Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Tři týdny s arabskými studenty

Je mi jasné, že tímto svým blogem zvednu ze židle všechny rasisty v České republice, ale není mi lhostejné, jak se někteří lidé u nás dívají na lidi s odlišnou barvou pleti

Motto "Dobrá je moudrost, jakož i dědictví, užitečná těm, kdo vidí slunce, být ve stínu moudrosti je jako býát ve stínu peněz, avšak užitečnější je poznat moudrost, ta zachovává život tomu, kdo ji má."

Je mi jasné, že tímto svým blogem zvednu ze židle všechny rasisty v České republice, ale není mi lhostejné, jak se někteří lidé u nás dívají na lidi s odlišnou barvou pleti.

Moje profese mě zavádí mezi různé lidi, krom toho hodně cestuji a mám tak možnost poznávat jiné kultury, tolik odlišné od evropských. Nikdy se mi nestalo, že bych narazila na člověka, jenž by na mě reagoval nenávistně jen z toho důvodu, že pocházím z odlišného prostředí. Může to být tím, že nevysílám signály plné nenávisti, tudíž se mi to vrací. Na svých životních cestách se setkávám s lidmi odlišného vyznání i barvy pleti a vždy mě to obohatí.

Mám zkušenosti s výukou angličtiny v Čechách, učím angličtinu i cizince, učím češtinu pro cizince. Výuka cizinců mi přináší jiný pohled třeba na Araby, než jak jsou prezentováni na některých sociálních sítích, v tomto směru vévodí Okamurovo SPD. V každé zemi se najdou dobří lidé, v každé zemi najdeme ty špatné. Platí i o arabských zemích.

Poslední tři týdny jsem strávila výukou intenzivního kurzu angličtiny arabských studentů. Přijeli k nám se svými rodiči, protože jejich bratr potřebuje naši lékařskou péči. A oni, aby nezaháleli, se zapsali do kurzu angličtiny. Tři sourozenci - patnáctiletý bratr a jeho sedmnáctiletá a dvacetiletá sestra. V Saúdské Arábii není možné, aby chlapec byl ve třídě spolu s děvčaty. Jedná-li se o sourozence, pak je toto možné. Chlapci jsou vyučováni jen muži, dívky naopak musí učit jen ženy. Zprvu měl Mustafa problém s tím, že jej učí žena, hodně se mě ostýchal, ale po několika hodinách, kdy jsme spolu hráli všemožné hry, se svého ostychu zbavil.

Včera kurz skončil. Bylo to dojemné loučení, protože jsme si rozuměli. Dostala jsem od nich nádherný dárek a opět jsem si uvědomila, že má moje práce smysl. Že má smysl setkávat se s odlišnými kulturami, poznávat nové osudy lidí a tím vším se obohacovat. V tomto vidím smysl života, proč tu jsem. Abych naslouchala lidem s odlišnou barvou pleti, abych je neodsuzovala za jejich vyznání, abych prohlubovala pochopení lidských duší.

V čem je zahalená Arabka horší než přessedmdesátiletá babice, která mi v pět hodin ráno buší něčím do zdi? V čem je zahalená Arabka horší než vandal, jenž zničil vzrostlou koniferu před naším domem? V čem je zahalená Arabka horší než matka, jež žebrá na ulici, místo toho aby pracovala? Na takové otázky by si měli odpovědět všichni ti, kteří si myslí, že snědli všechnu moudrost, všichni Češi, kteří kolem sebe šíří rasovou nenávist. Na toto by měli odpovědět všichni populisté, kterým nejde o nic jiného, než aby bylo jejich koryto ještě plnější, jakýkoli humanismus je jim ukradený. Proto se politiky nestali...

Autor: Helena Vlachová | sobota 21.7.2018 6:50 | karma článku: 38,63 | přečteno: 15138x
  • Další články autora

Helena Vlachová

Svým založením jsem idealistka

I když jsem založením idealistka, nemohu se svou maličkostí připodobnit k Johnu Lennonovi. Nicméně se mohu vyjádřit vůči panu Babišovi a jeho propagandistické rétorice. Totéž lze vznést i vůči SPD.

19.4.2024 v 17:53 | Karma: 10,55 | Přečteno: 656x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Ředitel, jenž používá estébácké praktiky

Na základě mých posledních mou dvou blogů se mi dostalo útoků i vyhrožování ze strany ředitele střední školy. Vyhrožoval mi trestním udáním. Nestačila jsem žasnout. Že by opět povstali soudruzi? Že by byl jedním z nich?

15.4.2024 v 19:33 | Karma: 22,93 | Přečteno: 1644x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Měla bych počítat s vyhazovem za svůj poslední blog?

Když píšu své blogy, vždy jde o něco, co se v současnosti kolem nás děje. Můj poslední blog o neaprobovaném angličtináři na SŠ mě stál dost útoků vůči mně samé

14.4.2024 v 17:28 | Karma: 26,40 | Přečteno: 1669x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Máte doma středoškoláka? Bojuje s angličtinou?

Tímto dnešním blogem bych chtěla pomoci těm žákům a studentům, kteří mají smůlu, že mají na angličtinu diletanta.

13.4.2024 v 10:02 | Karma: 37,17 | Přečteno: 5861x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Když matka ničí své dítě

Rozpadne-li se partnerský vztah či manželství a zůstanou-li z něj děti, měl by se zájem přenést především na ně. Děti by měly rozpadem vztahu rodičů trpět co nejméně. Ale vysvětlujte to některým matkám.

7.4.2024 v 7:29 | Karma: 19,33 | Přečteno: 973x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ředitel ČT považuje Etický panel za důležitý. Hledá nové členy

24. dubna 2024

Před Velikonocemi rezignovali členové Etického panelu České televize (ČT) kvůli sporům s ředitelem...

Rusové ostřelovali Charkov, Ukrajinci zasáhli ropné sklady u Smolenska

24. dubna 2024  8:33,  aktualizováno  10:59

Sledujeme online Rusko útočilo střelami S-300 na Charkov. Poničené jsou čtyři obytné budovy, oznámil starosta...

Kdo pošle hlas do voleb z ciziny poštou, bude moci jít volit znovu a jinak

24. dubna 2024  10:57

Pravidla pro volby poštou ze zahraničí se ještě změní oproti tomu, jak to původně navrhla vláda....

Žena, která skočila s dětmi do Macochy, nechala dopis. Policie případ odložila

24. dubna 2024  10:22,  aktualizováno  10:55

Sebevražedný skok ženy se dvěma malými dětmi do propasti Macocha v Moravském krasu loni v létě...

  • Počet článků 1262
  • Celková karma 22,02
  • Průměrná čtenost 1113x
Jsem především žena a v ženství spatřuji smysl svého života. Mám ráda život i s jeho těžkostmi, vážím si maličkostí, neuznávám konzumní způsob života, jsem zastánkyní svobodné vůle člověka.

Seznam rubrik