Vánoce na Zanzibaru

V dnešním blogu bych chtěla napsat o tom, jaké to je, když se rozhodnete strávit dovolenou na Zanzibaru. Hned v úvodu chci předeslat, že se tento ostrov do člověka zapíše nezapomenutelným, mocným dojmem.

V dnešním blogu bych chtěla napsat o tom, jaké to je, když se rozhodnete strávit dovolenou na Zanzibaru. Hned v úvodu chci předeslat, že se tento ostrov do člověka zapíše nezapomenutelným, mocným dojmem.

CK nám nabídla Zanzibar s tím, že odlety z Prahy jsou již vyprodané. Proto jsme přistoupili na skutečnost, že poletíme z Bratislavy. V předchozím blogu jsem psala o tom, jak vypadá letiště hlavního města Slovenské republiky. Že tam zatéká, když prší, že jsou po letišti rozmístěny řeznické lodny, aby zachytávaly dešťovku...Ale o tom psát nechci.

Náš let byl o tři hodiny opožděn. Nic příjemného, zvlášť když se ocitnete na letišti, které má chatrnou střechu, a kde v podstatě nejsou žádné restaurace. No nic. Toto jsme přetrpěli. Přetrpěli jsme i to, že nám aerolinie, které respektovaly pokyn CK, nabídly k snídani oplatku Delissa a k obědu nechutné bravčové. I to se dalo přežít. Nebyl to přímý let. V egyptské Hurghadě se měnil personál letadla a doplňovalo palivo. Let trval cca deset hodin.

Když jsme přiletěli na Zanzibar, bylo nutné zaplatit vízum. Formulář lze vyplnit již předem, je samozřejmě v angličtině. Vízum stojí 50 USD na osobu. Vyřízení trvalo cca 20 minut. Před letištní halou na nás už čekal autobus, aby nás dovezl do cíle naší destinace. Do hotelu Waridi. Všichni jsme se cítili nesmírně unavení a vyhládlí. Byla noc, ale i tak bylo lze vidět, že na tomto kontinentu není chudoba neznámé slovo. Měli jsme pocit, že cesta nebere konce. Mladá paní přede mnou řekla "V životě vydržím hodně, ale tohle už je moc." Nakonec autobus sjel na prašnou cestu, to se v nás tajil dech hrůzou, kam že to jedeme. Vždyť jsme si zaplatili tak luxusní dovolenou...

Náš strach nebyl oprávněný. Najednou se před námi objevila závora, která nás pustila do hotelového rezortu. Protože bylo téměř 22 hodin, předpokládali jsme, že už se žádná večeře konat nebude a my půjdeme spát ještě víc vyhládlí. Jenže ejhle. Recepce hotelu už na nás čekala a řekla nám, abychom se šli nejprve navečeřet, že na nás čekají. Jak milé překvapení. A jídla, která nám byla nabídnuta, splňovala naše představy. Čerstvá zelenina, ovoce, ryby, sea food, hovězí...Vše velmi chutné. Teprve po večeři jsme se šli přihlásit do hotelu.

Pobytová taxa na týden pro dvě osoby činila cca 70 USD. Pokoje jsou v tomto rezortu velmi pěkné, čisté, nelze si na nic stěžovat. Jste v Africe, která může být silnou konkurencí nejednomu hotelu či restauraci v Evropě či jiném kontinentě, dokonce bych řekla, že je silnou konkurencí, v mnoha směrech i lepší.

Pobývali jsme na východním pobřeží ostrova. Tady jsou silné odlivy oceánu. Když přijdete ráno na pláž, nevidíte žádnou vodu, pouze v dáli se rýsuje mocný Indický oceán. Pláže jsou překrásné, pobývají na nich Masajové, kteří čekají na nové turisty. Čekali i na nás. Vzali nás na prohlídku po lokalitách, které zůstaly dočasně bez vody díky silnému odlivu. Cesta s nimi zabrala asi dvě hodiny, měli jsme možnost vidět zdejší faunu i flóru. Nakonec si vyúčtovali 32 eur. Proč ne.

