Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PA

P95e12t45r 87A12g61u14l70á79r

13. 6. 2019 18:23

Ono to skoro zní, že si myslíte, že jen člověk, který jede na plný plyn je přínosem společnosti. Ale kam ta společnost vede? Ekonomové a politici nám pořád předkládají, že je potřeba zvyšovat efektivitu výroby a obrat. Proto, aby fungovala ekonomika. Nic jiného je nezajímá. Ale je tohle cesta k cíli? IMHO začíná se ukazovat, že ne vše co jen generuje paníze a haldu odpadu je v pořádku.

0 0
možnosti
IM

I69v63a14n 96M41i45n75á29ř

13. 6. 2019 15:47

Pokud budou vysoké školy pro studenty zdarma - situace se nikdy nezmnění. To je i důvod, proč naše univerzity nemají ve světě sebemenší prestiž. Důsledkem toho je i nemožnost - získat a zaplatit světové pedagogické špičky. Poděkovat za to můžeme politice - socanů. Místo toho, aby vytvořili - pro méně majetné, rozumný splátkový systém po vystudování, dokázali jen po bolševicku - ostentativně prohlašovat, že u nás má právo .. zdarma studovat každý.

0 0
možnosti
PJ

Já vás nechápu... to, že ještě nekoho přijmu na nějakou školu přeci neznamená, že se o něj stát stará a živí ho... a na většině těchto škol se navíc platí školné... a to že někdo na střední ještě neví a není cílevědomý uvědomnělý kariérista považuji spíše za normální než naopak...

1 0
možnosti
PJ

jinak já samozřejmě také nechápu, proč stát dotuje tyto prakticky zbytečné školy... já jsem jenom proti házení špíny na mladé, protože v praci jsem se setkal s tím, že mladí pracovat chtějí a problém s pracovní morálkou mají spíše osoby starší, odkojené komunismem, ale samozřejmě to vůbec není pravidlo

0 0
možnosti
JB

Ač chápu pointu, tak reálně práce nevoní značné části populace. Pracují protože musí, aby si koupili jídlo, takže protože musí. Bez ambicí, bez nějaké radosti, mlátí si to svoje, těší se na konec a vůbec nic je nezajímá.

1 0
možnosti
JF

J83i62ř82í 28F62o47g95e48l

13. 6. 2019 14:11

A nesmutnější na tom je, že na tyto školy a studenty ivestuje stát nemalé peníze, které přijdou vniveč a jinde ve školství schází.

2 0
možnosti
JR

J36a39n 63R24i41c41h44t48e51r

13. 6. 2019 13:54

Jen byste ještě, jen pro úplnost, měla dodat, že tyhle pochybné vysoké školy sice nabírají studenty bez přijímacích zkoušek, nicméně uchazečům k přijetí nestačí pouze se dostavit, ale především naditá peněženka rodičů a jejich ochota milovaného, leč k práci plachého potomka náležitě finančně podpořit nemalým školným.

2 0
možnosti
OG

Chtěl bych se zastat svých vrstevníků (je mi 23 let) všichni mi známý, kamarádi a bývalí spolužáci, bez ohledu na kterou střední školu chodili, pracují a nebo chodí na vysokou školu a při tom chodí na brigády. Já osobně jsme studoval FSI VUT Brno a při tom jsem brigádničil jak to jen šlo. Není pravda, že studenti z gymnázii a prestižních škol, jak bylo psáno v článku, vědí co chtějí. U nás na gymplu několik lidí vůbec netušilo co po maturitě budou dělat. Někteří se na vysokou nedostali a tak hold šli do práce, která pro ně nebyla nejspíš zrovna ta vysněná.

Samozřejmě znám i takové, kteří studují obory na vysokých školách, kde berou všechny, ale to není jenom jejich vina, ale i vina našeho školství, které takové pseudoobory toleruje.

