Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Osudy českého Garfielda

Vyprávění muže o tom, že se nemůže smířit s představou, že by se měl rozloučit s kocourem, kterého si jeho žena přála.

Motto "Kdo ví, zda duch lidských synů stoupá vzhůru a duch zvířat sestupuje k zemi? Shledal jsem, že není nic lepšího, než když se člověk raduje z toho, co koná, neboť to je jeho podíl." (Kazatel, Člověk a zvíře)

Kocour. Člověk by neřekl, že se takový kocour může stát předmětem manželských hádek. Náš rezavý Garfield. Svého času mou ženou hýčkaný, dnes je tomu opačně, dnes je mou ženou nesnášený. Má choť si klade podmínku, buď budeme mít další dítě, v tom případě musí jít kocour z domu, nebo už žádné dítě nebude. Vydírání, prachobyčejné vydírání, na které jí nepřistoupím. Garfield mi přirostl k srdci a nikdy bych nepřipustil, aby už s námi nebyl.

Na samém počátku všeho pohoda, jak bývá zvykem. S Terezou jsem se seznámil u nás ve firmě. Nastoupila jako nová síla, pracovala na recepci, zaujala snad každého, protože je především usměvavá. Snad to byl úsměv, jímž mě tolik okouzlila, že jsem ji pozval na rande. Chtěl jsem i sobecky zamezit, aby mě někdo jiný nepředběhl, nezadaných mužů bylo v naší firmě víc.

Tereza mé pozvání přijala, šli jsme do kina a začali se setkávat častěji. Nemá za sebou nejšťastnější dětství, zemřela jí brzy máma, výchovu za ni převzali prarodiče. Před matčinou smrtí vyrůstala v rozvedené rodině, otec o ni zájem nejevil, ona se tak s ním nevídala. Nějakým způsobem se na ní dětství podepsalo, prarodiče ji v mnohém rozmazlovali, v mnohém byli velmi benevolentní, považovali ji za chudáčka, který zůstal na světě sám.

Po roce naší známosti jsme spolu začali bydlet, vztah probíhal bez větších zádrhelů a oba jsme uznali, že bydlet spolu má své výhody. Bývám často služebně pryč, Tereza nechtěla být doma sama a přišla s návrhem, abychom si pořídili kotě. Že si kočku vždycky přála. Musím přiznat, že jsem žádné zvíře do bytu nechtěl, dlouho jsem jejímu nátlaku odolával, ale protože umí být vytrvalá, nakonec jsem řekl ano. Neviděli jste v naší firmě šťastnějšího člověka, kudy Tereza chodila, tudy každému vyprávěla o tom, že budeme mít koťátko. Přála si kocoura, měla představu zrzavého Garfielda, zřejmě ji nalákal film a ona si doma přála mít vypečeného chlupatce. Nakonec jsme kocoura sehnali a já, ač jsem zprvu nechtěl, jsem si kocourka velmi oblíbil. Garfield měl a stále na mě má pozitivní vliv, uklidňuje mě sledovat jej, jak si hraje, jak spí, jak si pochutnává na pamlscích, jimiž jsme jej dříve oba se ženou rozmazlovali. Tereze se tak splnilo první přání.

Časem za mnou Tereza přišla s dalším nápadem. Abychom si pořídili dům. Že je byt malý, že bychom měli zahradu, kam bychom mohli chodit, Garfield samozřejmě také. Jsem dost konzervativní člověk a nemám rád dluhy. Koupí domu bychom se zadlužili, protože byla zapotřebí hypotéka. Rozhodnutí jsem odkládal, různě jsem se vymlouval, navíc jsme nebyli manželé a já jsem se ženit nechtěl. Tereza mě předběhla a sama navrhla manželství. Jednoho dne přišla s tím, že bychom se měli vzít, když je nám spolu dobře. Chodili jsme spolu dva roky, musel jsem jí proto dát za pravdu. Splnilo se jí tedy další přání a mně v podstatě manželství nevadilo.

Stali jsme se manželé, ale stále jsme neměli dům, po němž má choť toužila. Tak dlouho hledala, až jednoho dne našla vilku, která se jí líbila. Samozřejmě jsme na ni neměli potřebnou hotovost, jediná možnost byla hypotéka, již jsem zprvu nechtěl. Ale když jsem viděl, že s Terezou nepořídím jinak, než že jí ustoupím, nakonec jsme dům koupili. Opět se jí splnilo přání. Do toho otěhotněla, což jsme zatím neplánovali, ale dítěti jsme se nebránili. Na jaře se nám narodil malý David, syna jsem si vždycky přál, ke štěstí nám už nic nechybělo. Mně dozajista ne a snad ani Tereze ne, protože se jí splnila všechna přání.

