Fair Trade

30. 07. 2016 20:14:04
Jaké může mít člověk priority v životě, co se mi jeví jako dobrá investice, kterou vám nikdo nemůže vzít

Motto "Moudří uchovávají poznání, kdežto ústa pošetilce přinášejí zkázu." (Přísloví Šalamounova, Druhá sbírka)

Myslím si, že investice do vzdělání a cestování jsou tou nejlepší. Aspoň pro mě. Když člověk neustrne se svými znalostmi a má stálou potřebu se rozvíjet, je to jen dobře. Čím člověk zná víc, tím víc zjišťuje, že nezná nic. A to by se mělo stát jeho hnacím motorem, který se nikdy nezastaví. A podobně to vnímám i s cestováním. Cestujete-li, získáváte nové zkušenosti, nová poznání, potkáváte nové lidi a to vás obohatí. Vaše znalosti, vaše zážitky z cestování se do vás ukládají, nemůže vám je nikdo vzít, jsou trvalé. Neplatí na ně žádné akce ani slevy ze supermarketů. Jsou jedinečné a neopakovatelné. Někdo miluje butiky a značkové oblečení, já miluji butiky, sestávající se z mých zážitků z cest.

Momentálně se nacházím v Africe, mé připojení na internet není jako doma, musím vyhledávat místa, kde je to možné, proto se ozývám zpravidla později, než je mým zvykem.. Odcestovala jsem na tento černý kontinent, abych podpořila místní obchod. Preferuji země, které patří k nejchudším, protože takové země potřebují posilovat své hospodářství. I když jsem pouhé nic, přesto věřím, že i takové pouhé nic může být dobrou kapkou pro nejchudší lidi z nejchudších. V businessu se setkáváme s termínem Fair Trade, pod jehož slovy se skrývá něco ve smyslu férového obchodu, férového obchodu pro země, které nepatří mezi ekonomicky silné. U nás v Čechách si můžeme koupit například čaje či kávu s označením Fair Trade, a tím také pomáháme hospodářství některé ze zemí, které potřebují pomoci.

Na cestách vás může potkat cokoli. Můžete onemocnět, jako se mi to stalo předevčírem. Musela jsem navštívit místního lékaře, který pracuje v nesrovnatelně horších podmínkách, než jaké mají jeho čeští kolegové. Ale i tak. I takový lékař vám dokáže pomoci. Vždy mě zachraňuje moje angličtina, kterou považuji za svého nejlepšího kamaráda. Je s vámi stále, nikdy vás neopouští a je naprosto spolehlivý. Dobrá investice, která se stále více rozvíjí a úročí. Místní lékař mi nevěřil, že jsem z České republiky, měl za to, že jsem z Anglie. Nepíšu to, abych se vytahovala, spíš jsem světu ukázala, že i u nás lze zvládnout tento světový jazyk na velmi dobré úrovni. Člověk ale musí chtít, bez vnitřní motivace není nic takového možné. Bez ní není v životě možné dosáhnout ničeho.

Dnes jsem se byla vykoupat v nádherné laguně. Jako v pohádce. Nikde téměř žádní lidé a vy si plavete a nad vámi svítí africké slunce. Řekněte, není to nádherné, není nádherné žít život a poznávat jeho rozmanitosti? Jsem z toho všeho dojatá. Když vidím místní děti, kterým může být osm, deset let a ony pracují. A s jakou vervou se umí k práci postavit. A k tomu přidají svůj úsměv, vidíte jejich bílý chrup, který nepotřebuje žádný Signal White Now. Tady se děti všemu učí od nejútlejšího věku, aby se jim to jednou zúročilo, každá zkušenost dobrá. Když je srovnám s těmi, které učím, vidím propastný rozdíl. U nás jsou děti líné, do ničeho se jim nechce, mají takové možnosti, o jakých se místním protějškům může jen zdát. K ničemu nejsou odmalička vedené, a tak v dospělosti skončí jako diváci televize Nova, obdivovateli amerického životního stylu, nevyrostou z nich žádné osobnosti, protože je jim pohodlnější stát se pasivním příjemcem všeho, co se jim ve spotřební společnosti dostává. Zapadnou a zůstane po nich jen prázdnota.

Jsem pro Fair Trade, protože má větší smysl než hranolky od McDonalda. Víte, že jste pomohli dobré věci. Třeba tím, že dáte malému pomocníkovi spropitné.

Autor: Helena Vlachová | sobota 30.7.2016 20:14 | karma článku: 18.93 | přečteno: 660x

Další články blogera

Helena Vlachová

Proč tu ještě tolerujeme Andreje Babiše?

Je otázkou, proč v českých vodách ještě tolerujeme Andreje Babiše. Vždyť tu má platit lustrační zákon. Nebo neplatí?

21.3.2024 v 19:51 | Karma článku: 31.78 | Přečteno: 1275 | Diskuse

Helena Vlachová

Můj syn

Vždy jsem si přála mít tři syny. Jenže člověk míní a Osud mění. Nakonec zůstalo jen při jednom synovi.

19.3.2024 v 6:37 | Karma článku: 14.61 | Přečteno: 542 | Diskuse

Helena Vlachová

Otřesná úroveň angličtiny na našich školách

Ředitelé škol jsou zodpovědní za veškerý chod školy. Platí to i v případě, kdo vyučuje angličtinu na jejich škole, a jaká je tam úroveň výuky tohoto jazyka. A ta je bohužel v mnoha případech katastrofální.

17.3.2024 v 8:03 | Karma článku: 18.86 | Přečteno: 855 | Diskuse

Helena Vlachová

Prezidenta Edvarda Beneše považuji za zrádce národa

Hned v úvodu chci předeslat, že můj dnešní blog je velmi subjektivní, je to můj pohled, jak hodnotím prezidenta Edvarda Beneše z hlediska naší národní historie.

16.3.2024 v 7:49 | Karma článku: 24.71 | Přečteno: 781 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 28.38 | Přečteno: 538 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 50 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.41 | Přečteno: 299 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.79 | Přečteno: 525 | Diskuse
Počet článků 1255 Celková karma 22.64 Průměrná čtenost 1113

Jsem především žena a v ženství spatřuji smysl svého života. Mám ráda život i s jeho těžkostmi, vážím si maličkostí, neuznávám konzumní způsob života, jsem zastánkyní svobodné vůle člověka.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...