Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Neukázněnost některých Čechů

Absolvovala jsem třetí dávku vakcíny proti covidu-19. Vedl mě k tomu hlavně fakt, že mi na mém zdraví záleží, zároveň jsem tímto chtěla prokázat respekt k práci zdravotníků, lékařů a všech, kteří jsou do boje s nákazou zapojeni.

Motto "Prostoduší dědí pošetilost, kdežto chytří jsou korunováni poznáním." (Přísloví Šalomounova, Druhá sbírka, 14.18)

Absolvovala jsem třetí dávku vakcíny proti covidu-19. Vedl mě k tomu hlavně fakt, že mi na mém zdraví záleží, zároveň jsem tímto chtěla prokázat respekt k práci zdravotníků, lékařů a všech, kteří jsou do boje s nákazou zapojeni.

Moje praktická lékařka působila dojmem přepracovanosti, vyčerpání, proto jsem s ní soucítila. Vystudovat medicínu není snadné, stát se lékařem, provozujícím soukromou praxi, rovněž ne, a když jde o vdanou ženu se dvěma dětmi, není co závidět. Moje lékařka chodí navíc pomáhat do nemocnice na covid oddělení. Není se proto co divit, že je unavená a potřebovala by si odpočinout. Jenže to však moc nejde. Povídaly jsme si spolu a ona mi řekla, že nejvíc problémů má s neočkovanými pacienty. Když epidemie začala, byli prý lidé většinou doma a báli se. K lékařům se chovali korektně. Bohužel doba se změnila. Z neočkovaných jedinců se stali ti, kteří velmi často zapomínají na dobré mravy. Před onemocněním covidem se holedbali tím, že se nemoc zvládnout dá. Ale jakmile onemocní, dostanou strach a atakují lékařku neustálými telefonáty. Narůstá v nich obava, že by mohli skončit v nemocnici nebo dokonce i zemřít.

Moje lékařka konstatovala, že Češi postrádají disciplinovanost. A já s ní souhlasím. Mnozí z Čechů jsou nedisciplinovaní, když odmítají očkování proti covidu-19. A nejde jen o toto. V naší populaci najdeme mnoho těch, kteří odmítají investovat do svého zdraví, stravují se nezdravě, jsou líní a před zdravým životním stylem preferují užívání léků. A nevadí jim, že se jim medikace navyšuje. Než aby něco udělali se svou pohodlností změnit své nezdravé návyky, raději volí další a další léky. V hlouposti sobě vlastní jim nedochází, že velké množství léku zdraví nepřináší.

Nastal čas adventu, je to čas o rozjímání, zklidnění. Mělo by toto obzvlášť platit v dnešní době, jež je rozbouřená. Na jejím neklidu se bezesporu podepisují ti, kteří postrádají disciplinovanost a slušnost vyměnili za aroganci. Tito lidé si neuvědomují, že svou neukázněností poškozují zejména sebe, což se podepisuje na jejich zdraví. Být ohleduplný nejen k sobě, ale i k druhým, je obrazem dobré vůle jedince. A dobrou vůli bychom měli v sobě pěstovat, protože s ní má svět naději, již potřebuje každý z nás. Obzvlášť v době pandemie...

 

Autor: Helena Vlachová | čtvrtek 9.12.2021 4:11 | karma článku: 27,38 | přečteno: 1409x
  • Další články autora

Helena Vlachová

Svým založením jsem idealistka

I když jsem založením idealistka, nemohu se svou maličkostí připodobnit k Johnu Lennonovi. Nicméně se mohu vyjádřit vůči panu Babišovi a jeho propagandistické rétorice. Totéž lze vznést i vůči SPD.

19.4.2024 v 17:53 | Karma: 10,55 | Přečteno: 656x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Ředitel, jenž používá estébácké praktiky

Na základě mých posledních mou dvou blogů se mi dostalo útoků i vyhrožování ze strany ředitele střední školy. Vyhrožoval mi trestním udáním. Nestačila jsem žasnout. Že by opět povstali soudruzi? Že by byl jedním z nich?

15.4.2024 v 19:33 | Karma: 22,93 | Přečteno: 1644x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Měla bych počítat s vyhazovem za svůj poslední blog?

Když píšu své blogy, vždy jde o něco, co se v současnosti kolem nás děje. Můj poslední blog o neaprobovaném angličtináři na SŠ mě stál dost útoků vůči mně samé

14.4.2024 v 17:28 | Karma: 26,40 | Přečteno: 1669x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Máte doma středoškoláka? Bojuje s angličtinou?

Tímto dnešním blogem bych chtěla pomoci těm žákům a studentům, kteří mají smůlu, že mají na angličtinu diletanta.

13.4.2024 v 10:02 | Karma: 37,17 | Přečteno: 5860x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Když matka ničí své dítě

Rozpadne-li se partnerský vztah či manželství a zůstanou-li z něj děti, měl by se zájem přenést především na ně. Děti by měly rozpadem vztahu rodičů trpět co nejméně. Ale vysvětlujte to některým matkám.

7.4.2024 v 7:29 | Karma: 19,33 | Přečteno: 973x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

Nepříjemné svědectví. Bulvární boss popsal, jak Trumpovi pomohl s kampaní

23. dubna 2024  21:21

Bývalý vydavatel bulvárního listu National Enquirer v úterý u newyorského soudu popsal porotě, jak...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

  • Počet článků 1262
  • Celková karma 22,02
  • Průměrná čtenost 1113x
Jsem především žena a v ženství spatřuji smysl svého života. Mám ráda život i s jeho těžkostmi, vážím si maličkostí, neuznávám konzumní způsob života, jsem zastánkyní svobodné vůle člověka.

Seznam rubrik