Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

GEN - bratři Mašínové

Až ve mně zatrnulo, když jsem slyšela, že bude ČT vysílat bratry Mašinovy v pořadu Galerie elity národa. S tím nemohu souhlasit

Motto "Hněvivý člověk podnítí svár a vznětlivý napáchá mnoho přestupků." (Přísloví Šalamounova, Třetí sbírka, pořízená muži Chizkijášovými, 29.22)

Toto se mi vůbec nelíbí. Že mají být bratři Mašínové v pořadu ČT Galerii elity národa. Mají představovat ozbrojený odboj proti komunismu. 

S komunismem jsem nikdy nesouzněla, vyrůstala jsem pod jeho vládou, nemohla jsem o sobě rozhodovat, protože se to nedalo. Byla jsem dítě, a když jsem dospěla, neměla jsem odvahu postavit se proti tankům. Vím, že ze země odešlo hodně lidí do emigrace, po roce 1948 a po roce 1968. Tito lidé většinou odcházeli s málem a počítali s tím, že se budou muset v nové zemi potýkat s počátečními existenčními problémy. Byli stateční, odhodlaní se porvat s novými životními podmínkami.

Dle mého soudu bratři Ctirad a Josef Mašínovi tvoří jinou kapitolu. Nesouhlasili s komunistickým režimem a plánovali emigraci. Jenže jejich cesta byla jiná, dá se říci zločinná. Můžeme je označit za zločince, protože oni se tak de facto zachovali. Copak není trestným činem přepadnout služebnu SNB a ukrást tam zbraně a přitom zabít člověka? Copak není trestným činem přepadnout další služebnu SNB a tam si počínat stejně? Ctirad Mašín tam dýkou podřízl službu konajícího příslušníka. To se odehrálo v roce 1951.  V srpnu roku 1952 bratři Mašínové spolu se svými komplici přepadli vůz s výplatami, který převážel téměř 900 tisíc korun. Při tomto přepadení byl zabit účetní, zabil jej opět Mašín. V roce 1953 se bratři Mašínové spolu s dalšími podíleli na zapalování stohů, důvodem mělo být zabránění kolektivizace vesnice. Jednalo se o další trestný čin, při němž Ctirad Mašín vážně poranil velitele hasičů. V říjnu 1953 tato skupina odjela do NDR, jejím cílem byl západní Berlín. Bratrům Mašínovým se podařilo prostřílet, byli zabiti celkem čtyři členové německé lidové policie. Mám-li to celé shrnout, na jejich cestě na Západ se staly trestné činy. Krádeže zbraní, krádeže peněz, zabíjení nevinných lidí. Tito uprchlíci se dopustili závažných trestných činů, mělo by se proto na ně nahlížet jako na zločince a ne je oslavovat.

Vezmu-li příklad Jana Třísky, který se rozhodl se svou rodinou emigrovat v sedmdesátých letech, pan Tříska si počínal jako člověk na morální úrovni. Na cestu měl spolu se svou rodinou jen pár kousků oblečení. Jan Tříska a další, kteří opustili naši zem kvůli komunistickému teroru, odcházeli jako slušní lidé. Nepotřebovali zabíjet, nepotřebovali krást. Kdežto bratři Mašínové a jejich komplicové se zachovali naprosto odlišně. Vraždili a kradli, proto jim nepatří žádné uznání. Kdo jednou zabije, zabije i podruhé. A to je případ bratří Mašínů, proto si myslím, že do Galerie elity národa nepatří...

Autor: Helena Vlachová | pondělí 16.10.2017 6:07 | karma článku: 47,66 | přečteno: 10419x
  • Další články autora

Helena Vlachová

Ze školních lavic

Velmi ráda vzpomínám na gymnázium, kde jsem začala učit po VŠ. Byla jsem mladá, poprvé jsem ochutnávala, jaké to je, když stojíte za katedrou a před vámi studenti, kteří vám vaše začátky nikterak neulehčují.

1.5.2024 v 7:49 | Karma: 12,41 | Přečteno: 397x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Svým založením jsem idealistka

I když jsem založením idealistka, nemohu se svou maličkostí připodobnit k Johnu Lennonovi. Nicméně se mohu vyjádřit vůči panu Babišovi a jeho propagandistické rétorice. Totéž lze vznést i vůči SPD.

19.4.2024 v 17:53 | Karma: 10,91 | Přečteno: 694x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Ředitel, jenž používá estébácké praktiky

Na základě mých posledních mou dvou blogů se mi dostalo útoků i vyhrožování ze strany ředitele střední školy. Vyhrožoval mi trestním udáním. Nestačila jsem žasnout. Že by opět povstali soudruzi? Že by byl jedním z nich?

15.4.2024 v 19:33 | Karma: 23,09 | Přečteno: 1671x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Měla bych počítat s vyhazovem za svůj poslední blog?

Když píšu své blogy, vždy jde o něco, co se v současnosti kolem nás děje. Můj poslední blog o neaprobovaném angličtináři na SŠ mě stál dost útoků vůči mně samé

14.4.2024 v 17:28 | Karma: 26,52 | Přečteno: 1689x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Máte doma středoškoláka? Bojuje s angličtinou?

Tímto dnešním blogem bych chtěla pomoci těm žákům a studentům, kteří mají smůlu, že mají na angličtinu diletanta.

13.4.2024 v 10:02 | Karma: 37,17 | Přečteno: 5887x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Nová odhalení z fakulty: studenti viděli vraha dřív, policie byla v budově víckrát

3. května 2024

Premium Masový vrah David K., který v prosinci při střelbě na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v...

Na důchodce zaklekli, chalífát neřeší. Němce děsí mdlé reakce jejich politiků

3. května 2024

Premium Snímky stovek radikálních islamistů demonstrujících v ulicích severoněmeckého Hamburku, kteří...

Na jednání o míru nepřijdeme, vzkázali Rusové. Švýcaři je ani nezvali

2. května 2024  22:11

Švýcarsko iniciuje vlastní mírovou konferenci o Ukrajině. S pozváním Ruska na setkání, které se má...

Pavel zkritizoval všechny. Nefér jsou Babišova slova i kampaň SPOLU, míní

2. května 2024  21:36,  aktualizováno  21:50

Kampaň, která dělá z hnutí ANO zastánce ruských zájmů, je podle prezidenta Petra Pavla stejně nefér...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 1263
  • Celková karma 21,58
  • Průměrná čtenost 1112x
Jsem především žena a v ženství spatřuji smysl svého života. Mám ráda život i s jeho těžkostmi, vážím si maličkostí, neuznávám konzumní způsob života, jsem zastánkyní svobodné vůle člověka.

Seznam rubrik