Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Donaha

Kdo by nemiloval slunce a moře. Nádherná kombinace, jak strávit léto. A když můžete být mezi nudisty, kde se plavky nenosí...

Motto "Co se dálo, bude se dít zase, a co se dělalo, bude se znovu dělat, pod sluncem není nic nového." (Kazatel 1, Věčný koloběh, 1.9)

Někdy si připadám jako Šeherezáda, když vyprávím příběhy tisíce a jedné noci. Na rozdíl od ní mi však nehrozí žádná poprava. Opravuji. Vlastně mi poprava hrozí. Když mě na svůj pranýř farizejství chtějí přivázat všichni ti, které můj blog pobuřuje, hrají si na počestné občany, kteří chtějí vidět jiný obraz dnešního světa. Jejich pranýřování mě ale nemůže odradit od toho, co mám ráda. Psaní. 

Slunce. Včera tak krásně svítilo a nemýlím se, když řeknu, že vlilo novou energii do našich těl. Ta už více než dost touží po hřejivých paprscích, aby se v nich mohla prohřívat a začít svou regeneraci. Jenže jsme stále v područí zimy a ta se nerada vzdává, na slunce si budeme muset ještě počkat.

S manželem jsme rádi jezdili na skály za městem, odkud lze vidět, jak je náš svět kulatý. "Kulatý, kulatý, je ten náš svět." Nějak se mi vybavují slova písně, kterou ráda zpívala moje maminka. Ale zpět ke skalám. V létě byste nenašli dráždivější místo pro milování. Stačilo se svléct a nastavit tělo slunci. A pak jste pocítili touhu a té se nedalo odepřít. Nikdo nikde, jen skály, vysoké modré nebe a slunce. A do toho dvě milující se těla. Velmi vzrušující. Velmi osvobozující. Milování ve výškách.

Před nějakým časem jsme se nechali bratrem a jeho ženou zlákat, abychom jeli do nudistického kempu v Chorvatsku. Proč ne. Nikdy předtím jsme nic takového nenavštívili, proč bychom to neměli okusit. Do kempu jsme přijeli v noci, jedné teplé noci v červenci a my byli šťastní, že jsme dorazili v pořádku. Otevřeli jsme si láhev červeného vína a dali se do stavění stanu. Zřejmě jsme byli poněkud hluční, protože z vedlejšího stanu vyběhl rozčilený Ital a podle jeho gestikulace jsme vyrozuměli, abychom ztichli. A tak jsme ztichli, rychle stan postavili a šli spát. 

Druhý den nás ráno přivítalo chorvatské slunce a nejen to. Když jsme se kolem sebe rozhlédli, viděli jsme jen samá nahá těla. U stanů, ve sprchách, které byly společné pro muže i ženy, v recepci, v obchodě. Nahou ženu na motorce. Zkrátka všude. Tak trochu nezvyk. Někdy bych byla uvítala kousku toho hadérku na těle, nahoty bylo na můj vkus až přespříliš. Na opalování a koupání není nic lepšího, ale jít do recepce či obchodu nahý? To se mi zdálo až moc. Nicméně jsme se ubytovali v nudistickém kempu, to patřilo k jeho koloritu. Nahota byla naprosto přirozená, ale lidé si mohli něco obléknout nějaký ten svršek, vše bylo jen na rozhodnutí každého.

S manželem jsme se shodli v tom, že přílišná nahota člověka přestává být dráždivá. Že je mnohem dráždivější, když zůstane část těla zahalena. Někdo vypadá lépe, když si některou část těla zakryje, ale je to věc každého. Manželovi se líbily dny, kdy nemusel nosit žádné oblečení. Chodil nahý všude. Jednou jsme šli nakupovat, manžel opět v rouše Adamově, já si vzala plavky. Přece jenom jít nakoupit vyžaduje určitou etiketu. A nebyla jsem to jen já, kdo si něco takového myslel. Ten den v obchodě byli všichni oblečeni do letního. Jediný, kdo se tam pohyboval nahý, byl můj manžel. A ten měl pocit, že se mu zasekla osina na choulostivém místě. Vůbec se necítil v pohodě, mně to přišlo k smíchu. Měla jsem pocit, že kráčím s mužem, který exhibuje v obchodě mezi regály. Ale přežil to. Od nahoty jej to neodradilo a chodil tak oděný až do našeho odjezdu. Já mu za to kvitovala s povděkem, protože toho roku, když jsme se vrátili z dovolené, jsme si nepřivezli moc špinavého prádla.

