GEN - bratři Mašínové

16. 10. 2017 6:07:24
Až ve mně zatrnulo, když jsem slyšela, že bude ČT vysílat bratry Mašinovy v pořadu Galerie elity národa. S tím nemohu souhlasit

Motto "Hněvivý člověk podnítí svár a vznětlivý napáchá mnoho přestupků." (Přísloví Šalamounova, Třetí sbírka, pořízená muži Chizkijášovými, 29.22)

Toto se mi vůbec nelíbí. Že mají být bratři Mašínové v pořadu ČT Galerii elity národa. Mají představovat ozbrojený odboj proti komunismu.

S komunismem jsem nikdy nesouzněla, vyrůstala jsem pod jeho vládou, nemohla jsem o sobě rozhodovat, protože se to nedalo. Byla jsem dítě, a když jsem dospěla, neměla jsem odvahu postavit se proti tankům. Vím, že ze země odešlo hodně lidí do emigrace, po roce 1948 a po roce 1968. Tito lidé většinou odcházeli s málem a počítali s tím, že se budou muset v nové zemi potýkat s počátečními existenčními problémy. Byli stateční, odhodlaní se porvat s novými životními podmínkami.

Dle mého soudu bratři Ctirad a Josef Mašínovi tvoří jinou kapitolu. Nesouhlasili s komunistickým režimem a plánovali emigraci. Jenže jejich cesta byla jiná, dá se říci zločinná. Můžeme je označit za zločince, protože oni se tak de facto zachovali. Copak není trestným činem přepadnout služebnu SNB a ukrást tam zbraně a přitom zabít člověka? Copak není trestným činem přepadnout další služebnu SNB a tam si počínat stejně? Ctirad Mašín tam dýkou podřízl službu konajícího příslušníka. To se odehrálo v roce 1951. V srpnu roku 1952 bratři Mašínové spolu se svými komplici přepadli vůz s výplatami, který převážel téměř 900 tisíc korun. Při tomto přepadení byl zabit účetní, zabil jej opět Mašín. V roce 1953 se bratři Mašínové spolu s dalšími podíleli na zapalování stohů, důvodem mělo být zabránění kolektivizace vesnice. Jednalo se o další trestný čin, při němž Ctirad Mašín vážně poranil velitele hasičů. V říjnu 1953 tato skupina odjela do NDR, jejím cílem byl západní Berlín. Bratrům Mašínovým se podařilo prostřílet, byli zabiti celkem čtyři členové německé lidové policie. Mám-li to celé shrnout, na jejich cestě na Západ se staly trestné činy. Krádeže zbraní, krádeže peněz, zabíjení nevinných lidí. Tito uprchlíci se dopustili závažných trestných činů, mělo by se proto na ně nahlížet jako na zločince a ne je oslavovat.

Vezmu-li příklad Jana Třísky, který se rozhodl se svou rodinou emigrovat v sedmdesátých letech, pan Tříska si počínal jako člověk na morální úrovni. Na cestu měl spolu se svou rodinou jen pár kousků oblečení. Jan Tříska a další, kteří opustili naši zem kvůli komunistickému teroru, odcházeli jako slušní lidé. Nepotřebovali zabíjet, nepotřebovali krást. Kdežto bratři Mašínové a jejich komplicové se zachovali naprosto odlišně. Vraždili a kradli, proto jim nepatří žádné uznání. Kdo jednou zabije, zabije i podruhé. A to je případ bratří Mašínů, proto si myslím, že do Galerie elity národa nepatří...

Autor: Helena Vlachová | pondělí 16.10.2017 6:07 | karma článku: 47.66 | přečteno: 10419x

Další články blogera

Helena Vlachová

Můj syn

Vždy jsem si přála mít tři syny. Jenže člověk míní a Osud mění. Nakonec zůstalo jen při jednom synovi.

19.3.2024 v 6:37 | Karma článku: 12.20 | Přečteno: 319 | Diskuse

Helena Vlachová

Otřesná úroveň angličtiny na našich školách

Ředitelé škol jsou zodpovědní za veškerý chod školy. Platí to i v případě, kdo vyučuje angličtinu na jejich škole, a jaká je tam úroveň výuky tohoto jazyka. A ta je bohužel v mnoha případech katastrofální.

17.3.2024 v 8:03 | Karma článku: 18.40 | Přečteno: 780 | Diskuse

Helena Vlachová

Prezidenta Edvarda Beneše považuji za zrádce národa

Hned v úvodu chci předeslat, že můj dnešní blog je velmi subjektivní, je to můj pohled, jak hodnotím prezidenta Edvarda Beneše z hlediska naší národní historie.

16.3.2024 v 7:49 | Karma článku: 24.42 | Přečteno: 758 | Diskuse

Helena Vlachová

Po čem touží český důchodce

Nejeden český důchodce si přeje, aby se vrátil čas, aby tu byl čas našich soudruhů, kdy vše bylo všech...

15.3.2024 v 7:07 | Karma článku: 22.85 | Přečteno: 1290 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Jan Pražák

Jak jsem prchl z postele do skříně

Jaro bylo v plném proudu, já se pilně připravoval na maturitu a byl jsem beznadějně zamilovaný. O to víc, když objekt mé lásky spolužačka Blanka na sklonku zimy podlehla mým svodům a dala mi vše, co jen může holka klukovi dát.

19.3.2024 v 14:34 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 16 | Diskuse

Ladislav Jakl

Extremistou snadno a rychle

Co musí udělat člověk, aby se dnes stal extremistou? Nemusí dělat vůbec nic. Dokud chodí stejně jako ostatní normálně po nohou, nikomu na něm nepřipadá není nic divného.

19.3.2024 v 13:24 | Karma článku: 22.19 | Přečteno: 235 | Diskuse

Helena Vlachová

Můj syn

Vždy jsem si přála mít tři syny. Jenže člověk míní a Osud mění. Nakonec zůstalo jen při jednom synovi.

19.3.2024 v 6:37 | Karma článku: 12.20 | Přečteno: 319 | Diskuse

Olga Medová

Útřivé

Nevstoupíš dvakrát do stejné... lavice. Lavice Dejvice, rýmovačka...Budova Fakulty architektury od Aleny Šrámkové. Plně obsazené řady. Přednášející za katedrou. Prezentace s fotografiemi.

18.3.2024 v 23:55 | Karma článku: 10.70 | Přečteno: 141 | Diskuse

Pavel Nitka

Jaký to je milý dědeček aneb Stářím moudrost nezískáš...

Vždyť určitě celý život pracoval, staral se o své blízké, jedl jen kvalitní potraviny a nikdy na veřejnosti nemluvil sprostě. Dokonce i mouchám vyrobil ve své dílně krmítko...

18.3.2024 v 19:20 | Karma článku: 13.12 | Přečteno: 489 | Diskuse
Počet článků 1255 Celková karma 22.09 Průměrná čtenost 1112

Jsem především žena a v ženství spatřuji smysl svého života. Mám ráda život i s jeho těžkostmi, vážím si maličkostí, neuznávám konzumní způsob života, jsem zastánkyní svobodné vůle člověka.

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...