Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Poškozené zavazadlo

Kdo by rád necestoval. Vyrazil někam do ciziny a rád se pak navracel domů. Jenže nás na cestách mohou potkat nepříjemnosti.

Motto "Svévolník bude sražen zlem, jež páchá, kdežto spravedlivý má útočiště i při smrti." (Přísloví Šalamounova, Druhá sbírka, 14.32)

Kdo by rád necestoval. Vyrazil někam do ciziny a rád se pak navracel domů. Jenže nás na cestách mohou potkat nepříjemnosti. Některé mohou být opravdu nebezpečné, jakým byl v mém životě hurikán Irma na Kubě. Jestliže vám letecká společnost poškodí vaše zavazadlo, není to oproti hurikánu nic nebezpečného, ale musíte počítat s tím, že vyřídit reklamaci nebude bez obtíží. Zvlášť když reklamaci vyřizuje česká firma.

V září jsem se vracela z turecké Antálie, letěla jsem odtamtud do Norimberku. Noční let, naštěstí krátký, se dal přežít. I čekání na zavazadla. Když jsem si vyzvedla kufr, zjistila jsem, že je proražený. Týden před odletem jsem si pořídila nový, ten starý už dosloužil, ale jak vidno, nový si toho příliš neužil. Musela jsem na oddělení Lost Property, které se zabývá i poškozením zavazadel. Úředník se mnou sepsal reklamaci a odkázal mě na českou firmu Dolfi1920, která má být kompetentní k vyřizování poškozených kufrů.

Hned druhý den jsem tedy kontaktovala emailem firmu Dolfi1920, sídlící v pražských Letňanech. Požadovali po mně zaslání originálů dokladů poštou, fotografie poškozeného kufru a jeho rozměry. Vše jsem poslala a dostala jsem vyrozumění, že mi bude kurýrem zaslán kufr nový. Ten skutečně přišel, ale byl v porovnání s mým menší. Proto jsem se firmy Dolfi1920 zeptala, proč mi poslali malý kufr. Odpověď zněla, že mají pouze dvě velikosti kufrů. Malé nebo velké. Když jsem oponovala tím, podle jakého klíče se rozhodli poslat mi menší kufru, jejich odpověď zněla v tom smyslu, že reklamace takto praktikují. Cítila jsem se poškozená, proto jsem jim napsala, že budu postupovat právní cestou, a oni se tohoto zalekli. Pracovnice firmy Dolfi1920 mi obratem napsala, že vše posílají turecké letecké společnosti, která mě finančně odškodní do jednoho měsíce.

Reklamaci jsem začala vyřizovat 10. září, dnes už jsme v druhé polovině listopadu, odpověď žádná. Proto jsem znovu kontaktovala firmu Dolfi1920 s tím, že požaduji jejich naskenovanou komunikaci s leteckou společností. Bylo mi toto zamítnuto s tím, ať se sama na leteckou společnost obrátím. Nemusím ani uvádět, že mi nesdělili žádný kontakt na tyto aerolinie. Našla jsem si je tedy sama. Když jsem po společnosti Dolfi1920 žádala o navrácení svých dokumentů v originále, pracovnice firmy mi napsala, že vše poslali turecké letecké společnosti.

Napsala jsem reklamaci turecké letecké společnosti, velké štěstí v mém případě je, že komunikovat v angličtině mi nečiní problémy. Neumím si představit, když někdo nemluví anglicky, jak by vše řešil, protože nechat si něco přeložit není vůbec nic levného. Hned druhý den jsem dostala od pracovnice péče o zákazníky turecké společnosti odpověď, že mě budou informovat, jakmile obdrží příslušné dokumenty firmy Dolfi1920. Vše odpovídá mé hypotéze, že firma Dolfi1920 postupuje protiprávně.

Jednání firmy Dolfi1920 se mi nelíbí a našla jsem na ni i reference. Myslím si, že nejsem jediná, s níž takto s prominutím zametli. Že nejsem jedinou poškozenou. A oni mají navíc své pobočky i v jiných evropských zemích. Způsob jejich jednání je opravdu odsouzeníhodný. Spoléhají na to, že majitele poškozených zavazadel odškodní po svém způsobu a že se dotyčný nebude bránit. 

Jste-li v situaci, kdy musíte řešit poškozený kufr, je zapotřebí obrnit se trpělivostí a vytrvat. Jedině tak se můžete dočkat spravedlivé kompenzace, v opačném případě spláčete nad výdělkem. A nad ním lidé často spláčou, mají-li cokoli řešit v naší zemi, v níž si právo někteří jedinci vykládají po svém...

 

Autor: Helena Vlachová | středa 21.11.2018 6:00 | karma článku: 15,88 | přečteno: 557x
  • Další články autora

Helena Vlachová

Svým založením jsem idealistka

I když jsem založením idealistka, nemohu se svou maličkostí připodobnit k Johnu Lennonovi. Nicméně se mohu vyjádřit vůči panu Babišovi a jeho propagandistické rétorice. Totéž lze vznést i vůči SPD.

19.4.2024 v 17:53 | Karma: 10,55 | Přečteno: 656x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Ředitel, jenž používá estébácké praktiky

Na základě mých posledních mou dvou blogů se mi dostalo útoků i vyhrožování ze strany ředitele střední školy. Vyhrožoval mi trestním udáním. Nestačila jsem žasnout. Že by opět povstali soudruzi? Že by byl jedním z nich?

15.4.2024 v 19:33 | Karma: 22,93 | Přečteno: 1644x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Měla bych počítat s vyhazovem za svůj poslední blog?

Když píšu své blogy, vždy jde o něco, co se v současnosti kolem nás děje. Můj poslední blog o neaprobovaném angličtináři na SŠ mě stál dost útoků vůči mně samé

14.4.2024 v 17:28 | Karma: 26,40 | Přečteno: 1669x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Máte doma středoškoláka? Bojuje s angličtinou?

Tímto dnešním blogem bych chtěla pomoci těm žákům a studentům, kteří mají smůlu, že mají na angličtinu diletanta.

13.4.2024 v 10:02 | Karma: 37,17 | Přečteno: 5860x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Když matka ničí své dítě

Rozpadne-li se partnerský vztah či manželství a zůstanou-li z něj děti, měl by se zájem přenést především na ně. Děti by měly rozpadem vztahu rodičů trpět co nejméně. Ale vysvětlujte to některým matkám.

7.4.2024 v 7:29 | Karma: 19,33 | Přečteno: 973x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

Sami máme málo. Evropa váhá nad systémy protivzdušné obrany pro Ukrajinu

23. dubna 2024  19:53

Mnohé evropské státy včetně Francie nejsou ochotné zříci se ve prospěch Ukrajiny svých...

Ursula von der Leyenová přijede v rámci předvolební kampaně do Prahy

23. dubna 2024  19:38

Šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová přicestuje v úterý 30. dubna do Prahy. V rámci...

  • Počet článků 1262
  • Celková karma 22,34
  • Průměrná čtenost 1113x
Jsem především žena a v ženství spatřuji smysl svého života. Mám ráda život i s jeho těžkostmi, vážím si maličkostí, neuznávám konzumní způsob života, jsem zastánkyní svobodné vůle člověka.

Seznam rubrik