Včera slunce, ale jak to vypadá, někam se opět schovalo. Ještě nechává zimu, ať se dostatečně vydovádí. My je můžeme zatím jen tušit, víme, že se vše začne rodit, příroda bude prožívat opětovnou renesanci a my s ní. A přijdou opět dny plavek, dny nahých těl, dny milování na skalách...

Autor: Helena Vlachová | úterý 28.2.2017 6:42 | karma článku: 18,70 | přečteno: 957x
  • Další články autora

Helena Vlachová

Ze školních lavic

Velmi ráda vzpomínám na gymnázium, kde jsem začala učit po VŠ. Byla jsem mladá, poprvé jsem ochutnávala, jaké to je, když stojíte za katedrou a před vámi studenti, kteří vám vaše začátky nikterak neulehčují.

1.5.2024 v 7:49 | Karma: 12,74 | Přečteno: 417x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Svým založením jsem idealistka

I když jsem založením idealistka, nemohu se svou maličkostí připodobnit k Johnu Lennonovi. Nicméně se mohu vyjádřit vůči panu Babišovi a jeho propagandistické rétorice. Totéž lze vznést i vůči SPD.

19.4.2024 v 17:53 | Karma: 10,91 | Přečteno: 695x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Ředitel, jenž používá estébácké praktiky

Na základě mých posledních mou dvou blogů se mi dostalo útoků i vyhrožování ze strany ředitele střední školy. Vyhrožoval mi trestním udáním. Nestačila jsem žasnout. Že by opět povstali soudruzi? Že by byl jedním z nich?

15.4.2024 v 19:33 | Karma: 23,09 | Přečteno: 1671x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Měla bych počítat s vyhazovem za svůj poslední blog?

Když píšu své blogy, vždy jde o něco, co se v současnosti kolem nás děje. Můj poslední blog o neaprobovaném angličtináři na SŠ mě stál dost útoků vůči mně samé

14.4.2024 v 17:28 | Karma: 26,52 | Přečteno: 1689x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Máte doma středoškoláka? Bojuje s angličtinou?

Tímto dnešním blogem bych chtěla pomoci těm žákům a studentům, kteří mají smůlu, že mají na angličtinu diletanta.

13.4.2024 v 10:02 | Karma: 37,17 | Přečteno: 5887x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Auto za tahačem s tankem zastavilo. Už ale ne kamion, který osobák sešrotoval

4. května 2024  9:48,  aktualizováno  11:55

Při nehodě tří aut zemřel na dálnici D1 mezi Bohumínem a Polskem jeden člověk, další dva jsou...

Zemřel bývalý šéf izraelské společnosti přátel ČR. Přežil Osvětim, skrýval se v Praze

4. května 2024  11:39

Ve věku 99 let zemřel někdejší předseda Izraelské společnosti přátel České republiky a jeden z...

Novodobí husaři. Polsko zná podobu F-35, budou bez červeno-bílé šachovnice

4. května 2024  11:07

V polských ozbrojených silách se zakrátko opět objeví husaři. Nikoliv však jako těžká kavalérie,...

Prokremelští motorkáři přijeli na hřbitov do Brna, chtějí až do Berlína

4. května 2024  8:57,  aktualizováno  10:42

Kontroverzní klub motorkářů Noční vlci, který podporuje ruského diktátora Vladimira Putina, se s...

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...

  • Počet článků 1263
  • Celková karma 21,60
  • Průměrná čtenost 1112x
Jsem především žena a v ženství spatřuji smysl svého života. Mám ráda život i s jeho těžkostmi, vážím si maličkostí, neuznávám konzumní způsob života, jsem zastánkyní svobodné vůle člověka.

Seznam rubrik