Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Chrochtající čuník

Někteří lidé jsou stejně zvláštní. Nevědí, čím by na sebe své okolí upozornili. Tak třeba žena na procházce s chrochtajícím čuníkem

Motto "Vždyť úděl synů lidských a úděl zvířat je stejný. Jedni jako druzí umírají, jejich duch je stejný, člověk nemá žádnou přednost před zvířaty, neboť všechno pomíjí." (Kazatel 2 - 3, Člověk a zvíře, 3.19)

Zvířata mám velmi ráda. Dokonce natolik, že v sobě svádím boj, že se ze mne stane vegetariánka. Masa jím čím dál méně, ale zatím jsem s ním úplně neskoncovala. Stačí, když na silnici potkám náklaďák, jenž převáží zvířata, a ve mně to zatrne. Pocítím velkou lítost k těm, jež jsou převáženi. A mám vztek, že se s nimi nakládá mnohdy nepěkně.To jsou okamžiky, kdy si říkám, že musím přestat jíst maso. A pracuji na tom.

Ke člověku od nepaměti patří pes a kočka. Stali se jeho přáteli, stali se jeho domácími mazlíčky. Asi nejoblíbenějšími. Dá se říci, že se naše životní úroveň pozná i podle toho, že téměř každý chová doma nějakou tu havěť. A vůbec mu není proti mysli za ni pustit korunu. Nabídka v obchodech je víc než pestrá, že člověk neváhá, aby svým domácím mazlíčkům koupil nějakou tu mlsku. Sobě si kolikrát ani nedopřeje, co dopřeje svým zvířátkům.

Ale vše má mít míru. Tak třeba vepříci. Lidé je odedávna chovali pro maso, na vesnicích snad u každého stavení byl chlívek, v níž pašíka krmili. Krmili, aby jej jednoho dne zabili. Jako děti jsme jezdívaly k babičce či tetě, kde se konaly pravidelné zabíjačky. Rodiče mě nikdy nenechali, abych se dívala, jak takový pašík končí. A jsem tomu ráda. Myslím si, že by to pro mě znamenalo velký otřes. Nicméně jitrnice a jelítka mi chutnaly. A polévka též. Dnes už se k těmto pokrmům moc nehrnu. Jsou příliš tučné a těžko je trávím. A také těžko trávím představu, že tu byl a žil vepřík, který jednoho dne dožil. Aby skončil na talíři. Mohla bych mít kolem sebe bezpočet zvířat, ale nikdy bych je nenechala zabít. U mě by skonala přirozenou smrtí. Ze mě by žádný farmář radost neměl, protože bych bránila každé zvíře.

Milovníků zvířat jsou u nás stovky. A lidé si oblíbí kdejakou příšerku. Nalezence z útulku, zatoulanou kočku, hada, andulku, ale i vepříka. Jsem na procházce ve městě a slyším pochrochtávání. Jako kdysi u babičky. Ale pašík na městském chodníku? Ne, nemýlím se. Dlouhé vodítko, jež v ruce třímá tak trochu nadměrná žena, aby udržela svého domácího mazlíčka. Čuníka. Je velmi tučný, dá se říci, že vidím určitou spojitost v tělesných proporcích dámy a jejího vepře. Ona velké břicho, on též. Jemu se táhne téměř až k zemi, k tomu krátké nohy. Žena rovněž. Břichatá, s krátkýma nohama. A pašík si s ní dělá, co chce. U stromu našel něco, co mu zachutnalo, a nemíní se proto hnout z místa. I když žena není žádná třasořitka, na pašíkovu přesilu nemá. Musí vyčkat, až se ten její milý napase, a že mu to chutná. Blažeností jen pochrochtává.

Nemusím mít v životě všechno. Stačí mi dva kocouři, kteří jsou velmi milí společníci. Čistotní, jen kdyby pouštěli méně chlupů. Ale žít v bytě s čuníkem? Vždyť ne nadarmo se říká, že někdo smrdí jako prase, nebo že je špinavý jako prase. A mít toto v bytě? Má-li někdo domek, prosím. Tam se dá chlívek postavit. Ale jak asi vypadá domov malého chrochty, který si s paničkou dělá, co se mu namane? Inu, jak už říkali naši prapředci "Proti gustu žádný dišputát."

