22:15

Po skončení dnešního utkání fotbalistů Sparty a Slavie na stadionu na pražské Letné museli...

V Tbilisi pokračují protesty proti vládě, pochodu se zúčastnilo 50 tisíc lidí

11. května 2024  20:40

Ulicemi gruzínské metropole Tbilisi v sobotu prošlo asi 50 tisíc lidí při pokojném protestu proti...

Milion Čechů pije denně alkohol, adiktologové žádají více peněz od státu

11. května 2024

Premium Navýšit od vlády rozpočet o dalších 300–400 milionů korun ročně chce Asociace poskytovatelů...

„Jen jsem bral peníze. Na loď chtěli oni.“ Jak BBC našlo iráckého pašeráka lidí

11. května 2024  19:08

Sedím v iráckém nákupním středisku tváří v tvář jednomu z nejnechvalněji proslulých pašeráků lidí v...

  • Počet článků 1264
  • Celková karma 21,76
  • Průměrná čtenost 1111x
Jsem především žena a v ženství spatřuji smysl svého života. Mám ráda život i s jeho těžkostmi, vážím si maličkostí, neuznávám konzumní způsob života, jsem zastánkyní svobodné vůle člověka.

Seznam rubrik