Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

Ano, učně potřebujem. ALe žáky musí řemeslo bavit, musí mít k němu vztah a mít už přdem šikovné ruce. Kvantitu nepotřebujem, že budem jen tak zvyšovat počty učnů.

0 0
možnosti
Foto

Je samozřejmé, že u jedinců platí či by měla platit presumpce neviny.

U politiků by to naopak měla být presumpce viny - tedy pozastavení všech jeho politických angažmá do doby rozhodnutí.

3 0
možnosti
Foto

potom bychom byli brzy bez opozice. Na každého politika se něco snadno najde, policie by srazila paty před pokynem ministra vnitra jako teď v případě ČP, začala trestní stíhání a nepohodlní oponenti by šli od válu.

0 0
možnosti
EP

Učil jsem na průmyslové škole 32 let a právě v době politického převratu jsem šel do starobního důchodu. Učit jsem začal ve 28 letech po absolvování všech stupňů odborné přípravy pro tuto práci.

Možná, že v éře komunismu se podařilo opentlit všeobecně vzdělávací školy i všeobecné učební předměty ideologickými prvky. Odborné předměty na odborných školách ani moc dobře takto zideologizovat nebylo možné. Tento problém jsem nezaznamenal v odborných předmětech které jsem učil.

Důležitým faktem je, že pedagogických principů si komunisté nedovolili ani dotknout.

Bohužel po sametovém převratu nastala situace naprostého chaosu. Pod heslem "svobody" (bezbřehé) nastala éra "zlepšovatelů" a to ve školství úplně všeho. Obsahu učiva, didaktických principů, metodických postupů a mnoha dalších vyzkoušených praktických zkušeností.

Svoboda si vynutila naprostou ignoraci schopností jednotlivce. Stále až do dnešních časů platí, že matutitu dokáže každý. Platí i to, že kdo má maturitu, tak má zvládnutý předpoklad pro vzdělání vysokoškolské. Toto se jakousi ďábelskou chytristikou podchytilo státním příspěvkem na hlavu žáka.

Tímto jsme se dopracovali k tomu, že vzdělávání v pravém slova smyslu přestalo existovat a nastoupili jsme cestu získávání "papírů" opravńujících získat právo k výkonu určité činnosti nazývané "studijní předpoklady".Na příklad: maturita i když třeba v kuchařině či bakalář v mineralogii, stačí pro přijetí k policiji, ale i jinak podobně.

Čtrnást krajských vlád si nemilosrdně konkuruje v počtu různých oborů, které nabízí mládeži k získání maturity. To je přímo gigantické mrhání prostředky, které jsou marněny v neznámé a nebývalé míře.

Nejen toto vzpomenuté, ale i jiné neduhy má naše školství. I když to nerad řeknu, ale patří k tomu i to, že představa zvýšení platů učitelům školské neduhy vyšetří, může nalést pochopení jen u toho, kdo se poučil písní ve ktedré se říká " když dáš koním obroku oni skáčou do skoku".

Zdravý rozum šel spát a Komenský v hrobě nechápe- pláče

2 0
možnosti
JK

Málokdo ví, co by ve 14 nebo 15 letech chtěl dělat. Proč upíráte tomu kdo se vyučil třeba kuchařem a dodělal si maturitu být později policistou? Na řadového policistu žádnou maturitu ani nepotřebujete. Myslíte, že zaruční nějaké mravní hodnoty? Stačí se jen o práci policisty zajímat, ve volném čase si takové věci nastudovat samostudiem. Díky netu je možností celá řada. Dnes když má maturitu téměř každý, tak většinou opravdu nic neřeší.

0 0
možnosti
DB

prosím pochopte, že naše školství bylo zničeno plánovitě a cílevědomě a to přesně podle amerického vzoru..........kdy ovládaná část populace nemá mít přístup ke kvalitnímu vzdělání..........protože tupcům se snadněji vládne..........

ostatně..vidím to velmi často na reakcích zdejších blogerů jak jsou nakaženi virálními manipulativními myšlenkami nasazenými do našeho veřejného prostoru.......

je to boj...je to boj vládnoucí třídy proti mase ovládaných.........a základem je pravidlo...UDRŽOVAT NÁROD V PŘIMĚŘENÉ TUPOSTI A PŘIMĚŘENÉ CHUDOBĚ........pak se vládne dobře..........a to platí již několik tisíc let............pořád a neustále...........

a uvědomte si, kdo nám tu vládl 20 let bez pauzy..jistý Klaus, který si jezdil pro noty do USA..............my jsme gubernii USA a ani o tom nevíme............

2 2
možnosti
Foto

Vidíte, a já si furt myslel, že pro noty do USA si jezdil úplně jiný Václav.

1 1
možnosti
Foto

V suverénní výhře Babiše vidím jedno velké plus. Zbavil nás Sobotky, Zaorálka, Chovance, Kalouska, Filipa jen ten Bělobrádek se drží zuby nehty

3 4
možnosti
Foto

O54t84a95k25a81r 91S34e95k97l

29. 10. 2017 8:54

ad/ P. Kamas Zvláštní skupinu tvoří neživotná mužská podstatná jména s tvarotvorným základem na -l, jež mají zdvojené skloňování, tzn. jak podle tvrdého vzoru „hrad“, tak i podle měkkého vzoru „stroj“ (viz Skloňování mužských jmen kolísajících mezi měkkým a tvrdým skloňováním,

0 0
možnosti
PK

Nechci zabíhat do detailů skloňování, o tom asi váš blog nebyl. Nicméně myslíte si, že by uvedený matematik vyjádřil obhajobu ve smyslu užití 6. pádu a možnosti obého,jelikož se jedná o mužské podstatné jméno končící na -l ? :-)

1 0
možnosti

Vidím, že panu Hermánkovi už přišel nový manuál pro trolly.

3 0
možnosti
Foto

My už si zase vykáme? Proč nepíšeš "Jirkovi", když se známe tak dlouho?

1 1
možnosti
Foto

H37a38n93a 36V44l73k22o85v53á

29. 10. 2017 8:30

Zvláštní - já ve školství stále pracuji a vidím třídy kolem 28 žáků....Třídy do 10 žáků jsou na speciálních školách, kam chodí děti s poruchami chování, autismem apod.

Také je možné, že nižší počet dětí je někde v malé vesnici (někde dokonce existují jednotřídky), což ovšem dětem z prvního stupně šetří dojíždění...

Máte nějaký další postřeh o tom jak se ve školství "plýtvají skutečně velké peníze"?

2 1
možnosti
Foto

Snížení počtu škol (jakož i nemocnic) je opravdu nutností, ale kolik ministrů už na tom shořelo. Nutnost snížení počtu uznává snad každý, ale běda, pokud si někdo pomyslí na zrušení té "naší" školy. Takže kudy z toho ven?

6 0
možnosti
PV

P10a96v61e20l 55V13é28b70r

29. 10. 2017 8:31

Obec, která nemá školu a knihovnu, je duševně mrtvá a odsouzená k zániku.

2 0
možnosti
VK

Jestli šlo o podvod, to může říct jen soud a tomu se Babiš brání zuby nehty. Olaf pouze může říct, zda došlo k porušení dotačních pravidel. Olaf se nám nebude hrabat do trestních kauz. To jen aby bylo jasno v právu a pravomocech.

2 2
možnosti
Foto

Ale pane Kopřívo bude. OLAF spolupracuje s orgány činnými v trestním řízení. Předává a získává podněty od orgánů v činných v trestním řízení a s nimi i spolupracuje na základě podepsaných smluv. Proto náš stát má i tr. čin " Dotační podovod "

1 1
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS