Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Předčasná ejakulace

Vyprávění ženy o tom, jak se cítila, když začala řídit auto, své pocity přirovnává k předčasné ejakulaci.

Motto "Radostné srdce hojí rány, kdežto ubitý duch vysušuje kosti." (Přísloví Šalamounova, Druhá sbírka)

Předčasná ejakulace. Často bývá spojována jen s muži, ale mně se něco podobného vybavilo, když jsem začínala řídit. Za vším se skrývala má úzkostnost, úzkostnost, abych neselhala. Některým mužům se může toto někdy stát, je za tím jen krátkodobý výpadek schopnosti zvládnout situaci, která není náročná. Stačí však jeden výpadek, aby se v některých z nás rozprostřela obava, že opět zklamu. Chce to hlavně klid, nepodléhat panice, protože jsme jen lidé, nejsme nadpřirozené bytosti. Když to nevyšlo teď, neznamená to, že jsme si před dalšími možnostmi dveře zavřeli a budeme jen selhávat. Tak tomu bylo i u mě, když jsem se před deseti lety stala řidičkou.

Muži často hanlivě označují auto, řízené ženou, autem bez řidiče. Přiznávám, že je mužům dar řídit auto zřejmě vrozený, ale nemyslím si, že jsou mezi ženami špatné řidičky. Spíš nám může někdy dát zabrat couvání či parkování. 

Pocházím z rodiny patriarchální, otec vše rozhodoval, co řekl, byl zákon. Mně odmalička vštěpoval, že nemám řídit auto, že bych to nikdy nezvládla. A můj o rok starší bratr se k otci brzy přidal a rovněž on ve mně podporoval vybudovat pocit, že na řízení auta nemám talent. Postupem času jsem si v sobě vypěstovala fobii, a zavrhla tak myšlenku, že bych měla někdy řídit. Cestovala jsem tedy veřejnou dopravou, jež bývá někdy s despektem nazývána mastná tyč, mnohdy jsem ztrácela drahocenný čas, ruce vytahané od nákupů, ale na druhé straně jsem hodně jezdila na kole. Kolo pro mě představovalo jediný dostupný prostředek, na nějž jsem nemusela skládat žádné zkoušky. Jsem založením trémistka a umím si trémou způsobit spoustu nepříjemností.

Když můj syn slavil osmnácté narozeniny, koupila jsem mu auto. Chodil do autoškoly a jízdu hravě zvládal, rovněž i zkoušky složil v termínu. Za auto byl samozřejmě moc rád, jenže já ho koupila s ohledem na sebe, tak trochu vypočítavost z mé strany. Abych se nemusela vláčet s těžkými taškami, abychom se mohli dopravovat automobilem a ne vlaky, které mají věčně zpoždění, či autobusy, v nichž lidé v létě páchnou potem neumytého těla.

I když svého syna miluji, přesto mu nejsem schopná vše tolerovat. A protože si vedl jako nezodpovědný jedinec, nechtěla jsem mu některé prohřešky tolerovat, jednoho dne jsem mu proto řekla, že si auto zabírám pro sebe. Měla jsem auto, ale chyběl k němu řidič. Buď jsem ho mohla prodat, nebo si konečně udělat řidičák, když řídí kdejaký jedinec. Dlouho jsem se ke svému rozhodnutí odhodlávala, až nakonec zvítězilo, že se do autoškoly zapíšu.

Autoškolu jsem absolvovala během měsíce. Na jízdy jsem chodila s trémou a vracela se domů rozklepaná, neuměla jsem si představit, že zkoušky složím. Můj instruktor se na mě vždycky moc těšil, ale jakmile jsem se rozjela, řval na mě, mně to nevadilo, měla jsem totiž svůj cíl, a tím byl řidičák. Před další jízdou se mi učitel omlouval za to, že na mě posledně křičel, ale jakmile jsem začala řídit, vše bylo stejné jako předtím. Řev, který mě nevyváděl z konceptu. Doma jsem se naučila veškerou teorii, i technickou část a v den zkoušek jsem vrávorala trémou. Nejprve byla teorie, kterou jsem zvládla bez problémů, jízda už byla podstatně horší. Ale projela jsem městem dle pokynů, aby mi sdělili, že jsem prošla. Měla jsem ohromnou radost.

