Můj syn

Vždy jsem si přála mít tři syny. Jenže člověk míní a Osud mění. Nakonec zůstalo jen při jednom synovi.

Myslím si, že si Osud s mým životem dosti zahrával, byly časy, kdy se mi nežilo vůbec dobře, musela jsem se kolikrát zapřít a jen silou vůle jít dál.

Mám jen jediného syna. Když jsem otěhotněla, po prvních měsících se ukázalo, že je mé těhotenství rizikové, a skončila jsem v nemocnici s diagnózou vcestného lůžka. Tenkrát ke mně nikdo nesměl s výjimkou mého bratra lékaře. Můj styk se světem se odvíjel pomocí dopisů. Těhotenství muselo být ukončeno předčasně císařským řezem, lékaři mě strašili, že se mi narodí anemické dítě, které díky tomu skončí na kojeneckém oddělení. Vězte, že mi nebylo co závidět. Syn se však narodil zdravý a měl se k světu.

Když jsem přišla domů, přijela má maminka, aby mi pomáhala. Můj tehdejší manžel byl sklářský výtvarník na volné noze a byl velmi často mimo domov. Myslela jsem si, jak bude šťastný, že se mu narodil krásný zdravý kluk. Ale nebylo tomu tak. On už se citově angažoval někde úplně jinde. V době, kdy jsem ležela v nemocnici, jej do svého života nalákala dcera známého filmového režiséra, již můj ex znal ze svých studií na UMPRUM. Po návratu z nemocnice jsem poznala, že něco nehraje, a muže se zeptala, co se děje. On na to, že se zamiloval. Byla to pro mě nečekaná rána, blesk z čistého nebe. Vyčerpaná těžkým těhotenstvím, vyčerpaná císařským řezem, kojící matka. Vůbec dnes nevím, jak jsem to vše mohla zvládnout. Jeho milence jsem tenkrát napsala, jak se cítím, jak jsem celá zesláblá po příchodu z nemocnice...Ona na to zareagovala tím, že atakovala mého muže expres dopisy, telegramy, čímž jej výrazně nalomila a přihrála na svou stranu. Naprostý hyenismus, kdy nedokázala vzít na vědomí mé šestinedělí. Nakonec mě můj muž i syna opustil, když jsem jela na procházku s kočárkem. Synovi bylo pět měsíců. Nemusím se rozepisovat o tom, jak jsem vše snášela. I když jsem věděla, že v manželství nemá cenu pokračovat, nebylo to pro mě lehké. Jsem zvyklá dávat každému svobodu, nevěrný muž by mě byl odsoudil k záhubě. Rozvod jsem si dokázala racionálně vysvětlit, ale po stránce emocionální jsem prožívala peklo a do toho malé miminko...

Můj ex dal našemu synovi do života velký handicap. Ošidil jej o mužský vzor, jenž je ve výchově dítěte tak důležitý. O syna příliš moc nestál, svou milenku pojal za ženu a ta si jej nárokovala jen pro sebe, když se jim narodila dcera, preferovala své dítě. Můj syn byl jen outsider. Ve styku s otcem jsem nebránila, neumíte si představit, jak moc si můj syn přál vídat se se svým otcem. Abych synovi zajistila alespoň odpovídající životní úroveň, učila jsem na SŠ a k tomu jsem měla spoustu jazykových kurzů. Vracela jsem se domů velmi unavená, musela jsem rychle uvařit a postarat se nejen o syna, ale i o celou domácnost. O prázdninách jsme spolu hodně cestovali, syn se mi nakonec "odvděčil" tím, že žije v zahraničí.

Když bylo synovi 12 let, začal vařit. Jediný vzor ve výchově, jenž se mu dostával, byl ten ženský. Odmalička viděl svou mámu u sporáku něco kuchtit, případně péct moučníky. A jeho to inspirovalo. Měla jsem čínskou kuchařku, on podle ní začal vařit. Ač malý kluk, jeho jídla byla skvostná. A tak vše začalo. I když nevystudoval gastronomii, vaření miloval. Byl svého času výborný klavírista, přesto u něj zvítězilo vaření.

Čas se posunul, zahojil všechny šrámy. Už jsem si nikdy nepořídila žádné jiné dítě, protože neuznávám ženy, které si pořizují děti s vícero partnery. Jsem v tomto směru velmi konzervativní a myslím si, že je to dobře. Syn dospěl, odjel pracovat do zahraničí, nakonec se usídlil v norském Oslu, kde pracuje jako šéfkuchař v jedné luxusní restauraci. Včera se zúčastnil vyhlášení výsledků mezinárodní soutěže o nejlepší restauraci. Soutěže se zúčastnily skandinávské země, Velká Británie a Španělsko, výsledky byly vyhlášeny v dánské Kodani. Můj syn tam jel jako šéfkuchař jeho restaurace. A vyhrál to, restaurace, v níž vaří, byla vyhlášena nejlepší norskou restaurací, což je pro Norsko velký úspěch, je to i velký úspěch pro mého syna, protože jeho cesta k tomuto vítězství byla doslova trnitá. Ale dokázal svou pracovitostí i kreativitou, že je možné dosáhnout v životě svých cílů.

