Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

V bance se zřejmě někdo pomátl na rozumu

Přišla mi sms. Naštěstí jsem zablokovala číslo od rádoby anonymní ženské, která si svými textovkami řešila svou závist a nespokojenost ve svém životě. Přišla mi sms od mé banky.

Motto "Co se děje, bylo odedávna, a co bude, i to bylo, a Bůh vyhledá, co zašlo." (Kazatel 2 - 3, Dílo lidské a dílo Boží, 3.15)

Přišla mi sms. Naštěstí jsem zablokovala číslo od rádoby anonymní ženské, která si svými textovkami řešila svou závist a nespokojenost ve svém životě. Přišla mi sms od mé banky.

Banka mi sdělovala, že mě 2. července provede novým internetovým bankovnictvím, v němž učinila jisté změny. Co člověk nadělá. Internetové bankovnictví využívám, ale nejsem nikdy nadšená tím, že prošlo inovací a je zapotřebí na toto zareagovat. 

Včera jsem tedy v počítači zadala svou banku a přihlašovací údaje. Jenže se mi po zadání hesla ukázalo, že je nesprávné. Jak může být nesprávné, když jsem si je pamatovala velmi dobře? Zatím jsem si jistá tím, že mě kostlivec Alzheimer nenavštěvuje. Heslo jsem zadala celkem dvakrát, potřetí jsem se již neodvážila, neb jsem se bála, že se mi internetové bankovnictví zablokuje. Nemusím se ani zmiňovat o tom, jak to ve mně vřelo. Vždy vypadnu z konceptu, když vidím, že něco nefunguje a já na vině nejsem. Naštěstí bylo na stránce uvedeno kontaktní telefonní číslo, na které je možno zavolat v případě nesnází. A já v nesnázích byla. Volám tedy do banky, jenže se mi neozve člověk, ale virtuální asistentka, jinými slovy robotka. Umělý hlas se mě zeptal, s čím mi může pomoci. Když jsem robotce sdělila své potíže, opáčila s tím, že mi nerozumí, že musím svůj požadavek zopakovat ještě jednou. Na to už jsem zkrátka sílu neměla. Hovor jsem ukončila. Naštěstí jsem objevila ještě jeden kontakt, kam je možno zavolat. I zadala jsem ono číslo ve svém telefonu. Situace se opakovala. Místo lidského hlasu jsem slyšela na druhé straně robotku. A s čím mi může pomoci. Zkusila jsem i jí sdělit svůj požadavek, nicméně vše se odehrálo znovu. Virtuální asistentka po mně žádala, abych své přání řekla ještě jednou. Neřekla jsem. Telefon jsem položila a jen jsem cítila, jak mnou lomcuje vztek.

V životě nejsem zvyklá se vzdávat. Když se objeví nesnáz, necouvám, ale snažím se věci přijít na kloub. Nevzdala jsem to ani v případě své banky. Problém s heslem jsem nakonec vyřešila a dokázala zadat nové. Ale stálo mě to jistou dávku energie.

V současné době se nám nežije úplně nejlépe. Díky koronaviru a negativním zprávám. Jaksi nedokážu pochopit, proč banka vymyslela pro své klienty nový software, do něhož zapojila robotku. To už je dle mého soudu jaksi moc. V souvislosti s tím se mi vybavuje Čapkovo drama R. U. R., v němž roboti převzali vládu nad člověkem. Vedlo to k velké tragédii lidstva. My už tam máme našlápnuto též. Moderní technologie způsobují, že lidé přestávají používat svůj mozek, což povede k tomu, že mnozí lidé onemocní digitální demencí. Zřejmě jí už někdo onemocněl v mé bance, když místo lidí obsazuje robotky. Kdo jim o to stojí? Není nad lidský hlas, není nad lidský dotyk...

 

Autor: Helena Vlachová | sobota 3.7.2021 9:38 | karma článku: 33,82 | přečteno: 1767x
  • Další články autora

Helena Vlachová

Ze školních lavic

Velmi ráda vzpomínám na gymnázium, kde jsem začala učit po VŠ. Byla jsem mladá, poprvé jsem ochutnávala, jaké to je, když stojíte za katedrou a před vámi studenti, kteří vám vaše začátky nikterak neulehčují.

1.5.2024 v 7:49 | Karma: 12,05 | Přečteno: 369x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Svým založením jsem idealistka

I když jsem založením idealistka, nemohu se svou maličkostí připodobnit k Johnu Lennonovi. Nicméně se mohu vyjádřit vůči panu Babišovi a jeho propagandistické rétorice. Totéž lze vznést i vůči SPD.

19.4.2024 v 17:53 | Karma: 10,91 | Přečteno: 693x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Ředitel, jenž používá estébácké praktiky

Na základě mých posledních mou dvou blogů se mi dostalo útoků i vyhrožování ze strany ředitele střední školy. Vyhrožoval mi trestním udáním. Nestačila jsem žasnout. Že by opět povstali soudruzi? Že by byl jedním z nich?

15.4.2024 v 19:33 | Karma: 23,09 | Přečteno: 1670x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Měla bych počítat s vyhazovem za svůj poslední blog?

Když píšu své blogy, vždy jde o něco, co se v současnosti kolem nás děje. Můj poslední blog o neaprobovaném angličtináři na SŠ mě stál dost útoků vůči mně samé

14.4.2024 v 17:28 | Karma: 26,52 | Přečteno: 1688x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Máte doma středoškoláka? Bojuje s angličtinou?

Tímto dnešním blogem bych chtěla pomoci těm žákům a studentům, kteří mají smůlu, že mají na angličtinu diletanta.

13.4.2024 v 10:02 | Karma: 37,17 | Přečteno: 5887x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Rusové na Ukrajině použili zakázaný chlorpikrin, tvrdí USA. Kreml to odmítá

2. května 2024  12:35

Kreml ve čtvrtek označil za nepodložená tvrzení Spojených států, že ruské invazní síly použily...

SPOLU paroduje heslo ANO a spojuje ho s Ruskem, premiér Fiala to hájí

2. května 2024  10:56,  aktualizováno  12:34

V kampani před volbami do Evropského parlamentu vsadila koalice SPOLU i na antikampaň. Na sociální...

OBRAZEM: Ruská destrukce z výšky. Drony vyfotily bombardovaný Časiv Jar

2. května 2024  12:31

Měsíce neochabujícího ruského dělostřeleckého bombardování zdevastovaly Časiv Jar, strategické...

D35 u Litovle zablokovala nehoda, ze zdemolovaného vozu se vysypal náklad

2. května 2024  10:45,  aktualizováno  12:22

Cestu po dálnici D35 ve směru z Olomouce na Mohelnici komplikuje od rána nehoda nákladního vozu a...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 1263
  • Celková karma 21,56
  • Průměrná čtenost 1112x
Jsem především žena a v ženství spatřuji smysl svého života. Mám ráda život i s jeho těžkostmi, vážím si maličkostí, neuznávám konzumní způsob života, jsem zastánkyní svobodné vůle člověka.

Seznam rubrik