Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Všude dobře, tak co doma.

Páteční dopoledne. Vysoké letní nebe v příslibu dne ve slunci. Vše se jeví optimisticky až do chvíle, kdy u kontejneru spatřím seniorku. Je jí očividně špatně.

Motto "Zlovolník se chytí do přestupků svých rtů, kdežto spravedlivý vyvázne ze soužení." (Přísloví Šalomounova, Druhá sbírka, 12.13)

Páteční dopoledne. Vysoké letní nebe v příslibu dne ve slunci. Vše se jeví optimisticky až do chvíle, kdy u kontejneru spatřím seniorku. Je jí očividně špatně. Kolemjdoucí mladá žena se jí ptá, zda potřebuje pomoci. Paní jí odvětí, že je v pořádku, že jde jen k lékaři. V pořádku očividně není, proto jí nabízím, že ji tam odvezu. Nebrání se. Mladá paní jí pomáhá do auta.

V autě se mi paní svěřuje s tím, že už má trojitý bypass a měla i infarkt. Ptám se jí, zda žije sama. Ona to potvrdí. Jediná dcera odešla žít do zahraničí, přesněji řečeno bydlí na Floridě, a paní se samozřejmě stýská. Abych ji nějakým způsobem uchlácholila, říkám, že i já mám jen jedno dítě, to pro změnu žije v Norsku a ani neplánuje, že by se vrátilo. Prostě to tak je. Snažím se jí vysvětlit, že chápu rozhodnutí lidí, kteří odcházejí pracovat i žít do zahraničí. Protože se jim u nás oprávněně nelíbí. Svou novou spolujezdkyni jsem vysadila před poliklinikou a zeptala se jí, zda cestu k lékaři už zvládne. Prý že ano, moc mi děkovala, ale myslím si, že neměla za co. Lidé si mají pomáhat v každé době.

Dnešní blog jsem nazvala "Všude dobře, tak co doma." Inspirovala mě k němu ona seniorka i její stesk nad tím, že její jediná dcera žije v zahraničí. Chápu to. Protože jedním z důvodů, proč našinci odcházejí žít nebo pracovat do ciziny, může být i ten, že se jim nelíbí stávající politická situace u nás. Potkávám lidi, kteří se neztotožňují se současnou vládou, jež je vláda jednoho muže, její členové jsou jen jakési loutky, bezmyšlenkovitě vykonávající vše, co jim jejich vůdce nakáže. Někdy se ptám, zda jsme ještě Českou republikou, nebo máme již nový, zatím neoficiální název, Agrofert. Protože krom koronakrize se tu víc než dost přetřásají problémy se společností Agrofert. Cítím se jako rukojmí v rukou současného premiéra, který říká, že EU jedná proti zájmům České republiky. S tímto názorem nelze souhlasit. Veškeré problémy padají na hlavu Andreje Babiše, ne na hlavu České republiky. Současný premiér používá stále stejnou mantru. Když není po jeho, vše označuje za kampaň, účelovku, kope kolem sebe a je jen s podivem, že mu to ještě někdo věří.

Predátora může porazit jen predátor, jenž je silnější. Takový se v současné opozici zatím nevyskytuje, protože se dosud nenašel nikdo, kdo si je vědom toho, že na predátora nelze jít v rukavičkách. Až se to někomu konečně podaří, odpadnou veškeré problémy, kterým dnešní vláda musí čelit, protože se nechala ovládat mužem, jenž de facto říká totéž, co kdysi Napoleon. "Stát jsem já." A jak to ním nakonec dopadlo, vědí snad všichni.

Naší zemi se uleví, až se politická situace změní. Až nastoupí jiná vláda. To pak bude opět platit "Všude dobře, doma nejlíp." A lidé už nebudou od nás odcházet a ubude smutek matek, které tu zůstaly bez dětí i vnoučat...

Autor: Helena Vlachová | sobota 4.7.2020 6:17 | karma článku: 19,47 | přečteno: 854x
  • Další články autora

Helena Vlachová

Ze školních lavic

Velmi ráda vzpomínám na gymnázium, kde jsem začala učit po VŠ. Byla jsem mladá, poprvé jsem ochutnávala, jaké to je, když stojíte za katedrou a před vámi studenti, kteří vám vaše začátky nikterak neulehčují.

1.5.2024 v 7:49 | Karma: 12,05 | Přečteno: 368x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Svým založením jsem idealistka

I když jsem založením idealistka, nemohu se svou maličkostí připodobnit k Johnu Lennonovi. Nicméně se mohu vyjádřit vůči panu Babišovi a jeho propagandistické rétorice. Totéž lze vznést i vůči SPD.

19.4.2024 v 17:53 | Karma: 10,91 | Přečteno: 693x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Ředitel, jenž používá estébácké praktiky

Na základě mých posledních mou dvou blogů se mi dostalo útoků i vyhrožování ze strany ředitele střední školy. Vyhrožoval mi trestním udáním. Nestačila jsem žasnout. Že by opět povstali soudruzi? Že by byl jedním z nich?

15.4.2024 v 19:33 | Karma: 23,09 | Přečteno: 1670x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Měla bych počítat s vyhazovem za svůj poslední blog?

Když píšu své blogy, vždy jde o něco, co se v současnosti kolem nás děje. Můj poslední blog o neaprobovaném angličtináři na SŠ mě stál dost útoků vůči mně samé

14.4.2024 v 17:28 | Karma: 26,52 | Přečteno: 1688x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Máte doma středoškoláka? Bojuje s angličtinou?

Tímto dnešním blogem bych chtěla pomoci těm žákům a studentům, kteří mají smůlu, že mají na angličtinu diletanta.

13.4.2024 v 10:02 | Karma: 37,17 | Přečteno: 5887x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Bezpečnostní úřad má nového šéfa. Čuřín chce víc digitalizace a méně prověrek

2. května 2024  11:51

V Národním bezpečnostním úřadu (NBÚ) je podle nového šéfa Jana Čuřína prostor pro digitalizaci a...

Žena zápasila s policisty o nůž, jednoho pořezala a sama se bodla do břicha

2. května 2024  11:44

Policisté pomáhali v Sušici na Klatovsku ženě, která byla rozrušená a chtěla si ublížit. Před...

D35 u Litovle zablokovala nehoda, ze zdemolovaného vozu se vysypal náklad

2. května 2024  10:45,  aktualizováno  11:01

Cestu po dálnici D35 ve směru z Olomouce na Mohelnici zkomplikovala dopoledne nehoda nákladního...

Summity EU jsou válečné kabinety, nemáme mírovou iniciativu, stěžuje si Fico

2. května 2024  10:59

Evropská unie není s to přijít s mírovou iniciativou pro Ukrajinu, všechny schůzky státníků...

Prodej chalupy, 192 m2
Prodej chalupy, 192 m2

Malé Březno - Leština, okres Ústí nad Labem
4 999 000 Kč

  • Počet článků 1263
  • Celková karma 21,55
  • Průměrná čtenost 1112x
Jsem především žena a v ženství spatřuji smysl svého života. Mám ráda život i s jeho těžkostmi, vážím si maličkostí, neuznávám konzumní způsob života, jsem zastánkyní svobodné vůle člověka.

Seznam rubrik