Na řidičák jsem musela čekat měsíc, a jestli jsem něco při zkouškách uměla, to jsem cele zapomněla. Svou první jízdou jsem to jen potvrdila. Rozhodla jsem se, že si sjedu nakoupit do Tesca. Vyjela jsem tedy z naší ulice, na tachometru asi 20 a přijížděla jsem na první křižovatku, kde jsem měla dát přednost jinému autu. Ale nezvládla jsem to, najednou jsem neuměla auto zastavit, a tak jsem skončila ve volkswagenu, který řídil velmi hubený muž. Jeho spolucestující manželka, na rozdíl od manžela velmi obtloustlá, z auta vyskočila a začala na mě řvát, že jsem jim auto zničila, že se musí zavolat policie. Poškodila jsem jim pouze blatník, auto pojízdné bylo. Seděla jsem tedy jako idiot v autě, sousedé v oknech, a čekala na příjezd policie. Policisté přijeli za čtvrt hodiny, muž a žena, muž mě poprosil, abych si couvla. Když ´jsem si couvla, ťukla jsem do dalšího auta. To už jsem podlehla takové frustraci, že jsem jim řekla, ať si můj řidičák nechají, že už nikdy nechci řídit. Oni tak neučinili, dostala jsem pokutu, tím bylo vše vyřešené. Ten den jsem už nikam nejela a vrátila se domů.

Další jízdy se odehrávaly v podobném duchu, ale naštěstí jsem aspoň nebourala. Trpěla jsem něčím, co jsem nazvala "předčasnou ejakulací". Přišla jsem si jako přehnaně vzrušený muž, jehož mužství po dvou pohybech splaskne. Stávalo se mi totiž, že jsem musela stát na semaforu v místě, které bylo do kopce, a při rozjíždění bylo zapotřebí použít ruční brzdu. Bydlím bohužel v kopcovitém městě, proto mě předčasná ejakulace pronásledovala velmi často. Pokaždé můj rozjezd vypadal velmi nadějně, v té chvíli jsem byla jak silně vzrušený muž, jenže stačil ani ne jeden pohyb a najednou stop, a já se rozjet nemohla, jednoduše jsem splaskla. Za mnou se řadila auta, troubila na mě, byla jsem úzkostí zpocená a snažila se rozjet. V angličtině je tvrzení "practice makes perfect", což v naší mateřštině znamená "cvičení dělá mistra", mistrem v řízení auta bezesporu nejsem, avšak řízení automobilu jsem nevzdala, přišel den, kdy předčasná ejakulace odezněla, a tak je tomu doposud.

Mezi muži i ženami by měla platit jakási nepsaná dohoda, smlouva o předčasné ejakulaci. Ženy by měly tolerovat mužův dočasný výpadek (to, myslím, dělají), muži by pak neměli na semaforech na ženy troubit, případně vztyčovat jeden prst, protože žena v té chvíli prožívá dočasné selhání. Jsme jenom lidmi a občas se nám něco pokazí...

Autor: Helena Vlachová | neděle 4.10.2015 7:03 | karma článku: 17,08 | přečteno: 1483x
  • Další články autora

Helena Vlachová

Svým založením jsem idealistka

I když jsem založením idealistka, nemohu se svou maličkostí připodobnit k Johnu Lennonovi. Nicméně se mohu vyjádřit vůči panu Babišovi a jeho propagandistické rétorice. Totéž lze vznést i vůči SPD.

19.4.2024 v 17:53 | Karma: 10,56 | Přečteno: 673x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Ředitel, jenž používá estébácké praktiky

Na základě mých posledních mou dvou blogů se mi dostalo útoků i vyhrožování ze strany ředitele střední školy. Vyhrožoval mi trestním udáním. Nestačila jsem žasnout. Že by opět povstali soudruzi? Že by byl jedním z nich?

15.4.2024 v 19:33 | Karma: 22,93 | Přečteno: 1654x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Měla bych počítat s vyhazovem za svůj poslední blog?

Když píšu své blogy, vždy jde o něco, co se v současnosti kolem nás děje. Můj poslední blog o neaprobovaném angličtináři na SŠ mě stál dost útoků vůči mně samé

14.4.2024 v 17:28 | Karma: 26,40 | Přečteno: 1675x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Máte doma středoškoláka? Bojuje s angličtinou?

Tímto dnešním blogem bych chtěla pomoci těm žákům a studentům, kteří mají smůlu, že mají na angličtinu diletanta.

13.4.2024 v 10:02 | Karma: 37,17 | Přečteno: 5874x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Když matka ničí své dítě

Rozpadne-li se partnerský vztah či manželství a zůstanou-li z něj děti, měl by se zájem přenést především na ně. Děti by měly rozpadem vztahu rodičů trpět co nejméně. Ale vysvětlujte to některým matkám.

7.4.2024 v 7:29 | Karma: 19,33 | Přečteno: 975x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 1262
  • Celková karma 22,02
  • Průměrná čtenost 1113x
Jsem především žena a v ženství spatřuji smysl svého života. Mám ráda život i s jeho těžkostmi, vážím si maličkostí, neuznávám konzumní způsob života, jsem zastánkyní svobodné vůle člověka.

Seznam rubrik