Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

O norském úřadu Barnevernet

Už jsem na svém blogu několikrát uváděla, že můj syn žije v Norsku. Na tom by nebylo nic divného. To, čemu v jeho životě nerozumím, jsou jeho partnerky.

Motto "Žena statečná je korunou svého manžela, kdežto ostudná mu je jako kostižer v kostech." (Přísloví Šalomounova, Druhá sbírka, 12.4)

Už jsem na svém blogu několikrát uváděla, že můj syn žije v Norsku. Na tom by nebylo nic divného, To, čemu v jeho životě nerozumím, jsou jeho partnerky. Většinou jde o ženy s psychickými poruchami či jsou psychicky nemocné, či jinak vybočující z běžného standardu. Jedině jeho první láska Jana byla jeho nejlepší partnerkou. Ale byla to láska první, trvala čtyři roky, ale nevydržela... Od rozchodu s Janou to začalo. Zprvu šlo o velmi atraktivní dívky, nicméně naprosto nepoužitelné v reálném životě. Jedna byla tanečnicí u tyče, pravděpodobně provozovala i sexuální služby, jiná byla závislá na pervitinu, další trpěla bipolární poruchou... Jako máma jsem se nestačila divit a dodnes jeho výběr těžko chápu, ale nic s tím nenadělám...

Když syn odešel žít do Norska, věřila jsem, že tam najde sám sebe, de facto jsem jeho odchod brala jako jeho dobrovolný exil, v němž si uvědomí své chyby, kterých ve svém mladém životě neučinil málo. Pracovně se snad v Norsku seberealizuje, ale pokud jde o nový partnerský vztah, jde opět o další katastrofu v jeho životě.

Syn navázal vztah se ženou, která je o patnáct let starší. Budiž. Zezadu lyceum, zepředu muzeum, jak se u nás v Čechách říká. Dokázala bych toto jako matka tolerovat. Jeho přítelkyně má dvě děti, každé s jiným partnerem. I to jsem jako matka schopna akceptovat. Ale to, co je mi opravdu proti mysli, je nevyzpytatelné chování synovy přítelkyně. Trpí neléčenou hysterií, což je pro muže očistec. Syn se to snažil ustát, ale bohužel v listopadu došlo k velmi silnému hysterickému výstupu jeho partnerky, kdy mu vyházela věci z okna, zmlátila jej dřevěnou tyčí, vyhrožovala mu, že jej zastřelí. Vyhodila jej ze společně pronajatého bytu i se psem. Psa do Norska pořídil kvůli ní, aby jí pomohl překonat její psychické potíže. Jakmile synova přítelkyně překonala své období hysterie, zřejmě se kála a nalákala syna zpět. A on se k ní vrátil. Jenže se opakoval stejný scénář. Opět létaly synovy věci z okna, napadala jej vulgárně a chovala se jako smyslů zbavená. Přitom ona měří cca 145 cm a váží cca 40 kg, ale jakmile propadne afektu, připomíná zdivočilé zvíře. Syn řekl, že asi bude muset kontaktovat norský Barnevernet.

Norský úřad jsem kontaktovala sama, protože jako máma jsem měla obavy, co se může v domácnosti této ženy odehrávat. Zda nedochází k domácímu násilí, zda jsou její děti svědky těchto výstupů. Musím konstatovat, že komunikace s úřadem byla velmi dobrá. Odepsali mi v tom směru, že synova přítelkyně je na jejich úřadě dobře známá, má tam několik zápisů, dobře se jim kooperuje s otci dětí, které jsou ve střídavé péči. A zpravidla tráví většinu svého času u svých otců, protože ti jsou schopni jim poskytnout klidný domov. U matky je tomu naopak.

Domnívám se, že synova přítelkyně jako matka selhává, je známá i tím, že dost času tráví po barech v Oslu, ale děti jí odebrány nebyly. Došla jsem tedy k závěru, že se rodiče musí dopustit něčeho opravdu velmi závažného ve výchově svých dětí, aby norský úřad zasáhl a děti odebral. Protože to, co předváděla synova přítelkyně, bylo obrazem patologické osobnosti. Strávila jsem s nimi dovolenou v Řecku a tam jsem byla svědkem jejích výstupů. Dokonce jsem viděla i video, kdy dostala od bezpečnostní agentury želízka, protože se chovala nepřijatelně na veřejnosti.

