Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Rusové v Emirátech (a nejen o nich)

Vrátila jsem se z dovolené v Emirátech. Rusů, kam jen oko dohlédne. Při pohledu na ně se mi opět vybavovala slova Jaroslava Seiferta, který v jednom ze svých citátů uvedl, že mu je bližší zvracející Francouz než zpívající Rus

Motto "Cesta Hospodinova je záštitou bezúhonnosti, kdežto zkázou pro ty, kteří páchají ničemnosti". (Přísloví Šalomounova, Druhá sbírka, 10.29)

Vrátila jsem se z dovolené v Emirátech. Rusů, kam jen oko dohlédne. Při pohledu na ně se mi opět vybavovala slova Jaroslava Seiferta, který v jednom ze svých citátů uvedl, že mu je bližší zvracející Francouz než zpívající Rus.

Emiráty jsem naposledy navštívila v roce 2004, tenkrát se mi tam líbilo. Asi se mi tam líbilo z toho důvodu, že jsem nenarážela na ruské turisty. Dnes je tomu jinak. Místní obchodníci na vás volají rusky, rusky vás dokonce oslovuje i letištní personál. Vzhledem k sovětské okupaci ze srpna 1968, kterou jsem zažila, jakož to i sovětskou armádu v našem městě, jsem si nevytvořila kladný vztah k tomuto národu. Nechci tímto říci, že bych odsuzovala všechny lidi, kteří pocházejí z Ruska, nicméně to, co jsem viděla v Emirátech, mě opětovně navrátilo do dob, kdy jsem v našem městě potkávala sovětské pohlaváry.

Je mi jasné, že žijeme v době, kdy má přednost obchod a peníze úplně před vším, proto se nelze divit, že některé emirátské hotely uzavírají smlouvy s ruskými CK. Pro zaměstnance těchto hotelů to žádný med není. Většina Rusů zpravidla nehovoří jiným jazykem než tím svým, chová se k personálu povýšeně, arogantně, hádky patří k její oblíbené činnosti. Byla jsem svědkem toho, že v nealkoholickém hotelu opilý Rus pořvával cosi ve své mateřštině, nebral žádný ohled na to, že je čas snídaně. Nebo v baru u pláže Rus vyštěkl na barmana "Podej mi vodu".Mají ve zvyku tykat si s každým, přičemž ne všichni jsou připraveni na tento neformální způsob komunikace. Že by někoho pozdravili, že by znali slůvko prosím či děkuji, si můžeme nechat zdát.

V hotelích pracují imigranti z Pákistánu, Srí Lanky, Bangladéše, Indie, Nepálu, všichni hovoří anglicky. Jsou rádi, když mají možnost natrefit na někoho, kdo nehovoří rusky. Platí i o některých arabských obchodech. Většinou jsem se setkávala jen s názorem, že Rusové nejsou snášeni díky své nadřazenosti. postrádají pokoru i účastenství s těmi, kteří se narodili chudými.

Ráda jsem rozmlouvala s hotelovým personálem či imigranty, kteří přišli do Emirátů pracovat. S lidmi z nejchudších částí našeho světa. S Nepálci, Pákistánci, Bangladéšany, lidmi ze Srí Lanky. Jsou šťastní, že se mohou uplatnit v jiné zemi, protože ta jejich vlastní jim toho příliš nenabízí. Velkou částku peněz, kterou si vydělají, posílají domů ke svým rodinám. Někdy nepracují v nejlepších podmínkách, musí-li dennodenně čelit aroganci většiny Rusů, ale mají vždy úsměv na rtech. Jejich rodina pro ně znamená velmi mnoho, těžko chápou kulturu vyspělých evropských zemí, v nichž rodina pozbyla svého významu, v nichž se rodí nemanželské děti, v nichž spolu žijí nesezdané páry, v nichž se stále více (a to nezdravě) začíná prosazovat ženský element. Je pro ně nepochopitelné, že jsou v České republice lidé, kteří nevěří v Boha, že jsme zemí bezvěrců, a abychom jakkoli omluvili svou nevíru v Boha, poukazujeme převážně na katolickou církev...

Po své dovolené v Emirátech jsem si opětovně uvědomila, jak je špatné, kam evropská civilizace kráčí. Že tu začínají panovat názory bohatců či politiků, kteří už nevědí co by... Že jsou znuděni svým životem natolik, že přicházejí se stále většími nesmysly a stupiditami, které mohou vést ke konci civilizace. Máme-li uznávat jiné pohlaví, než je mužské a ženské, máme-li přestat oslovovat lidi "Dámy a pánové", abychom se náhodou někoho nedotkli, někoho, kdo pochybuje o svém pohlaví, je začátek konce. 