A tak jsem jako máma šťastná, že i přes velkou nepřízeň Osudu se můj syn vypracoval a život bez táty dokázal zvládnout...Když vidím filmy slavného českého režiséra, vždy mi připomenou jeho dceru. Ač slavný režisér, svou dceru nenaučil základní morální slušnosti. Sázela na to, že na svůj ženský klín naláká muže, jehož žena ležela v nemocnici s těžkým těhotenstvím, nebrala na to ohled, ani na šestinedělí milencovy manželky. Viděla jen své ego, svůj cíl. Ona i můj exmanžel nesou velkou vinu na handicapu mého syna, jemuž se nedostalo otcovské péče. Je to velký hřích jít proti miminku a kojící matce, za to jednou každý nevěrný muž i jeho milenka zaplatí svou daň. Není třeba se nikomu mstít, přát mu něco zlého, Osud si hříšníky najde sám...

Autor: Helena Vlachová | úterý 19.3.2024 6:37 | karma článku: 15,79 | přečteno: 700x
  • Další články autora

Helena Vlachová

Svým založením jsem idealistka

I když jsem založením idealistka, nemohu se svou maličkostí připodobnit k Johnu Lennonovi. Nicméně se mohu vyjádřit vůči panu Babišovi a jeho propagandistické rétorice. Totéž lze vznést i vůči SPD.

19.4.2024 v 17:53 | Karma: 10,90 | Přečteno: 679x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Ředitel, jenž používá estébácké praktiky

Na základě mých posledních mou dvou blogů se mi dostalo útoků i vyhrožování ze strany ředitele střední školy. Vyhrožoval mi trestním udáním. Nestačila jsem žasnout. Že by opět povstali soudruzi? Že by byl jedním z nich?

15.4.2024 v 19:33 | Karma: 22,93 | Přečteno: 1655x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Měla bych počítat s vyhazovem za svůj poslední blog?

Když píšu své blogy, vždy jde o něco, co se v současnosti kolem nás děje. Můj poslední blog o neaprobovaném angličtináři na SŠ mě stál dost útoků vůči mně samé

14.4.2024 v 17:28 | Karma: 26,40 | Přečteno: 1677x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Máte doma středoškoláka? Bojuje s angličtinou?

Tímto dnešním blogem bych chtěla pomoci těm žákům a studentům, kteří mají smůlu, že mají na angličtinu diletanta.

13.4.2024 v 10:02 | Karma: 37,17 | Přečteno: 5875x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Když matka ničí své dítě

Rozpadne-li se partnerský vztah či manželství a zůstanou-li z něj děti, měl by se zájem přenést především na ně. Děti by měly rozpadem vztahu rodičů trpět co nejméně. Ale vysvětlujte to některým matkám.

7.4.2024 v 7:29 | Karma: 19,33 | Přečteno: 976x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Pro mírové rozhovory s Ukrajinou nejsou důvody, řekl Kreml. Jednat odmítá i Kyjev

27. dubna 2024  11:45,  aktualizováno  12:14

V současné době neexistují důvody pro mírové rozhovory mezi Ruskem a Ukrajinou, protože Kyjev...

KOMENTÁŘ: Jako figurky na šachovnici StB. Akce Skaut byla obří past na odboj

27. dubna 2024

Premium Odboj, nebo provokace? Před pětasedmdesáti lety, v dubnu roku 1949, vrcholila u nás akce Skaut,...

Sociální nůžky se rozevírají. Češi chudnou, i když pracují, říká antropoložka

27. dubna 2024

Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činila 45 573 korun hrubého, vypočítala Platforma pro...

Precheza dostala novou pokutu za únik oxidu siřičitého, má zaplatit půl milionu

27. dubna 2024  11:27

Přerovská chemička Precheza dostala za únik oxidu siřičitého do ovzduší v říjnu 2014 od České...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 1262
  • Celková karma 22,04
  • Průměrná čtenost 1113x
Jsem především žena a v ženství spatřuji smysl svého života. Mám ráda život i s jeho těžkostmi, vážím si maličkostí, neuznávám konzumní způsob života, jsem zastánkyní svobodné vůle člověka.

Seznam rubrik