Na závěr svého dnešního blogu bych chtěla uvést, že jsem strávila jeden rok na jedné české základní škole. Pro mě hrozivá zkušenost a vím, že už bych nikdy na ZŠ učit nechtěla. Viděla jsem, jak se některé matky vůbec nestarají o své děti, pořídily si jich hodně s různými partnery a dětem se vůbec nevěnovaly. Podotýkám, že nešlo o romské rodiny, na které se u nás hází hodně špíny. Možná by nebylo od věci, kdyby český OSPOD věnoval více pozornosti, jak vypadá domov některých dětí. Řekla bych, že jako země jsme velmi liberální ke konzumaci alkoholu náctiletých, kterým ještě nebylo 18, snažíme se nevidět, že před mnoha ZŠ děti kouří, snažíme se nevidět, jak některé rodiny ve výchově svých dětí selhávají...Proto jsou u nás dětští psychologové i psychiatři tak vytížení. V Norsku zřejmě dbají o větší pořádek...Toť má osobní zkušenost...

Autor: Helena Vlachová | pátek 21.1.2022 8:58 | karma článku: 24,05 | přečteno: 2106x
  • Další články autora

Helena Vlachová

Ze školních lavic

Velmi ráda vzpomínám na gymnázium, kde jsem začala učit po VŠ. Byla jsem mladá, poprvé jsem ochutnávala, jaké to je, když stojíte za katedrou a před vámi studenti, kteří vám vaše začátky nikterak neulehčují.

1.5.2024 v 7:49 | Karma: 10,95 | Přečteno: 305x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Svým založením jsem idealistka

I když jsem založením idealistka, nemohu se svou maličkostí připodobnit k Johnu Lennonovi. Nicméně se mohu vyjádřit vůči panu Babišovi a jeho propagandistické rétorice. Totéž lze vznést i vůči SPD.

19.4.2024 v 17:53 | Karma: 10,91 | Přečteno: 691x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Ředitel, jenž používá estébácké praktiky

Na základě mých posledních mou dvou blogů se mi dostalo útoků i vyhrožování ze strany ředitele střední školy. Vyhrožoval mi trestním udáním. Nestačila jsem žasnout. Že by opět povstali soudruzi? Že by byl jedním z nich?

15.4.2024 v 19:33 | Karma: 23,09 | Přečteno: 1669x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Měla bych počítat s vyhazovem za svůj poslední blog?

Když píšu své blogy, vždy jde o něco, co se v současnosti kolem nás děje. Můj poslední blog o neaprobovaném angličtináři na SŠ mě stál dost útoků vůči mně samé

14.4.2024 v 17:28 | Karma: 26,52 | Přečteno: 1685x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Máte doma středoškoláka? Bojuje s angličtinou?

Tímto dnešním blogem bych chtěla pomoci těm žákům a studentům, kteří mají smůlu, že mají na angličtinu diletanta.

13.4.2024 v 10:02 | Karma: 37,17 | Přečteno: 5885x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Zelenskyj odvolal šéfa kybernetické špionáže kvůli skandálu s bytem manželky

1. května 2024  22:26

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj odvolal šéfa kybernetického oddělení tajné služby SBU...

V Břeclavi na chlapce spadla branka, na následky zranění zemřel

1. května 2024

V Břeclavi ve středu v podvečer po úrazu na hřišti zemřel dvanáctiletý chlapec. Policie okolnosti...

Řidič Porsche srazil ve Vysočanech ženu s kočárkem, ta utrpěla vážná zranění

1. května 2024  20:36

V pražských Vysočanech sjel řidič automobilu ze silnice a srazil ženu s kočárkem. Podle mluvčího...

Školák měl v osmi letech dvě mrtvice. Nemocných dětí od covidu přibývá

1. května 2024

Premium Netušili jsme, že mrtvici mohou dostat i děti, říkají rodiče těch, které to zažily. Některé dokonce...

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....

  • Počet článků 1263
  • Celková karma 21,50
  • Průměrná čtenost 1112x
Jsem především žena a v ženství spatřuji smysl svého života. Mám ráda život i s jeho těžkostmi, vážím si maličkostí, neuznávám konzumní způsob života, jsem zastánkyní svobodné vůle člověka.

Seznam rubrik