Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

O nelítostném kapitalismu

Doporučila jsem svým rodičům, aby zhlédli dokument České televize Selský rozum. Pojednává o největším sedlákovi v Čechách, jinými slovy - o Andreji Babišovi

Motto "Neodírej nuzného, vždyť nic nemá, po utištěném nešlapej v bráně." (Přísloví 22 - 23, Neodmítej pomoc potřebným, 22.22)

Doporučila jsem svým rodičům, aby zhlédli dokument České televize Selský rozum. Pojednává o největším sedlákovi v Čechách, jinými slovy o Andreji Babišovi.

Mí rodiče sice už dosáhli osmdesátky, nicméně se neřadí mezi seniory, kteří by kdy podporovali komunisty, nikdy je nevolí, tím pádem ani nevolí hnutí ANO. Nejsou tudíž ani voliči současného prezidenta Zemana, ale bohužel musím konstatovat, že se občas dívají na TV Barrandov. Vzhledem k tomu, že tato komerční televize vysílá velmi tendenční pořad Týden s prezidentem, který moderuje až neskutečně podlézavě a servilně Jaromír Soukup, doporučila jsem rodičům, aby sledování TV Barrandov omezili či úplně vyřadili ze svého života. A doporučila jsem jim Selský rozum, který odvysílala ČT 2 minulý týden v odpoledních hodinách. Moc jsem nevěřila, že se budou dívat, nicméně jsem alespoň učinila pokus. 

Rodiče se vskutku dívali a byli z tohoto dokumentu natolik šokovaní, že mi volali hned ráno následující den. Andrej Babiš není jejich srdcovou záležitostí, nikdy si o něm nedělali žádné iluze, vždyť byl členem KSČ a stále nevyvrátil podezření, že byl i agent StB. Selský rozum ještě víc potvrdil negativní názor mých rodičů na našeho stávajícího premiéra v demisi. Dokument odkrývá způsob, jakým si firmy spadající do Babišova impéria vedou. Velmi mi jejich praktiky připomínají román Džungle od amerického autora Uptona Sinclaira, jenž poukázal na poměry v chicagských jatkách. To se dělo na začátku 20. století. Ale my jsme již ve století dvacátém prvním, přesto to, co se dělo v Americe před sto lety, můžeme najít i u nás. Uvedu příklad vodňanských kuřat. Dokument uvádí, že se nejedná o kuřata, která by byla chována u nás, Babišovo impérium je dováží z Polska, pak jen přelepí nálepku a může se prodávat za něco, co nemá s Českou republikou nic společného. Opravuji. Má. Je to podnikání Agrofertu, jež je spojeno s naším panem premiérem v demisi. Dokument poukazuje na otřesné pracovní podmínky lidí ze zahraničí, kteří jsou najímáni různými agenturami, ty je pak dodávají jako levnou pracovní sílu do Babišovy říše. Češi by byli dražší, proto je zapotřebí najmout někoho, kdo příliš nereptá a nezná svá práva podle Zákoníku práce. Další otřesným obrazem jsou i výrobci uzenin, kteří spadají do Babišova impéria. Do výroben se dovážejí různé odřezky mas ze zahraničí a z nich se pak vyrábí něco, co má k uzenině daleko. I kdyby byl tento dokument pravdivý jen ze čtyřiceti procent, přináší otřesné svědectví o nelítostném kapitalismu na našem území.

Upton Sinclair svým románem ukázal na drsný život těch dole a korupci tam nahoře. Selský rozum mně vrátil do doby, kdy jsem Sinclairovu Džungli četla. Tenkrát jsem se hrozila při pomyšlení, že bychom měli mít něco podobného u nás. V Americe před sto lety, u nás je to teď. Pan Babiš hlásá davům, že je tu jeho hnutí ANO pro lidi. Neodpustím si otázku. Pro jaké lidi tu hnutí ANO je? Hnutí ANO tvrdí, že bude líp. Opět si neodpustím otázku. Komu bude líp? Důvěřivým zákazníkům, kteří si kupují vodňanské kuře, které se k nám dováží z Polska? Bude líp levné pracovní síle, která se k nám dováží ze zahraničí?

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Helena Vlachová | pondělí 22.1.2018 6:02 | karma článku: 22,97 | přečteno: 805x
  • Další články autora

Helena Vlachová

Ze školních lavic

Velmi ráda vzpomínám na gymnázium, kde jsem začala učit po VŠ. Byla jsem mladá, poprvé jsem ochutnávala, jaké to je, když stojíte za katedrou a před vámi studenti, kteří vám vaše začátky nikterak neulehčují.

1.5.2024 v 7:49 | Karma: 12,76 | Přečteno: 429x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Svým založením jsem idealistka

I když jsem založením idealistka, nemohu se svou maličkostí připodobnit k Johnu Lennonovi. Nicméně se mohu vyjádřit vůči panu Babišovi a jeho propagandistické rétorice. Totéž lze vznést i vůči SPD.

19.4.2024 v 17:53 | Karma: 10,91 | Přečteno: 699x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Ředitel, jenž používá estébácké praktiky

Na základě mých posledních mou dvou blogů se mi dostalo útoků i vyhrožování ze strany ředitele střední školy. Vyhrožoval mi trestním udáním. Nestačila jsem žasnout. Že by opět povstali soudruzi? Že by byl jedním z nich?

15.4.2024 v 19:33 | Karma: 23,09 | Přečteno: 1674x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Měla bych počítat s vyhazovem za svůj poslední blog?

Když píšu své blogy, vždy jde o něco, co se v současnosti kolem nás děje. Můj poslední blog o neaprobovaném angličtináři na SŠ mě stál dost útoků vůči mně samé

14.4.2024 v 17:28 | Karma: 26,53 | Přečteno: 1692x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Máte doma středoškoláka? Bojuje s angličtinou?

Tímto dnešním blogem bych chtěla pomoci těm žákům a studentům, kteří mají smůlu, že mají na angličtinu diletanta.

13.4.2024 v 10:02 | Karma: 37,17 | Přečteno: 5892x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Přes Česko jdou bouřky s krupobitím. Voda zaplavila ulice i železnici

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  18:44

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padají i kroupy. Hasiči hlásí desítky...

Odboráře popudila ODS. Odešli z jednání s vládou a plánují velký protest

6. května 2024  17:48,  aktualizováno  18:42

Vztahy mezi vládou a odbory jsou na bodu mrazu. Zástupci odborové centrály ČMKOS v pondělí...

Putin je vrah, vítal protest motorkáře u hrobů sovětských vojáků v Praze

6. května 2024,  aktualizováno  18:41

Motorkáři z Night Wolves MC Europe, odnože ruského motorkářského klubu Noční vlci, přijeli v...

Izrael chystá úder na Rafáh, evakuace tisíců lidí má zatlačit na Hamás

6. května 2024  6:50,  aktualizováno  18:26

Město Rafáh na jihu Pásma Gazy začali v pondělí ráno opouštět první palestinští civilisté....

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 1263
  • Celková karma 21,60
  • Průměrná čtenost 1112x
Jsem především žena a v ženství spatřuji smysl svého života. Mám ráda život i s jeho těžkostmi, vážím si maličkostí, neuznávám konzumní způsob života, jsem zastánkyní svobodné vůle člověka.

Seznam rubrik