Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

O ženách špindírách (a nejen o nich)

Neříkám o sobě, že jsem úzkostlivě čistotná, ale pořádek mám ráda. Jste-li v čistém prostředí, působí to uklidňujícím dojmem.

Motto "Zlatý kroužek na rypáku vepře je žena krásná, ale svéhlavá a rozmarná." (Přísloví Šalamounova, Druhá sbírka, 11.22)

Neříkám o sobě, že jsem úzkostlivě čistotná, ale pořádek mám ráda. Jste-li v čistém prostředí, působí to uklidňujícím dojmem. Žena je tvůrkyní domova a jen na ní záleží, jak bude její domácí prostředí vypadat. 

Ve své práci zavítám i do domovů některých lidí. Není mi příjemné, když musím učit v rodině, v níž je žena doma s dvěma malými dětmi, z nichž to starší chodí do školky. Už od vstupu do bytu je jednomu jasné, že vstoupil někam, co se dá přirovnat ke chlévu. V předsíni upatlané zrcadlo, věšák, na němž visí spousta oblečení, že je těžké si tam kabát pověsit. Válející předměty po podlaze, která se lepí, protože není hodně dlouho umytá. Při vstupu do kuchyně aby jednoho ranila mrtvice. Nemyté nádobí se válí i po zemi, kuchyňská linka je špinavá, dřez plný špinavého nádobí. Jídelní stůl je zavalen všemi možnými krámy, "zdobí" jej váza s uvadlými květinami. Dostanete-li nabídnutou kávu, máte strach, abyste nechytili žloutenku, protože hrnek je neumytý. Proto je lepší cokoli k pití či jídlu odmítnout. Obývací pokoj se nachází v obdobném stavu. Poválené věci a hračky po zemi, dětská postýlka se špinavými lůžkovinami a o WC ani nemluvě. Špinavé prkénko, které padá, záchodová mísa špinavá též. Nemytá okna příbytku s nánosem plísně rovněž k útulnosti tohoto bytu nepřispějí.

Mladá žena na mateřské dovolené se zejména zajímá o líčení, o módu a sociální sítě, chodí po bytě s ročním synem v náruči, protože si jej naučila na to, že se hoch chce neustále nosit, že chce spát s rodiči, že jí takovým způsobem, že podané jídlo nejí na talíři, ale rozmatlává je po stole. Už mu byl rok, ale nechodí, protože když jej může nosit máma, je to přece lepší. Na nočník nechce chodit, matka jej k tomu ani nevede, a tak hoch vesele čůrá a kálí do plenek, které jsou velmi nebezpečným odpadem. 

Rodina má ještě šestiletého hocha, který chodí do školky a neumí moc dobře mluvit. Má velmi chabou slovní zásobu, a když něco řekne, šišlá, neumí vyslovovat základní hlásky. Když se matky dítěte zeptáte, zda jí nevadí, že její syn půjde k zápisu do první třídy a neumí správně mluvit, odpoví vám, že žádné z dětí ve školce nevyslovuje dobře, že jsou na tom ostatní děti obdobně. "Dobrý" alibismus toho, že je matka nezodpovědná.

Sice už nejsem mladá, vyrůstala jsem v nedemokratické zemi, ale přesto jsem za některé věci vděčná. Za to, co mě rodiče i učitelé naučili, a já si to všechno přenesla do své dospělosti. Byla jsem vedena k tomu, že můj domov musí být čistý a že je nutné se svým dětem věnovat a něco je naučit. Dítě se má od jednoho roku učit chodit na nočník, rodič má být v tomto směru zásadový. Děti za časů, kdy jsem byla matkou, se toto naučily a matkám ubyly starosti s plenami. A aby dítě umělo mluvit, musí se s ním hovořit. Jestliže mnoho dnešních dětí neumí mluvit, což mi mohou potvrdit učitelky prvních tříd, je to obrázek špatné výchovy v rodině. 

Člověk by si neměl pořizovat děti, když se jim pak nevěnuje. Do tří let děti potřebují hlavně svou matku, která jim dala život. Jenže podívejte se kolem sebe, jak si mnohé dnešní mladé ženy vedou. Zevlovat po nákupních střediscích případně sociálních sítích odpovídá většině z nich. A že by měly doma uklizeno? Proč? Nepořádek se dle mnohých z nich udělá sám, proč se jím tedy zabývat...

Autor: Helena Vlachová | neděle 2.12.2018 10:16 | karma článku: 29,33 | přečteno: 1575x
  • Další články autora

Helena Vlachová

Svým založením jsem idealistka

I když jsem založením idealistka, nemohu se svou maličkostí připodobnit k Johnu Lennonovi. Nicméně se mohu vyjádřit vůči panu Babišovi a jeho propagandistické rétorice. Totéž lze vznést i vůči SPD.

19.4.2024 v 17:53 | Karma: 10,90 | Přečteno: 679x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Ředitel, jenž používá estébácké praktiky

Na základě mých posledních mou dvou blogů se mi dostalo útoků i vyhrožování ze strany ředitele střední školy. Vyhrožoval mi trestním udáním. Nestačila jsem žasnout. Že by opět povstali soudruzi? Že by byl jedním z nich?

15.4.2024 v 19:33 | Karma: 22,93 | Přečteno: 1655x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Měla bych počítat s vyhazovem za svůj poslední blog?

Když píšu své blogy, vždy jde o něco, co se v současnosti kolem nás děje. Můj poslední blog o neaprobovaném angličtináři na SŠ mě stál dost útoků vůči mně samé

14.4.2024 v 17:28 | Karma: 26,40 | Přečteno: 1677x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Máte doma středoškoláka? Bojuje s angličtinou?

Tímto dnešním blogem bych chtěla pomoci těm žákům a studentům, kteří mají smůlu, že mají na angličtinu diletanta.

13.4.2024 v 10:02 | Karma: 37,17 | Přečteno: 5875x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Když matka ničí své dítě

Rozpadne-li se partnerský vztah či manželství a zůstanou-li z něj děti, měl by se zájem přenést především na ně. Děti by měly rozpadem vztahu rodičů trpět co nejméně. Ale vysvětlujte to některým matkám.

7.4.2024 v 7:29 | Karma: 19,33 | Přečteno: 976x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 1262
  • Celková karma 22,04
  • Průměrná čtenost 1113x
Jsem především žena a v ženství spatřuji smysl svého života. Mám ráda život i s jeho těžkostmi, vážím si maličkostí, neuznávám konzumní způsob života, jsem zastánkyní svobodné vůle člověka.

Seznam rubrik