Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jako malý kluk

Když člověk poslouchá premiéra v demisi, dá mu mnohokrát za pravdu, souhlasí s ním. Ale přesto se mu věřit nedá

Motto "Lepší nuzný moudrý chlapec než starý král, ale hloupý, který nedovede přijmout poučení." (Kazatel 3 - 5, Vláda a moudrost, 4.13)

Když člověk poslouchá premiéra v demisi, dá mu mnohokrát za pravdu, souhlasí s ním. Ale přesto se mu věřit nedá. Nevěřím mu já ani mé blízké či širší okolí. A to z jediného důvodu. Pan Babiš má za sebou nepěknou minulost, proto je nedůvěryhodný.

Sledovala jsem jej v Otázkách Václava Moravce. Když přešla na přetřes jeho spolupráce s StB, připomínal mi svým chováním malého kluka. Protože místo toho, aby se ke své spolupráci vyjádřil smysluplně, poukazoval např. na otce Adély Banášové, který dle jeho slov s StB kooperoval. Její otec rozhodně nechtěl být premiérem země, proto mě nezajímá, kdo spolupracoval, mě zajímá konkrétně pan Babiš, jenž si předsevzal, že bude naším předsedou vlády. Neumím si představit premiérem naší země člověka, jenž se těší nedůvěryhodnosti, založené na estébáctví, členství v KSČ a trestním stíhání. A spojenectví pana Babiše s prezidentem Zemanem? To rovněž vyvolává celou řadu kritiky a nepokojů. Už se demonstrovalo v ulicích a další demonstrace se mají uskutečnit, tuším, 14. 3. Slova kritiky rovněž zazněla i na slavnostním předávání Českého lva. V paktu Babiš - Zeman se nemůže jednat o přátelství, jde spíše o vztah založený na vzájemném kalkulu. Pochybuji, že kdyby pan Babiš měl vystoupit na Mount Everest, že by si vzal jako druha Miloše Zemana. Oba pánové mají totiž jedno společné. Každý z nich myslí jen na sebe, na své vlastní výhody, což se musí projevit v krizových situacích, 

Zažila jsem dobu vlády soudruhů a vím, kdo se stával členem KSČ. Lidé bez jakýchkoli morálních zábran a někteří svůj charakter ještě pokroutili spoluprací s StB. Proč pan Babiš vstoupil do KSČ? To mě zajímá. Stejně tak mě zajímá, proč z KSČ vystoupil. Umím si představit jeho možnou odpověď. Vstoupil tam, protože chtěl udělat něco pro společnost, a vystoupil z ní, když se k němu donesly informace o tom, jak si KSČ na našem území vedla. 

I když pan Babiš v OVM zmiňoval úvahu o možné koalici s ODS, jež je mu nejbližší, nemyslím si, že by tato strana o to stála. Pan Fiala se jeví jako zásadový člověk a těžko by svým voličům vysvětloval, proč do koalice s hnutím ANO šel. A navíc. ODS pod vedením pana Fialy má podstatně vyšší level než SPD či komunisté.

Každému, kdo něco pamatuje, nemůže být lhostejná minulost pana Babiše. A ta není nic světoborného. On je spíše prototypem ukázkového kariéristy, který myslí nejprve jen a jen na sebe, pak opět na sebe a možná později na své nejbližší. Dostat naši zemi na prvorepublikovou úroveň by mělo být pro pana Babiše impulzem, aby politiku opustil. Protože na ni nemá z morálního hlediska. Prostě sorry. Místo politiky by se spíš měl stáhnout do ústraní a dát se cestou pokání. Každý člověk je nahraditelný, platí i o panu Babišovi...

Autor: Helena Vlachová | pondělí 12.3.2018 6:29 | karma článku: 23,51 | přečteno: 541x
  • Další články autora

Helena Vlachová

Ze školních lavic

Velmi ráda vzpomínám na gymnázium, kde jsem začala učit po VŠ. Byla jsem mladá, poprvé jsem ochutnávala, jaké to je, když stojíte za katedrou a před vámi studenti, kteří vám vaše začátky nikterak neulehčují.

1.5.2024 v 7:49 | Karma: 12,75 | Přečteno: 422x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Svým založením jsem idealistka

I když jsem založením idealistka, nemohu se svou maličkostí připodobnit k Johnu Lennonovi. Nicméně se mohu vyjádřit vůči panu Babišovi a jeho propagandistické rétorice. Totéž lze vznést i vůči SPD.

19.4.2024 v 17:53 | Karma: 10,91 | Přečteno: 696x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Ředitel, jenž používá estébácké praktiky

Na základě mých posledních mou dvou blogů se mi dostalo útoků i vyhrožování ze strany ředitele střední školy. Vyhrožoval mi trestním udáním. Nestačila jsem žasnout. Že by opět povstali soudruzi? Že by byl jedním z nich?

15.4.2024 v 19:33 | Karma: 23,09 | Přečteno: 1672x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Měla bych počítat s vyhazovem za svůj poslední blog?

Když píšu své blogy, vždy jde o něco, co se v současnosti kolem nás děje. Můj poslední blog o neaprobovaném angličtináři na SŠ mě stál dost útoků vůči mně samé

14.4.2024 v 17:28 | Karma: 26,52 | Přečteno: 1690x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Máte doma středoškoláka? Bojuje s angličtinou?

Tímto dnešním blogem bych chtěla pomoci těm žákům a studentům, kteří mají smůlu, že mají na angličtinu diletanta.

13.4.2024 v 10:02 | Karma: 37,17 | Přečteno: 5888x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

V noci na pondělí lze pozorovat meteorický roj eta Akvaridy. Budou ideální podmínky

5. května 2024  7:17

Lidé budou moci na obloze pozorovat meteorický roj eta Akvaridy, který svého maxima dosáhne v noci...

Australská policie zastřelila mladíka, který pobodal muže. Zřejmě se radikalizoval

5. května 2024  7:10

Australská policie v zastřelila 16letého chlapce, který pobodal muže v Perthu, hlavním městě...

Mexičtí narkos už nepašují peníze, platí si šmouly. Je to legální a bez rizika

5. května 2024

Premium Vsaďte se, že nevíte, jak mexičtí narkos pašují peníze z Ameriky. Jistě, viděli jste v seriálech na...

Nová vlna podvodů. Vyluxovaným účtem to nekončí, přeprodávají se osobní data

5. května 2024

Premium Kyberzločinu dlouhodobě přibývá, v Česku se s končící lhůtou pro daňová přiznání podvodníci...

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...

  • Počet článků 1263
  • Celková karma 21,60
  • Průměrná čtenost 1112x
Jsem především žena a v ženství spatřuji smysl svého života. Mám ráda život i s jeho těžkostmi, vážím si maličkostí, neuznávám konzumní způsob života, jsem zastánkyní svobodné vůle člověka.

Seznam rubrik