Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

"Já jsem nevinný..."

"Já jsem nevinný...," je věta z Haškova Švejka. A opět se mi tento román vybavuje, když vidím, co se odehrálo na naší politické scéně

Motto "Poklady dobývané zrádným jazykem jsou jen odvátý přelud těch, kdo vyhledávají smrt." (Přísloví Šalamounova, Druhá sbírka, 21.6)

Přijde mi, že se někteří politici chovají jako malé děti. Jako malé rozmazlené děti, které se neumí chovat. A když je někdo přistihne při lži, kopou kolem sebe, křičí, že ony ne, že to udělal někdo jiný. A jsou-li zahnány do kouta, vyhrožují, že to řeknou tatínkovi. A jdou žalovat. K samotnému prezidentu, jenž národ rozdělil tím, že někoho zvýhodňuje a naopak někoho před očima všech ponižuje.

Důležitá je v našich životech důstojnost. Každý má mít svou důstojnost, která jej usměrňuje v jeho chování. Neztrapnit se, chovat se podle regulí, umět přiznat chybu. Kolik z našich předních politiků může říci, že se takto chová? Že se chová tak, aby se za sebe nemusel stydět, případně aby se za něj nemusela stydět jeho vlastní rodina? 

Jestliže mě někdo nachytá při páchání nějaké nepravosti a je to prokazatelné, není nic směšnějšího a trapnějšího zároveň, než když kolem sebe kopu a křičím "Podívejte se, co jsem udělal pro stát, jaké mám zásluhy...," takový člověk míchá jablka s hruškami. Od svých pomyslných "zásluh", jež jsou zásluhami pro jeho kapsu, se snaží odvést pozornost od lží, jimiž své okolí krmí. A čím víc křičí "Já jsem nevinný," tím víc všechny ubezpečuje o své vině. Jestliže politik na otázku zjišťovací, na niž je nutno odpovědět ano či ne, není schopen říci cokoli, vyvolává velké podezření. Lidé kolem něj jsou přesvědčeni o jeho vině, ale on zatlouká a tvrdí, že nic nepěkného nespáchal. A takový politik si myslí, že mu to lidé spolknou? Možná ti v hospodě, kteří si nechávají zatemnit mozek alkoholem. Rozumně uvažující člověk prokoukne lháře, jenž kolem sebe šíří zvěsti o své nevině a o svých zásluhách. Jestliže se někdo takto chová, je to obraz nedospělosti, nezralosti psychiky. A když k tomu přidáme žalování, není pochyb, že se takto chová malé dítě, ale dospělý? To je na pováženou.

Není od věci, utváříme-li si úsudek o nějakém člověku, abychom si jej představili v situaci, kdy s ním máme vystoupit na Mount Everest. Protože něco takového žádá velmi silnou osobnost, jež nehledí jen na sebe, ale je si vědoma i toho, že musí umět pomoci, podat ruku, rozdělit se o poslední čokoládu. O politikovi, jenž křičí "Já jsem nevinný,"  a místo toho, aby se přiznal, raději očerňuje jiné, si nemohu vytvořit kladný úsudek. Protože takový politik by při výstupu na vrchol světa viděl jen sám sebe, nepodělil by se o zbytek čokolády. Na takového se nelze spolehnout. A to by si měli lidé uvědomovat, až budou volit svou politickou stranu. Zda dají hlas demokracii či někomu, kdo jen křičí "Já jsem nevinný," a myslí jen a jen na sebe. "Já jsem strana," to mě také napadá v souvislosti s politikem, jenž hřímá o tom, že je nevinný. A volit někoho takového je krok k diktatuře, to už tady bylo. Doba temna a útlaku, v níž se lidé obávali o své životy, o své blízké...

Autor: Helena Vlachová | sobota 27.5.2017 6:03 | karma článku: 18,84 | přečteno: 821x
  • Další články autora

Helena Vlachová

Svým založením jsem idealistka

I když jsem založením idealistka, nemohu se svou maličkostí připodobnit k Johnu Lennonovi. Nicméně se mohu vyjádřit vůči panu Babišovi a jeho propagandistické rétorice. Totéž lze vznést i vůči SPD.

19.4.2024 v 17:53 | Karma: 10,55 | Přečteno: 656x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Ředitel, jenž používá estébácké praktiky

Na základě mých posledních mou dvou blogů se mi dostalo útoků i vyhrožování ze strany ředitele střední školy. Vyhrožoval mi trestním udáním. Nestačila jsem žasnout. Že by opět povstali soudruzi? Že by byl jedním z nich?

15.4.2024 v 19:33 | Karma: 22,93 | Přečteno: 1643x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Měla bych počítat s vyhazovem za svůj poslední blog?

Když píšu své blogy, vždy jde o něco, co se v současnosti kolem nás děje. Můj poslední blog o neaprobovaném angličtináři na SŠ mě stál dost útoků vůči mně samé

14.4.2024 v 17:28 | Karma: 26,40 | Přečteno: 1669x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Máte doma středoškoláka? Bojuje s angličtinou?

Tímto dnešním blogem bych chtěla pomoci těm žákům a studentům, kteří mají smůlu, že mají na angličtinu diletanta.

13.4.2024 v 10:02 | Karma: 37,17 | Přečteno: 5860x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Když matka ničí své dítě

Rozpadne-li se partnerský vztah či manželství a zůstanou-li z něj děti, měl by se zájem přenést především na ně. Děti by měly rozpadem vztahu rodičů trpět co nejméně. Ale vysvětlujte to některým matkám.

7.4.2024 v 7:29 | Karma: 19,33 | Přečteno: 973x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rusové zasévají v Charkově strach. Utečte, dokud je čas, hrozí obyvatelům

23. dubna 2024  18:58

Kreml provádí koordinovanou leteckou a informační operaci proti Charkovu s cílem vyvolat mezi...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno  17:40

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56,  aktualizováno  17:29

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

  • Počet článků 1262
  • Celková karma 22,34
  • Průměrná čtenost 1113x
Jsem především žena a v ženství spatřuji smysl svého života. Mám ráda život i s jeho těžkostmi, vážím si maličkostí, neuznávám konzumní způsob života, jsem zastánkyní svobodné vůle člověka.

Seznam rubrik