Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Velmi smutná podívaná

Tak se mi stále více zdá, že tu máme až přespříliš dlouhé bezvládí, které připomíná velmi smutnou podívanou. Nemusím být ani politolog, abych viděla, že se tu děje něco divného.

Motto " Nedomlouvej posměvači, aby tě nezačal nenávidět. Domlouvej moudrému a bude tě milovat." (Přísloví Šalamounova, První sbírka, Moudrost a hloupost, 9.8)

Tak se mi stále více zdá, že tu máme až přespříliš dlouhé bezvládí, které připomíná velmi smutnou podívanou. Nemusím být ani politolog, abych viděla, že se tu děje něco divného. Režíruje nám tu prezident Zeman spolu s premiérem v demisi a jedná se o truchlohru. Truchlohru, v níž se velmi netradičně nakládá s Ústavou České republiky, truchlohru, v níž dostává demokracie na frak. A jak to vypadá, není ještě všem dnům konec. Protože už něco pamatuji, cítím, že se tu děje něco, co není ani zbla dobré pro mou zemi. A k tomu všemu můžeme přidat stále více opovážlivější komunisty.

Máme tu prezidenta, který z úst kolikrát vypouští věci, jež mají daleko k realitě. Neumím si představit, že bych byla potomkem Ferdinanda Peroutky a z úst hlavy státu bych slyšela slova, kterými mého příbuzného znevažuje. Nebo kauza s novičokem. Vždyť svým tvrzením o novičoku prezident Zeman ohrozil bezpečnost naší země a jen opět nadbíhal Rusku. 

Těžko se dá někomu z těch, kteří hlásají, že bude líp, uvěřit, vidíme-li, co takový člověk páchá s naší Ústavou. Žijeme vskutku v divné době, v níž si mnoho lidí nechalo zmasírovat své mozky laciným bulvárem, komercí a vulgárními žvásty. Proto jim ani nevadí to, co se ve vrcholné politice děje. Prezident zhrubělého jazyka může být tak jedině oslavován těmi, kterým nevadí prznění naší krásné řeči výrazy, jimiž hovoří chátra.

Protože vím, jak chutná okupace sovětskými vojsky, jak chutná lživá propaganda komunistů, těžko chápu, že se stále více prostoru dostává těm, kteří mají k demokratickému myšlení daleko. Že jsou to ti, kteří nás v roce 1968 zradili a souhlasili s "dočasným" pobytem sovětských vojsk na našem území. Ten dočasný pobyt čítal více než dvacet let. Dlouhá doba devastace mého národa sovětskými tanky, vše v režii komunistů. A to vše mě naplňuje beznadějnou melancholií a smutkem, protože jsem nucena přihlížet dramatu, v němž se ocitl můj národ, dramatu, jehož konec nevěstí nic dobrého, jestliže se dopustí, aby komunisté, bývalí i ti stávající, určovali směr, kudy se bude naše země ubírat...

Autor: Helena Vlachová | pondělí 28.5.2018 6:48 | karma článku: 24,53 | přečteno: 727x
  • Další články autora

Helena Vlachová

Ze školních lavic

Velmi ráda vzpomínám na gymnázium, kde jsem začala učit po VŠ. Byla jsem mladá, poprvé jsem ochutnávala, jaké to je, když stojíte za katedrou a před vámi studenti, kteří vám vaše začátky nikterak neulehčují.

1.5.2024 v 7:49 | Karma: 12,75 | Přečteno: 423x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Svým založením jsem idealistka

I když jsem založením idealistka, nemohu se svou maličkostí připodobnit k Johnu Lennonovi. Nicméně se mohu vyjádřit vůči panu Babišovi a jeho propagandistické rétorice. Totéž lze vznést i vůči SPD.

19.4.2024 v 17:53 | Karma: 10,91 | Přečteno: 696x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Ředitel, jenž používá estébácké praktiky

Na základě mých posledních mou dvou blogů se mi dostalo útoků i vyhrožování ze strany ředitele střední školy. Vyhrožoval mi trestním udáním. Nestačila jsem žasnout. Že by opět povstali soudruzi? Že by byl jedním z nich?

15.4.2024 v 19:33 | Karma: 23,09 | Přečteno: 1672x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Měla bych počítat s vyhazovem za svůj poslední blog?

Když píšu své blogy, vždy jde o něco, co se v současnosti kolem nás děje. Můj poslední blog o neaprobovaném angličtináři na SŠ mě stál dost útoků vůči mně samé

14.4.2024 v 17:28 | Karma: 26,52 | Přečteno: 1690x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Máte doma středoškoláka? Bojuje s angličtinou?

Tímto dnešním blogem bych chtěla pomoci těm žákům a studentům, kteří mají smůlu, že mají na angličtinu diletanta.

13.4.2024 v 10:02 | Karma: 37,17 | Přečteno: 5888x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Poslance SPD jsem zbil já, přiznal se 17letý mladík. Došlo k dalšímu ničení

5. května 2024  11:22,  aktualizováno  20:49

Drážďany v sobotu zaznamenaly další předvolební útok. Tentokrát šlo o stánek protiimigrační...

Strach z migrace i rebelie proti levici. Mladí Němci se přiklánějí k AfD

5. května 2024  20:15

Čekali byste, že mladí Němci volí hlavně Zelené nebo jiné levicové strany? Omyl Roste podíl těch,...

Méně teorie a faktů, více praktických znalostí. Blíží se reforma školních osnov

5. května 2024

Premium Ministerstvo školství chystá změnu toho, co a hlavně jak by se měli žáci na základních a středních...

Usnul za volantem a srazil lidi na chodníku. Pro ženu a dítě letěl vrtulník

5. května 2024  19:10,  aktualizováno  19:48

V Kostelní Lhotě na Nymbursku vjel v neděli odpoledne řidič osobního auta na chodník, kde srazil...

  • Počet článků 1263
  • Celková karma 21,60
  • Průměrná čtenost 1112x
Jsem především žena a v ženství spatřuji smysl svého života. Mám ráda život i s jeho těžkostmi, vážím si maličkostí, neuznávám konzumní způsob života, jsem zastánkyní svobodné vůle člověka.

Seznam rubrik