Setkání po letech

23. 10. 2016 7:15:31
Jakub byl kluk s kytarou. Právě ukončil gymnázium a jeho další cesta vedla na lékařskou fakultu. Sešli jsme se po letech

Motto "Teď vstanu a obejdu město, ulice, náměstí, vyhledám toho, kterého tolik miluji." (Píseň písní, Hledání lásky, Odvaha lásky, 3.2)

Jakub. Kluk s modrýma očima a vlnitými vlasy až po ramena. Bez kytary si ani neuměl svůj život představit. A bez poezie. Psal krásné básně. Mně také. Nikdy jsem nedostala tak krásné dopisy, jaké mi psal právě on. Léto roku onoho hodně pršelo. Ale my jsme prožívali prosluněné dny. Kdykoli jsme se sešli, začalo svítit slunce a my jsme si pak říkali, že naše láska má takovou moc, že ovlivňuje počasí na naší planetě.

Nikdy jsem neokusila tolik něhy, která přicházela od Jakuba. A mě to naprosto zbouralo. Podlomila se mi kolena a já se do Jakuba zamilovala. Mělo to však jeden háček. Byl o šest let mladší než já, čekala jej studia medicíny. Nikdy jsem si moc nevěřila. Nevěřila jsem si, že bych mohla být pro něj stále atraktivní, když jsem byla o šest let starší. Rozešla jsem se. Raději jsem vztah s ním uťala, než se mohl rozvinout. Velmi to bolelo, ale své rozhodnutí jsem nevzala zpět. Věděla jsem, co udělá s člověkem studium na vysoké škole. Matička Praha. Chtěla jsem dát Jakubovi volnost a také jsem chtěla zabránit další bolesti, která mohla přijít.

Mnohokrát jsem si na něj vzpomněla. Když jsem ležela v nemocnici, snila jsem o tom, jaké by to bylo, kdyby přišel na vizitu. Věděla jsem, že dokončil studia, ale neznala jsem jeho specializaci. Nesešli jsme se v nemocnici, ale po letech jsem našla jeho jméno v telefonním seznamu. Léta devadesátá a pevné linky byly ještě v kurzu. Našla jsem Jakubovo jméno a zjistila, že žije v Praze. A zavolala jsem mu. Přišlo mi, jako by to bylo včera, žádné trapné rozpaky, ale naprostá přirozenost.

Když jsme se setkali, byli jsme oba rozvedení, já měla syna, on dvě dcery, které žily s bývalou ženou. Samozřejmě se změnil, stejně jako jsem se změnila já. Nicméně jsme měli témata, o nichž se dalo hovořit. Hudba jej stále brala, miloval rock, já pro změnu klasiku. I když měl pro mě velký náboj, vše se lišilo od toho, co jsme prožívali jako mladí lidé. Bylo to jiné, řeka stále tekla a já zvažovala, zda do ní opět vstoupit.

Jakub přijel jednoho večera. Přivezl s sebou hudbu a bylo více než jasné, že přespí. Milovali jsme se po letech a milování chutnalo jinak. Z mé strany určitě, nedokázala jsem se zbavit jistého napětí. Nedokázala jsem v sobě prolomit bariéru věkového rozdílu šesti let. Věděla jsem, že vypadám mladší, ale přesto. V noci jsme nespali, tedy já ne. Jakub mi jen tak mezi řečí sdělil, že kdyby mě měl mít jako partnerku, musela bych udělat něco se svými svaly. Že prý nejsou pevné. Zacílil a velmi dobře zasáhl mé podlomené sebevědomí. Nemohla jsem usnout, zatímco on usnul velmi rychle. Pořád jsem myslela na jeho slova.

Ráno jsem se cítila všelijak. Jakub se mi omluvil. Řekl mi, že zmínku o mých svalech pronesl úmyslně. Aby mi vrátil bolest, kterou jsem mu před lety způsobila, když jsem se s ním rozešla. Zůstala jsem na něj zírat, nějak mi tím vším připomněl Kunderův Žert. Když pomsta přijde po letech, vyznívá přinejmenším trapně, mine se svým účinkem. Zaznělo to v románu, ale i v našem setkání po letech.

Vstupovat dvakrát do stejné řeky by člověk neměl.Řeka už chutná jinak, je vám v ní chladno a vy drkotáte zuby. Jako já, jednou jsem to okusila, abych to už nikdy neopakovala.

Autor: Helena Vlachová | neděle 23.10.2016 7:15 | karma článku: 22.09 | přečteno: 966x

Další články blogera

Helena Vlachová

Proč tu ještě tolerujeme Andreje Babiše?

Je otázkou, proč v českých vodách ještě tolerujeme Andreje Babiše. Vždyť tu má platit lustrační zákon. Nebo neplatí?

21.3.2024 v 19:51 | Karma článku: 31.78 | Přečteno: 1273 | Diskuse

Helena Vlachová

Můj syn

Vždy jsem si přála mít tři syny. Jenže člověk míní a Osud mění. Nakonec zůstalo jen při jednom synovi.

19.3.2024 v 6:37 | Karma článku: 14.60 | Přečteno: 540 | Diskuse

Helena Vlachová

Otřesná úroveň angličtiny na našich školách

Ředitelé škol jsou zodpovědní za veškerý chod školy. Platí to i v případě, kdo vyučuje angličtinu na jejich škole, a jaká je tam úroveň výuky tohoto jazyka. A ta je bohužel v mnoha případech katastrofální.

17.3.2024 v 8:03 | Karma článku: 18.86 | Přečteno: 852 | Diskuse

Helena Vlachová

Prezidenta Edvarda Beneše považuji za zrádce národa

Hned v úvodu chci předeslat, že můj dnešní blog je velmi subjektivní, je to můj pohled, jak hodnotím prezidenta Edvarda Beneše z hlediska naší národní historie.

16.3.2024 v 7:49 | Karma článku: 24.71 | Přečteno: 780 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 17 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 11.18 | Přečteno: 207 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 15.52 | Přečteno: 353 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 4.98 | Přečteno: 99 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 30.72 | Přečteno: 564 | Diskuse
Počet článků 1255 Celková karma 22.64 Průměrná čtenost 1113

Jsem především žena a v ženství spatřuji smysl svého života. Mám ráda život i s jeho těžkostmi, vážím si maličkostí, neuznávám konzumní způsob života, jsem zastánkyní svobodné vůle člověka.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...