5 0
možnosti
TS

Asi tak, paní to soudí hodně šmahem a hodně nevlídně. Počítám, že do té kategorie neužitečnou a zbytečnou školu studujících (ale pořádnou brigádu nestíhajících, a proto se logicky práce štítících) studentů bych spadala před pár lety i já. A ejhle, jen jsem dostudovala, našla jsem si práci sice v trochu jiné oblasti, než jsem studovala, ale mám práci naplno, mám ji ráda, jsem za ni obstojně placená a je mi fajn. Ta škola mi dala nějakej rozhled (bez něhož by mi současná práce určitě dělala větší problémy, nebo bych ji ani nedostala). A když se podívám kolem sebe, stejně nebo hodně podobně na tom jsou v podstatě všichni kamarádi, co studovali též humanitní obory. Neznám nikoho, kdo by se po škole zůstal flákat a práce mu nevoněla.

0 0
možnosti
RM

pak tu máme ještě jeden model, který představuje má známá. Má dvě dcery a protože ona ani její manžel a nikdo v rodině nemá střední školu, tak se v holkách vidí a dokopala je na vysoké školy. Ta mladší měla na základní škole doučování na všechno mimo tělocviku. Maturitu zvládla až na druhý pokus. A nedávno jsem slyšela co studuje na vysoké školy a šla jsem do mdlob. Na Technické univerzitě v Liberci studuje rekreologii. Musela jsem si pak najít co takové studium obnáší a kde se může uplatnit. Hlavně to uplatnění mě dostalo nejvíc: neziskový sektor. To mluví za vše.

11 0
možnosti
JH

J86a54n 55H32a51r37v28a74n

13. 6. 2019 11:54

Ti hloupí lenoši se nehlásí na jakoukoliv školu nýbrž jen a pouze na "humanitní studia" = snadno získaný titul, bez námahy. Že pak nezavadí o práci je nezajímá, leda tak ve státní správě je to jedno, do kolonky vzdělání se napíše VŠ a tím to končí. Zato je ale děsivý nedostatek absolventů technických VŠ, firmy se o ně perou, studium tam ale vyžaduje skutečné znalosti. - Moje mnohaleté praktické zkušenosti :-/

7 0
možnosti
MS

Nesvádějte to jen na mladé. A co jejich rodiče a jejich oblíbená mantra "uč se, ať nemusíš makat" ? Všichni mají plnou hubu toho, že je jako soli potřeba dělnických a řemeslných profesí, ale jejich vlastních potomků se to pochopitelně netýká. Ty tlačí do studií. Ať makají ti druzí.:-)

6 2
možnosti
LV

Přesně jste to řekl, vzal jste mi to z úst. Jako učitel na učilišti se s tím potýkám neustále. Jsou to v první řadě rodiče, kteří své děti tlačí směrem k maturitním oborům (a poté na zmíněné kategorie VŠ), a kteří jsou ochotni vynaložit i nemalé částky (desítky tisíc za semestr), aby jejich potomek "nemusel moc pracovat a měl se dobře".

Bohužel se k tomu přidávají ještě učitelé ze základních škol, kteří považují počet dětí ze svých tříd přijatých na maturitní obor za ukazatel svého pedagogického umu a prestiže, bez ohledu na to, zda to dítě takovou školu zvládne. "Učiliště" je ve společnosti neslušné slovo, ale elektrikářů, zámečníků, zedníků, instalatérů a dalších řemeslníků je nedostatek přímo kritický. Cena řemeslné práce stoupá, termíny se prodlužují i na roky (tesaři či pokrývači mají běžně na dva tři roky dopředu plno), což láká všelijaké šizuňky. Podle toho ta práce také vypadá. Takže paradoxně ti, kteří by mohli mít doma šikovné řemeslníky, jež se velmi slušně uživí, mají doma neužitečné věčné studenty, za které platí desítky i stovky tisíc ročně školné, kolejné, cesty a pod, a pak měsíce čekají, až přijde nějaký předražený šejdíř a zmastí jim, co se dá... Inu, kdo chce kam...

10 0
možnosti
  • Počet článků 1261
  • Celková karma 22,67
  • Průměrná čtenost 1114x
Jsem především žena a v ženství spatřuji smysl svého života. Mám ráda život i s jeho těžkostmi, vážím si maličkostí, neuznávám konzumní způsob života, jsem zastánkyní svobodné vůle člověka.

Seznam rubrik