Mají v Německu skutečně lepší kvalitu potravin? A nejen o tom budu dnes psát

10. 07. 2018 6:03:21
O prodlouženém víkendu jsem vyrazila za přáteli do Německa. Byla to pro mě velmi příjemná změna vůči českému stereotypu.

Motto "Vždyť člověk ani nezná svůj čas. Je jako ryby, které se chytají do zlé sítě, a jako ptáci chytáni do osidla. Jako na ně, tak i na lidské syny bývá políčeno ve zlý čas, který je náhle přepadá." (Kazatel 7 - 9, Chvála moudrosti, 9.12)

O prodlouženém víkendu jsem vyrazila za přáteli do Německa. Byla to pro mě velmi příjemná změna vůči českému stereotypu. I když povětšinou trávím své dny v angličtině, samozřejmě i češtině, do Německa jsem si musela hodně oprášit němčinu, kterou jsem kdysi dělala jen na základní škole. Ještě za soudruhů jsem měla to štěstí, že se na naší základní škole vyučovaly dva germánské jazyky - němčina a angličtina.

Je zajímavé, že i když od mých školních let uplynula drahná řádka let, moje znalosti němčiny se obnovily a já se mohla alespoň jakž takž vyjadřovat i v jiném jazyce, než který jsem vystudovala na vysoké škole. Do všeho jsem se vžila natolik, že už se mi vybavovala jen německá slova, angličtinu jako bych zapomněla a mozek se nastavil jen na němčinu. Ještě než jsem odjela, drtila jsem se doma to, co jsem kdysi hravě ovládala. Ale dělalo mi to dobře. Mozek na plné obrátky a já opět pociťovala, že člověk nemusí být ani mladý, ale stále má co ve svém životě zdokonalovat. V mém případě němčinu. A říká se, že kdo mozek zaměstnává studiem cizího jazyka v době, kdy už se s mládím rozloučil, je to velmi dobrá prevence vůči strašáku, jímž je Alzheimer.

Ale zpět k mé návštěvě a tématu, kterým jsou německé potraviny. Je tomu opravdu tak, že se jejich kvalita od těch našich nesmírně liší. Zelenina i ovoce chutnají jinak, voní a jsou vyzrálé. Zatímco v českých supermarketech se člověk musí smířit s nicneříkající chutí okurek, rajčat, paprik, broskví a jiných zemědělských produktů, německé obchody nabízejí něco, co veskrze chutná. Totéž platí i sýrech, jejichž výběr je veliký, totéž platí i o šunce a masných produktech, totéž platí i o mase. Maso prodávané v německých supermarketech je velmi odlišné od toho českého. A když už máme na přetřes německé supermarkety, viděla jsem další rozdíl. Pokladní neházely zbožím jako diskem, ale čekaly, až si kupující vše urovná ve svém nákupním košíku či tašce. A k tomu prohodily několik přátelských slov. Myslím si, že německý důchodce se chová rovněž odlišně od českého. Netřímá nervózně letákem před otvírací dobou, nakupuje velmi uvážlivě a zbytečně si nekupuje to, co nepotřebuje. Vzhledem k tomu, že je všeho dostatek, Němci spíše inklinují k tomu, aby zbytečně neplýtvali, aby si nakoupili jen tolik, kolik potřebují.

A k rozdílné kvalitě potravin můžeme přidat německý smysl pro pořádek, čisté ulice, důsledné třídění odpadu a disciplinovanost. A co imigranti? Mí přátelé nejsou rasisté a přijímají skutečnost, že pomoc potřebují lidé, v jejichž zemi panuje válka a velké nebezpečí. Mí přátelé říkají, že si v minulosti užili nacionalismu víc než dost a nepřejí si nic obdobného opakovat. V tomto s nimi souhlasím. I mně se příčí rasistické výpady vůči lidem s odlišnou barvou pleti.

To, že jsem opět ve své domovině, jsem snadno poznala. Nízká kvalita silnic, kvalita zboží v supermarketech a naprosto nemožné pokladní, které se minuly svým povoláním. Zřejmě v životě ztroskotaly coby atletky ve vrhu koulí, proto se realizují ve vrhu zbožím. A do toho agresívní nakupující, kteří do vás najíždějí vozíkem. Krom toho, že jsem zpět v Čechách, mi opět došlo, když jsem stanula před domem, v němž bydlím. Z vlastní vůle se tu starám o záhony, odměnou mi za to vše jsou reakce některých seniorek, které na záhony pohazují odpadky, slupky od banánů apod. O tom, že se ze záhonů ztrácejí květiny, neb je někdo krade, je mi zatěžko psát. Jsem zkrátka zpět v České republice, v níž stále vítězí lidská malost, závist i rasová nenávist....

Autor: Helena Vlachová | úterý 10.7.2018 6:03 | karma článku: 28.74 | přečteno: 2039x

Další články blogera

Helena Vlachová

Proč tu ještě tolerujeme Andreje Babiše?

Je otázkou, proč v českých vodách ještě tolerujeme Andreje Babiše. Vždyť tu má platit lustrační zákon. Nebo neplatí?

21.3.2024 v 19:51 | Karma článku: 31.78 | Přečteno: 1274 | Diskuse

Helena Vlachová

Můj syn

Vždy jsem si přála mít tři syny. Jenže člověk míní a Osud mění. Nakonec zůstalo jen při jednom synovi.

19.3.2024 v 6:37 | Karma článku: 14.60 | Přečteno: 541 | Diskuse

Helena Vlachová

Otřesná úroveň angličtiny na našich školách

Ředitelé škol jsou zodpovědní za veškerý chod školy. Platí to i v případě, kdo vyučuje angličtinu na jejich škole, a jaká je tam úroveň výuky tohoto jazyka. A ta je bohužel v mnoha případech katastrofální.

17.3.2024 v 8:03 | Karma článku: 18.86 | Přečteno: 854 | Diskuse

Helena Vlachová

Prezidenta Edvarda Beneše považuji za zrádce národa

Hned v úvodu chci předeslat, že můj dnešní blog je velmi subjektivní, je to můj pohled, jak hodnotím prezidenta Edvarda Beneše z hlediska naší národní historie.

16.3.2024 v 7:49 | Karma článku: 24.71 | Přečteno: 780 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 19 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 12.17 | Přečteno: 227 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 16.59 | Přečteno: 388 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 5.02 | Přečteno: 104 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 30.88 | Přečteno: 574 | Diskuse
Počet článků 1255 Celková karma 22.64 Průměrná čtenost 1113

Jsem především žena a v ženství spatřuji smysl svého života. Mám ráda život i s jeho těžkostmi, vážím si maličkostí, neuznávám konzumní způsob života, jsem zastánkyní svobodné vůle člověka.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...