Jsem až příliš konzervativní, když říkám, že čuníci do bytů nepatří. Nemusíme je jíst, jen bychom jim měli poskytnout jiné prostory k bydlení, než je činžák. A chodit s nimi na procházku, vodit je na vodítku? To se jaksi vymyká zažitým představám. Pašík patří do chlívku, kde může vesele zapáchat. Byt je jen pro lidi, i když mnozí z nich páchnou jak čuňata a jsou i tak špinaví. Neumí se chovat a místo bytu by měli žít někde v chlívku. Tam by jejich soužití s vepři nikomu nevadilo. Ale má-li tomu být naopak je poněkud obrácené na ruby. Ale co není dnes na ruby?

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Helena Vlachová | úterý 18.4.2017 5:42 | karma článku: 10,82 | přečteno: 599x
  • Další články autora

Helena Vlachová

Ze školních lavic

Velmi ráda vzpomínám na gymnázium, kde jsem začala učit po VŠ. Byla jsem mladá, poprvé jsem ochutnávala, jaké to je, když stojíte za katedrou a před vámi studenti, kteří vám vaše začátky nikterak neulehčují.

1.5.2024 v 7:49 | Karma: 12,77 | Přečteno: 432x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Svým založením jsem idealistka

I když jsem založením idealistka, nemohu se svou maličkostí připodobnit k Johnu Lennonovi. Nicméně se mohu vyjádřit vůči panu Babišovi a jeho propagandistické rétorice. Totéž lze vznést i vůči SPD.

19.4.2024 v 17:53 | Karma: 10,91 | Přečteno: 701x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Ředitel, jenž používá estébácké praktiky

Na základě mých posledních mou dvou blogů se mi dostalo útoků i vyhrožování ze strany ředitele střední školy. Vyhrožoval mi trestním udáním. Nestačila jsem žasnout. Že by opět povstali soudruzi? Že by byl jedním z nich?

15.4.2024 v 19:33 | Karma: 23,09 | Přečteno: 1676x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Měla bych počítat s vyhazovem za svůj poslední blog?

Když píšu své blogy, vždy jde o něco, co se v současnosti kolem nás děje. Můj poslední blog o neaprobovaném angličtináři na SŠ mě stál dost útoků vůči mně samé

14.4.2024 v 17:28 | Karma: 26,53 | Přečteno: 1694x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Máte doma středoškoláka? Bojuje s angličtinou?

Tímto dnešním blogem bych chtěla pomoci těm žákům a studentům, kteří mají smůlu, že mají na angličtinu diletanta.

13.4.2024 v 10:02 | Karma: 37,17 | Přečteno: 5896x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Češi se zdrželi souhlasu s migračním balíčkem. Podle Fialy je třeba udělat víc

8. května 2024  10:59,  aktualizováno  14:07

Zástupci členských států Evropské unie ve středu v Bruselu potvrdili shodu na konečné podobě...

Izrael otevřel přechod Kerem Šalom, humanitární pomoc se k civilistům nedostane

8. května 2024  9:48,  aktualizováno 

Izrael ve středu oznámil, že znovu otevírá přechod Kerem Šalom z Izraele do Pásma Gazy, který...

„Velmi neobvyklé.“ Izrael vyslal na Eurovizi šéfa bezpečnosti. Pod ochranou je zpěvačka

8. května 2024  13:51

Válka v Gaze a vlna protiizraelských nálad přiměla Tel Aviv, aby do dějiště letošního finále...

Za čtyři miliony eur ze slovenské sbírky pro Ukrajinu nakoupí munici u české firmy

8. května 2024  13:37

Za první čtyři miliony eur (100 milionů Kč) ze slovenské sbírky na nákup munice pro Ukrajinu bude...

  • Počet článků 1263
  • Celková karma 21,60
  • Průměrná čtenost 1112x
Jsem především žena a v ženství spatřuji smysl svého života. Mám ráda život i s jeho těžkostmi, vážím si maličkostí, neuznávám konzumní způsob života, jsem zastánkyní svobodné vůle člověka.

Seznam rubrik