Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Doma dobře, v cizině též

Jsem opravdu povděčna možnosti opětovného cestování. Očkování nám přináší nezbytnou svobodu, proto proč být doma, když se dá poznávat jiný svět.

Motto "Všechno má určenou chvíli a veškeré děni pod nebem svůj čas: Je čas zrození i čas umírání, čas sázet i čas trhat..." (Kazatel 2 - 3, Časnost a věčnost, Všechno má svůj čas)

Jsem opravdu povděčna možnosti opětovného cestování. Očkování nám přináší nezbytnou svobodu, proto proč být doma, když se dá poznávat jiný svět.

Dovolená v Bulharsku jaksi neuhasila mou touhu plavat v moři, protože nad ně zkrátka není. Plavat, nasávat mořský vzduch a prožívat život na plné pecky. Zatoužila jsem znovu navštívit Řecko, protože tato země má co nabídnout. I když mě jeden Čech zrazoval z cesty tam, že prý měl s rodinou také naplánovanou dovolenou na ostrově Kos, rozhodl se nejet. Bál se požárů, bál se zhoršující pandemické situace, i když je plně očkován. Oponovala jsem mu českým tvrzením o tom, že ten, kdo se bojí, nesmí do lesa. Přežila jsem na Kubě hurikán Irma a ani ten ve mně nezlomil mou touhu poznávat nové země. Navíc se spoléhám na svůj vnitřní hlas, který mě vede životem, stejně tak má víra v Boha. Strach je jedna z nejhorších emocí, vytváří z lidí zbabělce, kteří raději sedí zavřeni doma a svůj strach v sobě pěstují. A věří všem nesmyslům, které se objevují ve sdělovacích prostředcích. To není můj případ, proto se mohu těšit dobrému zdraví. Jinými slovy jsem ráda na světě, miluji život a na svůj věk nehledím.

Když jsme přiletěli na Kos, byl celý ostrov potmě, protože v zemi kolabovala elektřina kvůli požárům. Před recepcí stálo auto a světly svítilo dovnitř, aby bylo něco vidět. Recepční to zvládali i v takových obtížných podmínkách s nadhledem a úsměvem. Na cestu do pokoje nám svítili baterkou. Přiletěli jsme v noci, ráno jsme se probudili do prosluněného dne, měli jsme pokoj s výhledem na moře a z pokoje jsme mohli vycházet do bazénu s mořskou vodou. Pro mě jeden z rájů na zemi. Bazén byl fajn, ale moře bylo ještě lepší. Tam jsme trávili celé dny. Bar na pláži a za ním usměvaví barmani. Co víc si může člověk přát.

Porovnám-li dovolenou v Bulharsku s Řeckem, je tu jeden velký rozdíl. V klientele. Zatímco v Bulharsku potkáváte neomalené křupany z postkomunistických zemí z východu, kteří navíc trpí nadváhou, v Řecku je tomu jinak. Tam jsme potkávali Francouze, Angličany, Švýcary, Němce, také některé Čechy. Nenacházeli se mezi nimi nevychovanci, rovněž žádní tlusťoši. Když jste se s nimi dali do řeči, bylo o čem povídat. Byli to lidé s úsměvem na tváři, lidé, kteří milují cestování a poznávání světa. A samotní Řekové? Muži jsou galantní a to má ráda každá žena. Něco, co postrádám ve své zemi, tím však nechci říci, že by se v Čechách nenašli muži s dobrým vystupováním, jen je jich v porovnání s jinými zeměmi méně.

Léto jak má být. Slova písničky Karla Zicha. Jeho slova našla v mém letošním létě naplnění mých představ. Sice přijde pracovní realita a každodenní rutina. Nicméně se mi podařilo v sobě nashromáždit tolik slunce, tolik mořského vzduchu, tolik zážitků ze setkání s novými lidmi, že mám zásoby na hodně dlouho. Odvážnému štěstí přeje, odvážnému se daří lépe, a nemá proto pro strach uděláno. Tak se má k životu přistupovat, aby z žití člověk něco měl...

 

Autor: Helena Vlachová | pátek 13.8.2021 9:31 | karma článku: 13,42 | přečteno: 479x
  • Další články autora

Helena Vlachová

Svým založením jsem idealistka

I když jsem založením idealistka, nemohu se svou maličkostí připodobnit k Johnu Lennonovi. Nicméně se mohu vyjádřit vůči panu Babišovi a jeho propagandistické rétorice. Totéž lze vznést i vůči SPD.

19.4.2024 v 17:53 | Karma: 10,55 | Přečteno: 663x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Ředitel, jenž používá estébácké praktiky

Na základě mých posledních mou dvou blogů se mi dostalo útoků i vyhrožování ze strany ředitele střední školy. Vyhrožoval mi trestním udáním. Nestačila jsem žasnout. Že by opět povstali soudruzi? Že by byl jedním z nich?

15.4.2024 v 19:33 | Karma: 22,93 | Přečteno: 1649x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Měla bych počítat s vyhazovem za svůj poslední blog?

Když píšu své blogy, vždy jde o něco, co se v současnosti kolem nás děje. Můj poslední blog o neaprobovaném angličtináři na SŠ mě stál dost útoků vůči mně samé

14.4.2024 v 17:28 | Karma: 26,40 | Přečteno: 1671x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Máte doma středoškoláka? Bojuje s angličtinou?

Tímto dnešním blogem bych chtěla pomoci těm žákům a studentům, kteří mají smůlu, že mají na angličtinu diletanta.

13.4.2024 v 10:02 | Karma: 37,17 | Přečteno: 5866x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Když matka ničí své dítě

Rozpadne-li se partnerský vztah či manželství a zůstanou-li z něj děti, měl by se zájem přenést především na ně. Děti by měly rozpadem vztahu rodičů trpět co nejméně. Ale vysvětlujte to některým matkám.

7.4.2024 v 7:29 | Karma: 19,33 | Přečteno: 973x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Svobodu se lidovci snažili dostat pryč ze strany, teď kauzu odkládají

24. dubna 2024  12:20,  aktualizováno  16:13

Lidovecká snaha vystrnadit ze strany jednoho ze svých nejznámějších poliků, bývalého šéfa strany a...

Vláda je pro preventivní zadržení zbraně. Podezřelé nákupy se mají hlásit

24. dubna 2024  5:25,  aktualizováno  16:10

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

ÓČKO rozšiřuje spolupráci s influencery, odemyká jejich prémiový obsah

24. dubna 2024

ÓČKO prohlubuje spolupráci s předními českými videomakery a podcastery. V novém projektu O UNLOCKED...

Z léčebny za odměnu do fast foodu. Obézních dětí přibývá, i kvůli rodičům

24. dubna 2024

Premium Dětí s obezitou přibývá. „Z naší praxe nic nenasvědčuje tomu, že by se situace měla lepšit, spíše...

  • Počet článků 1262
  • Celková karma 22,02
  • Průměrná čtenost 1113x
Jsem především žena a v ženství spatřuji smysl svého života. Mám ráda život i s jeho těžkostmi, vážím si maličkostí, neuznávám konzumní způsob života, jsem zastánkyní svobodné vůle člověka.

Seznam rubrik