Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Doma dobře, v cizině též

Jsem opravdu povděčna možnosti opětovného cestování. Očkování nám přináší nezbytnou svobodu, proto proč být doma, když se dá poznávat jiný svět.

Motto "Všechno má určenou chvíli a veškeré děni pod nebem svůj čas: Je čas zrození i čas umírání, čas sázet i čas trhat..." (Kazatel 2 - 3, Časnost a věčnost, Všechno má svůj čas)

Jsem opravdu povděčna možnosti opětovného cestování. Očkování nám přináší nezbytnou svobodu, proto proč být doma, když se dá poznávat jiný svět.

Dovolená v Bulharsku jaksi neuhasila mou touhu plavat v moři, protože nad ně zkrátka není. Plavat, nasávat mořský vzduch a prožívat život na plné pecky. Zatoužila jsem znovu navštívit Řecko, protože tato země má co nabídnout. I když mě jeden Čech zrazoval z cesty tam, že prý měl s rodinou také naplánovanou dovolenou na ostrově Kos, rozhodl se nejet. Bál se požárů, bál se zhoršující pandemické situace, i když je plně očkován. Oponovala jsem mu českým tvrzením o tom, že ten, kdo se bojí, nesmí do lesa. Přežila jsem na Kubě hurikán Irma a ani ten ve mně nezlomil mou touhu poznávat nové země. Navíc se spoléhám na svůj vnitřní hlas, který mě vede životem, stejně tak má víra v Boha. Strach je jedna z nejhorších emocí, vytváří z lidí zbabělce, kteří raději sedí zavřeni doma a svůj strach v sobě pěstují. A věří všem nesmyslům, které se objevují ve sdělovacích prostředcích. To není můj případ, proto se mohu těšit dobrému zdraví. Jinými slovy jsem ráda na světě, miluji život a na svůj věk nehledím.

Když jsme přiletěli na Kos, byl celý ostrov potmě, protože v zemi kolabovala elektřina kvůli požárům. Před recepcí stálo auto a světly svítilo dovnitř, aby bylo něco vidět. Recepční to zvládali i v takových obtížných podmínkách s nadhledem a úsměvem. Na cestu do pokoje nám svítili baterkou. Přiletěli jsme v noci, ráno jsme se probudili do prosluněného dne, měli jsme pokoj s výhledem na moře a z pokoje jsme mohli vycházet do bazénu s mořskou vodou. Pro mě jeden z rájů na zemi. Bazén byl fajn, ale moře bylo ještě lepší. Tam jsme trávili celé dny. Bar na pláži a za ním usměvaví barmani. Co víc si může člověk přát.

Porovnám-li dovolenou v Bulharsku s Řeckem, je tu jeden velký rozdíl. V klientele. Zatímco v Bulharsku potkáváte neomalené křupany z postkomunistických zemí z východu, kteří navíc trpí nadváhou, v Řecku je tomu jinak. Tam jsme potkávali Francouze, Angličany, Švýcary, Němce, také některé Čechy. Nenacházeli se mezi nimi nevychovanci, rovněž žádní tlusťoši. Když jste se s nimi dali do řeči, bylo o čem povídat. Byli to lidé s úsměvem na tváři, lidé, kteří milují cestování a poznávání světa. A samotní Řekové? Muži jsou galantní a to má ráda každá žena. Něco, co postrádám ve své zemi, tím však nechci říci, že by se v Čechách nenašli muži s dobrým vystupováním, jen je jich v porovnání s jinými zeměmi méně.

Léto jak má být. Slova písničky Karla Zicha. Jeho slova našla v mém letošním létě naplnění mých představ. Sice přijde pracovní realita a každodenní rutina. Nicméně se mi podařilo v sobě nashromáždit tolik slunce, tolik mořského vzduchu, tolik zážitků ze setkání s novými lidmi, že mám zásoby na hodně dlouho. Odvážnému štěstí přeje, odvážnému se daří lépe, a nemá proto pro strach uděláno. Tak se má k životu přistupovat, aby z žití člověk něco měl...

 

Autor: Helena Vlachová | pátek 13.8.2021 9:31 | karma článku: 13,42 | přečteno: 479x
  • Další články autora

Helena Vlachová

Ze školních lavic

Velmi ráda vzpomínám na gymnázium, kde jsem začala učit po VŠ. Byla jsem mladá, poprvé jsem ochutnávala, jaké to je, když stojíte za katedrou a před vámi studenti, kteří vám vaše začátky nikterak neulehčují.

1.5.2024 v 7:49 | Karma: 12,75 | Přečteno: 423x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Svým založením jsem idealistka

I když jsem založením idealistka, nemohu se svou maličkostí připodobnit k Johnu Lennonovi. Nicméně se mohu vyjádřit vůči panu Babišovi a jeho propagandistické rétorice. Totéž lze vznést i vůči SPD.

19.4.2024 v 17:53 | Karma: 10,91 | Přečteno: 696x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Ředitel, jenž používá estébácké praktiky

Na základě mých posledních mou dvou blogů se mi dostalo útoků i vyhrožování ze strany ředitele střední školy. Vyhrožoval mi trestním udáním. Nestačila jsem žasnout. Že by opět povstali soudruzi? Že by byl jedním z nich?

15.4.2024 v 19:33 | Karma: 23,09 | Přečteno: 1672x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Měla bych počítat s vyhazovem za svůj poslední blog?

Když píšu své blogy, vždy jde o něco, co se v současnosti kolem nás děje. Můj poslední blog o neaprobovaném angličtináři na SŠ mě stál dost útoků vůči mně samé

14.4.2024 v 17:28 | Karma: 26,52 | Přečteno: 1690x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Máte doma středoškoláka? Bojuje s angličtinou?

Tímto dnešním blogem bych chtěla pomoci těm žákům a studentům, kteří mají smůlu, že mají na angličtinu diletanta.

13.4.2024 v 10:02 | Karma: 37,17 | Přečteno: 5888x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Odbory svolávají další protest. Vadí jim změny v zákoníku práce a důchodech

5. května 2024  11:42

Českomoravská konfederace odborových svazů (ČMKOS) pořádá 21. května demonstraci na Malostranské...

Rakušan: Fňuk, fňuk ANO je legrační. Nenecháme se vytočit, řekl Havlíček

5. května 2024  11:22,  aktualizováno  11:41

Ministr vnitra a předseda hnutí STAN Vít Rakušan v pořadu Partie Terezie Tománkové na CNN Prima...

Další předvolební útok v Drážďanech. Terčem byl stánek protiimigrační AfD

5. května 2024  11:22

Drážďany v sobotu zaznamenaly další předvolební útok. Tentokrát šlo o stánek protiimigrační...

Na Berounsku spadl horkovzdušný balon. Zamotal se do větví stromů a uvázl

5. května 2024  10:47

V Trubíně na Berounsku spadl v sobotu večer do korun stromů horkovzdušný balon. Cestovalo v něm pět...

Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene
Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene

S příjemnými hřejivými pocity ze slunečních paprsků k nám ale míří i nebezpečné UV záření. To na nás působí celoročně, a proto je důležité sebe i...

  • Počet článků 1263
  • Celková karma 21,60
  • Průměrná čtenost 1112x
Jsem především žena a v ženství spatřuji smysl svého života. Mám ráda život i s jeho těžkostmi, vážím si maličkostí, neuznávám konzumní způsob života, jsem zastánkyní svobodné vůle člověka.

Seznam rubrik