Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Politická kultura u nás

Jako občana této země mě zajímá politická kultura u nás, nemůže mi být lhostejné, co se u nás od říjnových voleb děje.

Motto "Blaze člověku, který mě poslouchá, bdí u mých dveří den ze dne a střeží veřeje mého vchodu." (Přísloví Šalamounova, První sbírka, Moudrost byla u stvoření, 8.34)

Jako občana této země mě zajímá politická kultura u nás, nemůže mi být lhostejné, co se u nás od říjnových voleb děje. Je velmi smutné, že jsme se zatím nedostali z totální devastace mysli, kterou tu po sobě nechali komunisté. Někteří lidé jakoby zapomněli na to, co se tady za vlády soudruhů dělo, a začíná jim být jedno, že bychom měli mít v čele země člověka, který nemá čisté lustrační osvědčení. A to ani nemluvím o trestně stíhaném člověku, jenž přece nemůže patřit mezi politické špičky. Ale jak vidno, u nás se nic neděje. Provádějí se výměny nepohodlných lidí na vedoucích místech, vše činí vláda bez důvěry. Na celkovém negativním ovzduší se nemalou měrou podílí i prezident Miloš Zeman.

Komunisté za své vlády zavedli u nás praktiky, podle nichž neměl občan používat svůj mozek, protože od toho tady byli oni. Ti, kteří nás zradili v srpnu 1968 a nechali nás po více než dvacet let okupovat sovětskou armádou. Je vskutku s podivem, že mnoho lidí na tuto strašlivou dobu útlaku jaksi pozapomnělo a zůstává v nečinnosti stát nad věcmi, které se u nás za vlády v demisi dějí. Když se jedná o vládu v demisi, měla by tato provádět činnosti nutné pro správu země, ale neměla by jakkoli zasahovat do ničeho jiného. Platí i o personálních změnách na významných postech. 

Současná situace ve mně vyvolává pocit, jako by se k nám soudruzi navraceli, a to s velkou intenzitou (oni už se svým způsobem dostali do vládní koalice), jako by tu byl kdosi, kdo proklamuje "Lidé, nepřemýšlejte, nepoužívejte svůj rozum, od toho jsem tady já." Je politováníhodné, že někteří lidé tak opravdu činí. Zapomínají na to, že mají mozek, přestávají jej používat a jen odevzdaně přijímají, jakým směrem se země ubírá...

Autor: Helena Vlachová | pondělí 21.5.2018 7:21 | karma článku: 19,35 | přečteno: 382x
  • Další články autora

Helena Vlachová

Ze školních lavic

Velmi ráda vzpomínám na gymnázium, kde jsem začala učit po VŠ. Byla jsem mladá, poprvé jsem ochutnávala, jaké to je, když stojíte za katedrou a před vámi studenti, kteří vám vaše začátky nikterak neulehčují.

1.5.2024 v 7:49 | Karma: 12,74 | Přečteno: 417x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Svým založením jsem idealistka

I když jsem založením idealistka, nemohu se svou maličkostí připodobnit k Johnu Lennonovi. Nicméně se mohu vyjádřit vůči panu Babišovi a jeho propagandistické rétorice. Totéž lze vznést i vůči SPD.

19.4.2024 v 17:53 | Karma: 10,91 | Přečteno: 695x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Ředitel, jenž používá estébácké praktiky

Na základě mých posledních mou dvou blogů se mi dostalo útoků i vyhrožování ze strany ředitele střední školy. Vyhrožoval mi trestním udáním. Nestačila jsem žasnout. Že by opět povstali soudruzi? Že by byl jedním z nich?

15.4.2024 v 19:33 | Karma: 23,09 | Přečteno: 1671x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Měla bych počítat s vyhazovem za svůj poslední blog?

Když píšu své blogy, vždy jde o něco, co se v současnosti kolem nás děje. Můj poslední blog o neaprobovaném angličtináři na SŠ mě stál dost útoků vůči mně samé

14.4.2024 v 17:28 | Karma: 26,52 | Přečteno: 1689x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Máte doma středoškoláka? Bojuje s angličtinou?

Tímto dnešním blogem bych chtěla pomoci těm žákům a studentům, kteří mají smůlu, že mají na angličtinu diletanta.

13.4.2024 v 10:02 | Karma: 37,17 | Přečteno: 5887x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Co s Goebbelsovou chátrající vilou? Nikdo ji nechce, vláda ji nabízí jako dar

4. května 2024  8:59

Někdejší honosné panství a „hnízdečko lásky“, ale dnes jen chátrající stavení opředené temnou...

Prokremelští Noční vlci projedou Českem, Foldyna se k nim přidá v Praze

4. května 2024  8:57

Kontroverzní klub motorkářů Noční vlci, který podporuje ruského diktátora Vladimira Putina, se s...

Pokroková a proti válce. V Rusku končí poslední škola vyučující „podle Západu“

4. května 2024  8:39

V Novosibirsku končí soukromá škola Novokolledž, která si jako jedna z mála v Rusku ústy svých...

Zdanění bezdětných, výpovědi bez důvodu. Fiala chce širokou shodu a klid

4. května 2024  7:55

Z programových návrhů, se kterými přicházejí strany vládní koalice rok před volbami, mají podle...

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...

  • Počet článků 1263
  • Celková karma 21,60
  • Průměrná čtenost 1112x
Jsem především žena a v ženství spatřuji smysl svého života. Mám ráda život i s jeho těžkostmi, vážím si maličkostí, neuznávám konzumní způsob života, jsem zastánkyní svobodné vůle člověka.

Seznam rubrik