Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

O českém rasismu

Bohužel se u nás daří rasové nesnášenlivosti. Může to být díky některým výrokům našeho prezidenta, nebo i tím, že je tu Okamurova SPD

Motto "Prostoduchý kdečemu důvěřuje, kdežto chytrý promýšlí své kroky." (Přísloví Šalamounova, Druhá sbírka, 14.15)

Bohužel se u nás daří rasové nesnášenlivosti. Může to být díky některým výrokům našeho prezidenta, nebo i tím, že je tu Okamurova SPD.

Nevím, zda si některý z těch, kteří tu šíří rasovou nenávist a povyšování nad rasami, které nejsou bílé, uvědomí, jak se lidé s jinou barvou pleti mohou u nás cítit. Kolik příkoří musí zažívat, jak se s tímto vyrovnávat.

Učím na jedné výběrové střední škole a některé z mých hodin vede americká lektora, Přijela k nám na stáž. Já se jejích hodin pravidelně účastním a mohu tak vidět, jak studenti pracují. Při jedné z posledních se probíralo téma cestování, měst a zajímavých míst. Lektorka se zajímala i o místa, která nejsou v naší zemi hezká. Někdo ze studentů řekl, že je to Chomutov. A když se ptala proč, jeden chlapec odpověděl, že je to kvůli "černým držkám." Ona samozřejmě nerozuměla, a proto to celé přešla. Já jsem tuto poznámku zaregistrovala a zároveň jsem si uvědomila, že mezi studenty je Martin, hoch romského původu. Na jeho adresu musím uvést, že je to nesmírně milý a inteligentní chlapec. Jak se asi musel cítit? Jak se cítí mezi lidmi, kteří se chlubí bílou pletí a myslí si, že nad ně není? A takových lidí u nás najdeme nespočet.

Na další hodině, kterou jsem už vedla já, jsem se k nevhodnému výroku studenta vrátila. Sdělila jsem mu, že vyjadřovat se takto vůči jiné rase je naprosto nepřijatelné a v případě opakování by se vše muselo řešit jinak a jinde. Student se omluvil a myslím si, že si i ostatní uvědomili, jak je nesprávné se vymezovat vůči jiným rasám. Ale vzhledem ke skutečnosti, že mezi vrcholnými politiky najdeme takové, kteří hlásají "čecháčství" a šíří v populaci strach z lidí odlišné barvy pleti, nemůžeme se divit, že výroky o "černých držkách" bere někdo jako něco, co lze nazvat většinovým názorem. A jde-li o většinový názor, mnozí slaboši se za něj velmi rádi ukryjí. Vždyť je přece lepší jít se stádem než dokázat z něj vystoupit a vyslovit to, co si skutečně myslím já.

Moje maminka vždycky říkala, že všichni lidé jsou boží děti. A já z tohoto názoru ve svém životě vycházím. Snad proto nemám žádný problém s jiným etnikem, pouze se velmi často musím stydět, že pocházím z České republiky, s níž to jde, pokud jde o základní lidskou slušnost, stále víc a víc z kopce. Že přibývají lidé, kteří nepoužívají svůj mozek a raději si jej nechají vymývat slovy populistů a rasistů...

Autor: Helena Vlachová | sobota 15.12.2018 4:39 | karma článku: 28,78 | přečteno: 5014x
  • Další články autora

Helena Vlachová

Svým založením jsem idealistka

I když jsem založením idealistka, nemohu se svou maličkostí připodobnit k Johnu Lennonovi. Nicméně se mohu vyjádřit vůči panu Babišovi a jeho propagandistické rétorice. Totéž lze vznést i vůči SPD.

19.4.2024 v 17:53 | Karma: 10,90 | Přečteno: 679x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Ředitel, jenž používá estébácké praktiky

Na základě mých posledních mou dvou blogů se mi dostalo útoků i vyhrožování ze strany ředitele střední školy. Vyhrožoval mi trestním udáním. Nestačila jsem žasnout. Že by opět povstali soudruzi? Že by byl jedním z nich?

15.4.2024 v 19:33 | Karma: 22,93 | Přečteno: 1655x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Měla bych počítat s vyhazovem za svůj poslední blog?

Když píšu své blogy, vždy jde o něco, co se v současnosti kolem nás děje. Můj poslední blog o neaprobovaném angličtináři na SŠ mě stál dost útoků vůči mně samé

14.4.2024 v 17:28 | Karma: 26,40 | Přečteno: 1677x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Máte doma středoškoláka? Bojuje s angličtinou?

Tímto dnešním blogem bych chtěla pomoci těm žákům a studentům, kteří mají smůlu, že mají na angličtinu diletanta.

13.4.2024 v 10:02 | Karma: 37,17 | Přečteno: 5875x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Když matka ničí své dítě

Rozpadne-li se partnerský vztah či manželství a zůstanou-li z něj děti, měl by se zájem přenést především na ně. Děti by měly rozpadem vztahu rodičů trpět co nejméně. Ale vysvětlujte to některým matkám.

7.4.2024 v 7:29 | Karma: 19,33 | Přečteno: 976x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
RECEPČNÍ

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 30 550 - 30 550 Kč

  • Počet článků 1262
  • Celková karma 22,04
  • Průměrná čtenost 1113x
Jsem především žena a v ženství spatřuji smysl svého života. Mám ráda život i s jeho těžkostmi, vážím si maličkostí, neuznávám konzumní způsob života, jsem zastánkyní svobodné vůle člověka.

Seznam rubrik