V mé zemi je rozšířená nenávist k muslimům, je u nás rozšířená nenávist k věřícím, což není dobře. Vše se dá zneužít. Dá se zneužít Korán, dá se zneužít Bible, dá se zneužít Komunistický manifest. Toto páchají lidé, kteří chtějí ovládat druhé, ty slabší, mají jediný cíl. Ovládat. Potkáte-li obyčejného muslima, nemusíte mít z něj žádné obavy. Ve svém životě si nepřeje nic jiného než zdraví a lásku.

Se stálým úsměvem na rtu a srdcem na dlani jsem se na svých cestách setkala jen s lidmi, kteří mají hluboko do kapsy, přesto na svůj život nezanevřeli. Jen někteří politici a extrémisté  přicházejí s myšlenkami, aby od sebe oddělovali lidi různé barvy pleti a vyznání. To vše může znamenat naprostý konec všeho...

Autor: Helena Vlachová | pátek 1.11.2019 15:13 | karma článku: 27,06 | přečteno: 1419x
  • Další články autora

Helena Vlachová

Svým založením jsem idealistka

I když jsem založením idealistka, nemohu se svou maličkostí připodobnit k Johnu Lennonovi. Nicméně se mohu vyjádřit vůči panu Babišovi a jeho propagandistické rétorice. Totéž lze vznést i vůči SPD.

19.4.2024 v 17:53 | Karma: 10,89 | Přečteno: 676x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Ředitel, jenž používá estébácké praktiky

Na základě mých posledních mou dvou blogů se mi dostalo útoků i vyhrožování ze strany ředitele střední školy. Vyhrožoval mi trestním udáním. Nestačila jsem žasnout. Že by opět povstali soudruzi? Že by byl jedním z nich?

15.4.2024 v 19:33 | Karma: 22,93 | Přečteno: 1655x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Měla bych počítat s vyhazovem za svůj poslední blog?

Když píšu své blogy, vždy jde o něco, co se v současnosti kolem nás děje. Můj poslední blog o neaprobovaném angličtináři na SŠ mě stál dost útoků vůči mně samé

14.4.2024 v 17:28 | Karma: 26,40 | Přečteno: 1676x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Máte doma středoškoláka? Bojuje s angličtinou?

Tímto dnešním blogem bych chtěla pomoci těm žákům a studentům, kteří mají smůlu, že mají na angličtinu diletanta.

13.4.2024 v 10:02 | Karma: 37,17 | Přečteno: 5875x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Když matka ničí své dítě

Rozpadne-li se partnerský vztah či manželství a zůstanou-li z něj děti, měl by se zájem přenést především na ně. Děti by měly rozpadem vztahu rodičů trpět co nejméně. Ale vysvětlujte to některým matkám.

7.4.2024 v 7:29 | Karma: 19,33 | Přečteno: 975x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Kontrast v odvodech v Kyjevě a venku je neskutečný, říkají reportéři iDNES.cz

26. dubna 2024  16:04

Podcast Únava vojáků i civilistů na Ukrajině je vysoká, ale stejně tak i morálka. Redaktor Michal Voska a...

Žena nedbala varování své banky, falešným makléřům poslala přes milion

26. dubna 2024  15:57

Podvodníkům naletěla dvaašedesátiletá žena z Jičínska, která nedbala ani upozornění ze své banky,...

VIDEO: Strážníci v ulicích naháněli bagr, opilý řidič si jel pro cigarety

26. dubna 2024  15:42

Městská policie z Krupky na Teplicku zveřejnila video z netradičního zásahu svých strážníků. Ti...

Medaile z policistova hrobu nosil zloděj jako ozdobu klíčenky. Odhalila ho DNA

26. dubna 2024  15:36

Policie dopadla zloděje, který v říjnu roku 2022 v Ostravě-Vítkovicích ukradl dvě medaile z hrobu...

  • Počet článků 1262
  • Celková karma 22,04
  • Průměrná čtenost 1113x
Jsem především žena a v ženství spatřuji smysl svého života. Mám ráda život i s jeho těžkostmi, vážím si maličkostí, neuznávám konzumní způsob života, jsem zastánkyní svobodné vůle člověka.

Seznam rubrik