Tereza je v současnosti doma na mateřské a očividně se nudí. David je přímo učebnicové miminko, nají se, spí, v noci se nebudí, ráno se kolem sedmé probouzí. Manželce se nelíbí být doma, říká, že by raději chodila do práce. Ani se jí příliš nezamlouvá bydlet v domě, protože dům vyžaduje víc práce. Sám se snažím vše dohánět o víkendu, kdy se starám o zahradu a provádím drobnou údržbu kolem domu. I když je Tereza doma, starost o dům i zahradu nechává jen na mně. To by tolik nevadilo. To, co mě mrzí úplně nejvíc, je skutečnost, že se chce zbavit Garfielda. Přitom to byla ona, kdo si ho tolik přál. Nevím, zda ji změnilo těhotenství, nebo byla vždy taková a já toto nepostřehl, přijde mi, že ji vše rychle omrzí. Se synem ji nic nebaví, dům ji nezajímá a Garfielda chce vyhnat. Někdy mám strach z toho, že přijdu domů a kocour tam nebude. Marně se snažím ženě vysvětlit, že zvíře není věc, kterou můžeme vyhodit, když ji nepotřebujeme, že je zvíře závazek, cítím se odpovědný za Garfieldův život a nechci ho nikam dát. On jakoby pociťoval, že už není vítaný, chová se tak nenápadně, má ustrašené oči a určitě mu chybí pohlazení, když nejsem doma. Je mi ho líto, mazlím se s ním, ale žena mi vyčítá, že se nemazlím se synem, což pravda není. Nechci ošidit nikoho, ani syna, ani ženu, ani Garfielda. I zvíře má svou duši a potřebuje lásku, ale Tereza to slyšet nechce, což je velmi častý námět našich hádek. Hádáme se kvůli kocourovi a bývá to často. Zvířata na rozdíl od člověka neumí komunikovat řečí, přesto dokáží vyjádřit své pocity, vidím to jednoznačně u Garfielda. Když nejsem doma, bývá někde zalezlý, jakmile přijdu, vyleze ze své skrýše a je stále se mnou. Zatímco jej manželka odhání, aby zmizel, já tak nečiním, on cítí, že má u mě zastání, a je vděčný za každé pohlazení, za každý projev pozornosti.

Vše mi připomíná pohádku o rybáři a zlaté rybce. Rybářova žena byla stále nespokojená, pořád požadovala něco nového, až nakonec skončila na dně lahve. Mám obavy z toho, že by to jednoho dne mohlo potkal i mou Terezu...

Autor: Helena Vlachová | sobota 10.10.2015 5:57 | karma článku: 14,21 | přečteno: 454x
  • Další články autora

Helena Vlachová

Svým založením jsem idealistka

I když jsem založením idealistka, nemohu se svou maličkostí připodobnit k Johnu Lennonovi. Nicméně se mohu vyjádřit vůči panu Babišovi a jeho propagandistické rétorice. Totéž lze vznést i vůči SPD.

19.4.2024 v 17:53 | Karma: 10,56 | Přečteno: 671x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Ředitel, jenž používá estébácké praktiky

Na základě mých posledních mou dvou blogů se mi dostalo útoků i vyhrožování ze strany ředitele střední školy. Vyhrožoval mi trestním udáním. Nestačila jsem žasnout. Že by opět povstali soudruzi? Že by byl jedním z nich?

15.4.2024 v 19:33 | Karma: 22,93 | Přečteno: 1652x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Měla bych počítat s vyhazovem za svůj poslední blog?

Když píšu své blogy, vždy jde o něco, co se v současnosti kolem nás děje. Můj poslední blog o neaprobovaném angličtináři na SŠ mě stál dost útoků vůči mně samé

14.4.2024 v 17:28 | Karma: 26,40 | Přečteno: 1672x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Máte doma středoškoláka? Bojuje s angličtinou?

Tímto dnešním blogem bych chtěla pomoci těm žákům a studentům, kteří mají smůlu, že mají na angličtinu diletanta.

13.4.2024 v 10:02 | Karma: 37,17 | Přečteno: 5871x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Když matka ničí své dítě

Rozpadne-li se partnerský vztah či manželství a zůstanou-li z něj děti, měl by se zájem přenést především na ně. Děti by měly rozpadem vztahu rodičů trpět co nejméně. Ale vysvětlujte to některým matkám.

7.4.2024 v 7:29 | Karma: 19,33 | Přečteno: 973x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  16:25

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Podvody přesáhly pět milionů, žalobce viní pojišťováka i jeho otce lékaře

25. dubna 2024  16:23

Z pojistných podvodů s celkovou škodou přesahující pět milionů korun obžaloval krajský státní...

Pomstím Palestinu, psal ve Francii podezřelý z únosu a znásilnění Židovky

25. dubna 2024  16:18

Policie ve Francii zadržela dvaatřicetiletého muže z pařížského předměstí Gennevilliers, který čelí...

Svědci mluvili až příliš, soud s Weinsteinem se zopakuje. Z vězení však nevyjde

25. dubna 2024  15:46,  aktualizováno  16:15

Newyorský odvolací soud ve čtvrtek zrušil odsouzení někdejšího hollywoodského producenta Harveyho...

  • Počet článků 1262
  • Celková karma 22,02
  • Průměrná čtenost 1113x
Jsem především žena a v ženství spatřuji smysl svého života. Mám ráda život i s jeho těžkostmi, vážím si maličkostí, neuznávám konzumní způsob života, jsem zastánkyní svobodné vůle člověka.

Seznam rubrik