Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

nezapomeňte, všichni vy obhájci angličtiny, že u nás (a asi i nejen u nás) existuje nemalý procento nás takových, kteří jsme tzv. ultrablbí na cizí jazyky...

já mám sice dost dobře zmáknutnou naší mateřštinu a to natolik, že při psaní vůbec nemusím přemejšlet nad gramatikou, prostě píšu automaticky bez chyb (podotýkám, že do diskusí používám záměrně hovorovou formu, prostě píšu, jako kdybych mluvil a většinou ani nedělám velký písmena na začátku vět - často datluju jen jednou rukou a to se velký dělaj blbě), nicméně škola do mě nenahustila ani povinnou ruštinu (jsem ročník 68), ani pozdějš v osmičce a na gymplu němčinu, jediný, co jsem v obém dokázal, bylo přečíst relativně správně napsanej text, ale bez špetky rozumění jemu... (biflovat se slovíčka? to byla zcela zbytečná námaha...)

no a pro mě je angličtina naprosto nepřekonatelnej problém, hlavně v tom propastným rozdílu mezi psanou formou a vyslovovanou, poslouchat mluvčího je pro mě jen směsice nesrozumitelnejch skřeků, měl-li bych sám něco vyprodukovat, z huby mi to neleze, takovej ten slovníkovej zápis výslovnosti v hranatejch závorkách je pro mě nevyluštitelnej...

říká se, že prej muzikantům a lidem s hudebním sluchem má jít učení cizích jazyků snáz, no já jsem asi nějaká těžká výjimka, i když mám sluch skoro absolutní a jsem lehký multiinstrumentalista

0 0
možnosti

Neexistuje "ultrablbost" na cokoliv. Je to jen "ultralenost".

Někomu to jde snáze, někomu ,  mnohem klopotněji, ale nakonec se to poddá.

Doporučuji softík Duolingo.com,  je to grátis, jde jen o to vydržet a makat denně alespoň 15 minut. Pak ještě existuje drilovací soft memrise, zkuste to.

Jinak, zlatá anglina, to taková fránina, to je záhul....

0 0
možnosti

Nemyslím si, že u nás je to s angličtinou tragické, oproti jiným zemím. Ono se obvykle vzhlížíme v tom lepším, tedy Skandinávie, Holandsko a zapomínáme na jih. Zkuste se anglicky domluvit na španělském nebo francouzském venkově.

Samozřejmě, že je potřeba přitlačit, a donutit všechny děcka, aby zvládala tu vysmívanou Czenglish, ta totiž bohatě pro běžnou komunikaci bude stačit.

Je to fakt již hodně moc let, kdy mě anglicky učili, a dle mého dost blbě.

Bazírování na přesném gramatickém překladu vět typu: "zatímco jsem vcházel do koupelny, matka se chystala k odchodu a sestra, která by se měla učit na zkoušky co budou zítra, jak vidím, se utápí ve vzpomínkách na předloňskou dovolenou na Krymu" je v praktickém životě dost na nic.

A myslím si, že to takhle funguje furt. Učí se jazyk, kterým nikdo nemluví, a jen malá hrstka píše. Přitlačit na praktické dovednosti, ať mluví, třebas blbě gramaticky, ale ať se zbaví strachu komunikovat. Ostatní přijde časem.

Jinak, umět anglicky samo o sobě nestačí.

Je potřeba něco užitečného umět a angličtina slouží k tomu, abch to co umím, dobře prodal. Tedy prostředek, pomocník a ne cíl.

1 0
možnosti

Mimochodem nechci delat duleziteho,ale dnes je videt ze v nasi Globalizaci, Anglictina uz je skoro nutna. Kdyz jsem v roce 1979 prijel do USA Anglictina nebyla zdaleka tak rozahla jako dneska. Nemcina i Fracouzstina byly dost dulezite jazyky. Dnes je Anglictina jediny jazyk s kterym se dorozumite skoro vsude. Byl jsem v loni v Cine a v Thajsku. 

V Indii to je samozrejmy na Blizkem Vychode a ted po cele Evrope.( Francouzi jsou jedini kteri jsou tvrdohlavi). Ale napriklad ja umim trochu Nemecky ale pokazde kdyz mluvim s Nemcem, mluvim Anglicky protoze kazdy Nemec umi velice dobre Anglicky.

0 0
možnosti

Samozrejme nejlepsi variantou jak se naucit jazyk je jet do toho statu a nejaky cas tam pobyt. Ale take hodne v danem jazyku cist knihy.

Kdyz jsem s Mamou prijel do Statu jako 15 lety chlapec tak jsem take umel jen par slov Anglicky. Hodne jsem se naucil z Televize a tez jsem zacal cist knizky v Anglictine  ze zacatku jsem pouzival Cesko-Anglicky slovnik

potom jsem ale zacal pouzivat jenom Anglicky slovnik ktery vysvetli slova jenom v Anlictine. Za rok jsem mel Anglictinu zvladnutou. Samozrejme vek na tom tez ma roli cim je clovek mladsi tim je to lehci.

0 0
možnosti

Odkdy se v Koloniích mluví anglicky? :-)

0 0
možnosti

No co, byvaly premier Gross (ze soucasne vladni strany) slozil na pravech zkousku z nemciny, kterou neumel a kam to dotahl......;-D;-D;-D;-D;-D

No ne, mate samozrejme pravdu.

0 0
možnosti
  • Počet článků 1262
  • Celková karma 22,05
  • Průměrná čtenost 1113x
Jsem především žena a v ženství spatřuji smysl svého života. Mám ráda život i s jeho těžkostmi, vážím si maličkostí, neuznávám konzumní způsob života, jsem zastánkyní svobodné vůle člověka.

Seznam rubrik