Dovolená na Zanzibaru není žádná beach holiday, ale je velmi adrenalinová a akční. Ostrov nabízí spoustu aktivit, které je nejlepší domluvit si přímo na místě s místními. Nic neplatit předem CK, protože tak se vše prodraží o sto procent. Podnikli jsme např. výlet Safari Blue, který pro dvě osoby stál 100 USD. Kdybychom si byli zaplatili výlet u CK, bylo by nás to stálo 200 USD. Mezi dalšími výlety byl např. Africký západ slunce. Nezapomenutelný dojem. U každého výletu jedete nejprve autem, cesta obvykle trvá něco přes hodinu, pak se nalodíte na člun, jenž bývá velmi primitivní, a vyrážíte na oceán. Chtěla bych podotknout, že ten, jenž není fyzicky fit, může mít problém se do člunu dostat. V ceně výletu je zahrnuta svačina, oběd, pití.

Není od věci vzít s sebou na Zanzibar bonbóny pro místní děti. Nejsou tak zmlsané jako naše děti a jsou vděčné za každou sladkost, již jim nabídnete...

Chcete-li zažít opravdovou exotiku, myslím si, že ji Zanzibar naprosto splňuje. Cestování je velmi dobrá cesta, jak zúročit své finance. To, co jeden na cestách zažije, se v něm nesmazatelně zapíše. Jednou pro vždy, je to něco, co nelze nikdy vzít...

Autor: Helena Vlachová | pátek 5.1.2024 14:06 | karma článku: 17,80 | přečteno: 593x

Svým založením jsem idealistka

I když jsem založením idealistka, nemohu se svou maličkostí připodobnit k Johnu Lennonovi. Nicméně se mohu vyjádřit vůči panu Babišovi a jeho propagandistické rétorice. Totéž lze vznést i vůči SPD.

19.4.2024 v 17:53 | Karma: 10,90 | Přečteno: 680x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Ředitel, jenž používá estébácké praktiky

Na základě mých posledních mou dvou blogů se mi dostalo útoků i vyhrožování ze strany ředitele střední školy. Vyhrožoval mi trestním udáním. Nestačila jsem žasnout. Že by opět povstali soudruzi? Že by byl jedním z nich?

15.4.2024 v 19:33 | Karma: 22,93 | Přečteno: 1657x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Měla bych počítat s vyhazovem za svůj poslední blog?

Když píšu své blogy, vždy jde o něco, co se v současnosti kolem nás děje. Můj poslední blog o neaprobovaném angličtináři na SŠ mě stál dost útoků vůči mně samé

14.4.2024 v 17:28 | Karma: 26,40 | Přečteno: 1677x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Máte doma středoškoláka? Bojuje s angličtinou?

Tímto dnešním blogem bych chtěla pomoci těm žákům a studentům, kteří mají smůlu, že mají na angličtinu diletanta.

13.4.2024 v 10:02 | Karma: 37,17 | Přečteno: 5875x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Když matka ničí své dítě

Rozpadne-li se partnerský vztah či manželství a zůstanou-li z něj děti, měl by se zájem přenést především na ně. Děti by měly rozpadem vztahu rodičů trpět co nejméně. Ale vysvětlujte to některým matkám.

7.4.2024 v 7:29 | Karma: 19,33 | Přečteno: 976x | Diskuse| Ostatní

Putin přímo nenařídil zabít Navalného, dospěly k závěru americké tajné služby

27. dubna 2024  16:21

Americké tajné služby dospěly k závěru, že ruský prezident Vladimir Putin pravděpodobně přímo...

Na britského turistu zaútočil v Karibiku žralok. Muže zranil deset metrů od břehu

27. dubna 2024  16:17

Čtyřiašedesátiletý britský turista skončil na jednotce intenzivní péče, když jej u severního...

Kongresmanka z Ukrajiny byla proti pomoci. Zrada, říká její rodné město

27. dubna 2024  15:18

Neochota americké kongresmanky ukrajinského původu Victorie Spartzové hlasovat pro balíček pomoci...

Finský vládní poslanec se opil a vystřelil. Ponese následky, vzkázala šéfka strany

27. dubna 2024  14:23

Finský poslanec z krajně pravicové Strany Finů, která je součástí nynější vlády, se v pátek zapletl...

Jsem především žena a v ženství spatřuji smysl svého života. Mám ráda život i s jeho těžkostmi, vážím si maličkostí, neuznávám konzumní způsob života, jsem zastánkyní svobodné vůle člověka.